Spring naar bijdragen

Nieuw op het forum en cherokee aangeschaft !


Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik heb me ook geregistreerd nadat ik al enkele malen op dit forum topics gelezen heb. Sinds gisteren ben ik eigenaar van een cherokee 2.1td limited van '90 en meld me hier dus even aan. Het is mijn eerste amerikaan na al enkele suzuki's gehad te hebben en ik moet zeggen het rijdt zalig !

Wat ik graag had willen weten is hetvolgende: ik heb al eens op het forum gezocht maar vindt niet direkt iets. Weet er iemand of er voor de cherokee ('90) ook witte pinkers bestaan ipv oranje (vooraan).

alvast bedankt

steven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Steven!

Alvast veel plezier in je Jeep. Dat het een diesel is maakt niets uit, een Jeep is tenslotte altijd een Jeep als er Jeep opstaat. wink.gif

Gelukkig heb ik in het verleden aan Belgische trolleybussen uit Gent gewerkt, zodat ik weet wat een "pinker-relais" en "pinkers" zijn.. tongue.gif

En ja, ze zijn er in het wit hoor:

ee_1.JPG

Op Ebay.de staan ze te koop!

-KLIK- hier wink.gif

Succes met bieden! thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de leuke reacties, het is idd zo dat ik van België ben: Limburg,15km van NL(Maastricht) en 50km van D(Aken) zalig gewoon !

Ook even vermelden dat ik m'n cherokee in NL gekocht heb, ze zijn er gewoon goedkoper. Meestal koop ik mijn wagens in Duitsland maar daar vindt je vooral de 4.0 en niet op lpg.

Het volgende wat ik ga aankopen zijn mooie dikke wielen voor de cherokee, ik denk een setje 18". Ik heb trouwens wel wat moeten zoeken om een zwarte cherokee te vinden, die vindt ik trouwens het mooist.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook even vermelden dat de witte pinkers (richtingaanwijzers dry.gif ) redelijk duur waren op eBay.de dus heb ik ze in usa besteld via eBay.com. Komt stukken goedkoper uit dankzij: amerika, dollar en extra kosten heb ik totnogtoe niet gehad als je "gift" op het pakje laat zetten en natuurlijk België hé.

Weet er trouwens iemand waar ik die kleine rechthoekige pinkertjes kan vinden in het wit die in het spatbord zitten? Heb ze op eBay.com niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by steven_cherokee@Apr 17 2005, 20:05

Ook even vermelden dat de witte pinkers (richtingaanwijzers  dry.gif ) redelijk duur waren op eBay.de dus heb ik ze in usa besteld via eBay.com. Komt stukken goedkoper uit dankzij: amerika, dollar en extra kosten heb ik totnogtoe niet gehad als je "gift" op het pakje laat zetten en natuurlijk België hé.

Weet er trouwens iemand waar ik die kleine rechthoekige pinkertjes kan vinden in het wit die in het spatbord zitten? Heb ze op eBay.com niet gevonden.

<div align="right">

Probeer Hans Bastings ik Maasmechelen is vlakbij jou in de buurt

en zwart ja das schoon ph34r.gif he amaaai

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by steven_cherokee@Apr 17 2005, 20:28

Heeft die een site ofzo? of heb je een adres, telefoonnummer? Is idd in de buurt !

Thanks  worshippy.gif <div align="right">

Ow ik heb het al gevonden:

Bastings

Wijnantslaan 19, B-3630 Maasmechelen, Tel: +32 - 89 / 771833, Fax: +32 - 89 / 7

71853

Op mobile.de, hij heeft veel schade cherokee's enzo staan, morgen eens langs gaan.

thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by steven_cherokee@Apr 17 2005, 20:32

Ow ik heb het al gevonden:

Bastings

Wijnantslaan 19, B-3630 Maasmechelen, Tel: +32 - 89 / 771833, Fax: +32 - 89 / 7

71853

Op mobile.de, hij heeft veel schade cherokee's enzo staan, morgen eens langs gaan.

thanks

<div align="right">

heb je witte pinkertjes gevonden nieuw eur 49,00 per paar

11.jpg

www.hotcarparts .de

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by dezperado@Apr 17 2005, 21:34

heb je witte pinkertjes gevonden nieuw  eur 49,00 per paar

11.jpg

www.hotcarparts .de

<div align="right">

Zijn dat er geen van de grand cherokee? De voorste heb ik reeds gekocht in amerika, dus 4 stuks vervangen door wit aan de voorkant maar ik zoek de kleine zijpinkertjes in het wit.

