Leo5 Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 Onder m'n YJ zit achter een Dana 35 as, en als ik het goed snap zit daar standaard geen limited slip of iets anders sper-achtigs in. Binnen geen schakelaars of knoppen om dat te bedienen. Maar hoe kom ik erachter of dat er naderhand nog in gebouwd is? Toch echt met een achterwiel in een bak knikkers zetten, of kan ik het ook ergens aan zien? Vorig jaar in de sneeuw heeft hij een keer een begin gemaakt met spinnen, maar dat was heel even, en kreeg toen weer grip. In los zand nog nergens last van gehad. Rij ik zo goed of spert er iets automatisch als 't fout dreigt te gaan? En dat alles om te weten of ik toevoeging bij de diff olie moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 De meeste Wranglers zijn voorzien van Limited Slip differentieel. Als je toch olie gaat verversen moet de deksel er af en kun je het makkelijk controleren. Overigens kan het geen kwaad om in een open differentieel olie met ls-toevoeging te gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 (bewerkt) allebei de achterwielen van de grond, dan aan 1 kant het wiel draaien, gaat het andere wiel de andere kant op zit er geen ls in, gaan de wielen allebei dezelfde kant op, dan zit er wel slip in. October 25, 2010 bewerkt door Menno Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst October 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 25, 2010 Duidelijk, mannen. Bedankt voor de vlotte reply's, ik kan weer verder. Leo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst October 31, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 En wat ook hielp... Het totaal aan gort gerommelde zielige restant van een vies stickertje wat ik in de klep van het dashoboardkastje aantrof, en waarop na poetsen en rafeltjes rechtleggen iets te lezen viel in de richting van "this vehicle is equipped with...vlekvlek...automatic locking...vlekrafelrafel... rear axle...driving on roadvlekvlek... Dus ik hou het erop dat er een lSD in de achteras zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst October 31, 2010 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2010 het blijft jeep he, kan van alles aan gesleuteld zijn, ik zou niet op de stikkertjes en plaatjes vertouwen, maar gewoon kijken als je het zeker wilt weten!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leo5 Geplaatst November 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 1, 2010 Ik ga 'm ook zeker even opkrikken, Menno. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simplyred Geplaatst November 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 23, 2010 (bewerkt) Ik heb de achterkant opgekrikt en aan een wiel gedraaid maar het andere wiel draaide helemaal niet mee of tegengesteld. Ook de cardan draaide niet. Ik zag wel een beetje beweging. Ik heb dit aan beide kanten geprobeerd. De auto rijdt wel normaal vooruit en achteruit. Is dit soms ook een teken dat er een limited slip in zit? PS Ik had de bak in de eerste versnelling staan. November 23, 2010 bewerkt door simplyred Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst November 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2010 Als je de bak in een versnelling hebt staan, is je aandrijfas verbonden met je motor. Dan kan je aan het wiel draaien, zoveel je wilt, maar de aandrijfas zal stil blijven staan. Je wielen zouden dan echter wel tegengesteld moeten draaien! Voor de werking van een differentieel, kan je hier kijken: Werking differentieel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst November 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2010 je moet de bak in ze vrij zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst November 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst November 24, 2010 Ik heb de achterkant opgekrikt en aan een wiel gedraaid maar het andere wiel draaide helemaal niet mee of tegengesteld. Ook de cardan draaide niet. Ik zag wel een beetje beweging. Ik heb dit aan beide kanten geprobeerd. De auto rijdt wel normaal vooruit en achteruit. Is dit soms ook een teken dat er een limited slip in zit? PS Ik had de bak in de eerste versnelling staan. zoals je het schrijft is je differentieel kapot, het kan immers niet dat je één wiel kan draaien en het andere en de cardanas stil staan, dat je wel voor en achteruit kan rijden kan op de voorwielaandrijving zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.