Spring naar bijdragen

Standaard Differentieel?


Leo5
 Share

Recommended Posts

Onder m'n YJ zit achter een Dana 35 as, en als ik het goed snap zit daar standaard geen limited slip of iets anders sper-achtigs in. Binnen geen schakelaars of knoppen om dat te bedienen.

Maar hoe kom ik erachter of dat er naderhand nog in gebouwd is? Toch echt met een achterwiel in een bak knikkers zetten, of kan ik het ook ergens aan zien? Vorig jaar in de sneeuw heeft hij een keer een begin gemaakt met spinnen, maar dat was heel even, en kreeg toen weer grip. In los zand nog nergens last van gehad. Rij ik zo goed of spert er iets automatisch als 't fout dreigt te gaan?

En dat alles om te weten of ik toevoeging bij de diff olie moet doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ook hielp... Het totaal aan gort gerommelde zielige restant van een vies stickertje wat ik in de klep van het dashoboardkastje aantrof, en waarop na poetsen en rafeltjes rechtleggen iets te lezen viel in de richting van "this vehicle is equipped with...vlekvlek...automatic locking...vlekrafelrafel... rear axle...driving on roadvlekvlek... Dus ik hou het erop dat er een lSD in de achteras zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb de achterkant opgekrikt en aan een wiel gedraaid maar het andere wiel draaide helemaal niet mee of tegengesteld.

Ook de cardan draaide niet. Ik zag wel een beetje beweging.

Ik heb dit aan beide kanten geprobeerd.

De auto rijdt wel normaal vooruit en achteruit.

Is dit soms ook een teken dat er een limited slip in zit?

PS Ik had de bak in de eerste versnelling staan.

bewerkt door simplyred
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de bak in een versnelling hebt staan, is je aandrijfas verbonden met je motor.

Dan kan je aan het wiel draaien, zoveel je wilt, maar de aandrijfas zal stil blijven staan.

Je wielen zouden dan echter wel tegengesteld moeten draaien! :unsure:

Voor de werking van een differentieel, kan je hier kijken:

Werking differentieel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de achterkant opgekrikt en aan een wiel gedraaid maar het andere wiel draaide helemaal niet mee of tegengesteld.

Ook de cardan draaide niet. Ik zag wel een beetje beweging.

Ik heb dit aan beide kanten geprobeerd.

De auto rijdt wel normaal vooruit en achteruit.

Is dit soms ook een teken dat er een limited slip in zit?

PS Ik had de bak in de eerste versnelling staan.

zoals je het schrijft is je differentieel kapot, het kan immers niet dat je één wiel kan draaien en het andere en de cardanas stil staan, dat je wel voor en achteruit kan rijden kan op de voorwielaandrijving zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...