Ben net gaan kijken op die site, ze hebben ze idd ook voor de gewone cherokee , voor de voorkant (zijkant) en de grill, deze heb ik besteld in amerika.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Beest@Apr 17 2005, 22:34

uhuh volgens mij voor de GC

<div align="right">

Het zal wel even duren voor ik de pinkers heb uit amerika. Wat de zijpinkers betreft (de kleintjes in de spatborden) ga ik morgen even kijken hoe groot de opening is als ik ze eraf haal, misschien dat ik wel iets anders kan monteren (van een ander merk). Neem ik de oranje even mee naar de autoshop en zoek ik iets wat past.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by steven_cherokee@Apr 17 2005, 13:26

Het volgende wat ik ga aankopen zijn mooie dikke wielen voor de cherokee, ik denk een setje 18".

Met 18"-ers ga je jouw XJ toch een paar inchkes moeten opkrikken. En ik vrees dat de Renault krachtbron serieus aan z'n kar zal moeten trekken om alle vier de 18"-erkes rond te krijgen...

Veel succes op de jaarlijkse technische controle (TC, in NL gekend als RDW)...

Tip: hou de originele 15"-ers voor de jaarlijkse tocht naar GOCA (tenzij jouw XJ ingeschreven is als lichte vracht) en als je jouw XJ opkrikt, laat dan die fluo kleurkes maar best achterwege. Gele veren en schokdempers werken als een rode lap voor de stieren van de TC.

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by eL Tee@Apr 18 2005, 12:15

Met 18"-ers ga je jouw XJ toch een paar inchkes moeten opkrikken. En ik vrees dat de Renault krachtbron serieus aan z'n kar zal moeten trekken om alle vier de 18"-erkes rond te krijgen...

Veel succes op de jaarlijkse technische controle (TC, in NL gekend als RDW)...

Tip: hou de originele 15"-ers voor de jaarlijkse tocht naar GOCA (tenzij jouw XJ ingeschreven is als lichte vracht) en als je jouw XJ opkrikt, laat dan die fluo kleurkes maar best achterwege. Gele veren en schokdempers werken als een rode lap voor de stieren van de TC.

Just my cent,

eL Tee

<div align="right">

Hoi eL Tee,

als de diameter hetzelfde blijft met 18" is het toch ok en moet ik hem niet verhogen dacht ik, ff de tyre calculator gebruikt voor de beste bandenmaat.

De cherokee is inderdaad een lichte vracht, kan ik dan wel met de 18" naar de keuring? De originele 15"ers ga ik zeker bijhouden voor de keuring en de winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by steven_cherokee@Apr 18 2005, 23:01

Als de diameter hetzelfde blijft met 18" is het toch ok en moet ik hem niet verhogen dacht ik, ff de tyre calculator gebruikt voor de beste bandenmaat.

Ge gaat daar toch geen laagprofielbanden onder steken zekers??? Anders ben je wel hééééééél fout bezig!!!

Originally posted by steven_cherokee@Apr 18 2005, 23:01

De cherokee is inderdaad een lichte vracht, kan ik dan wel met de 18" naar de keuring?

Yeppers! Enkel de snelheids- en ladingsindex respecteren!

Maar euh..., nen Jeep is een TERREINWAGEN, geen pimpmobiel...

Dus hier effe "opvoeden":

DIT IS FOUT:

94jeep.jpg

ZO HOORT HET:

bottlehill.jpg

Just my cent,

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smaak? no.gif

"Gebrek aan..." zal je bedoelen zeker? laugh.gif

Just kidding... In "la douce France" zegt men "les gôuts et les couleurs, ça ne se discuttent pas" (of iets in die aard - m'n Frans is niet meer wat het ooit geweest was)...

Zoals ik al zei, met 18"-ers kan je naar de TC. Bandenmaat speelt géén rol voor een lichte vracht, wel de snelheids- en laadindex. Je hoeft jouw 15"-ers dus niet te houden...

Let wel, verlagen en/of verhogen mag volgens de letter van de (Belgische) wet niet, ook niet voor een lichte vracht. Indien subtiel (1" à 2") zonder opvallend gekleurde veren en/of schokdempers gaat (voorlopig nog - wet wordt vanaf 2006 strikter)) door de beugel, doch wees niet boos als je toch niet door de TC geraakt.

Indien je toch legaal de weg op wilt met een verhoogde (in jouw geval verlaagde?) wagen, dan dien je een aparte keuring te ondergaan en aldus een nieuw - voor jouw wagen uniek - PVG nummer aan te vragen. Hiervoor heb je de toelating nodig van DaimlerChrysler... Prettige wedstrijd!

Mocht je jouw velgen weg doen: laat me eens weten dewelke het zijn. Ik zoek nl. 4, eventueel 5 van onderstaande velgen:

velg.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...