michel1972 Geplaatst January 15, 2012 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 Nice! Heel nice. Ik zie dat jij de fan aan de voorkant van de motor heb zitten. Heb jij dan ook nog een viscofan of een fan aan de binnenzijde zitten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst January 15, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2012 Nice! Heel nice. Ik zie dat jij de fan aan de voorkant van de motor heb zitten. Heb jij dan ook nog een viscofan of een fan aan de binnenzijde zitten? ik heb er ook nog een op de motor zitten . de vin die voor in de gril zit is voor als het in de zomer warm is dan wil die wel eens wat warmer worden en tevens voor de olie te koelen van de hydro steering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst February 5, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 5, 2012 gisteren de beatlock kit bij custom offroad opgehaal en maar meteen begonnen met erop te maken. dit ging nogal makkelijk vrijdag had ik de velgen al ontdaan van poedercoting op de plaats waar gelast dient te worden. en gisterenn erop gelast eerst netjes centreren en even vast hechten en dan steeds weer een 4lasjes leggen en dan weer op naar de volgende tot ik ze alle 5 gehad had en dan weer op nieuw bij alle 5 weer 4 lasjes leggen . en zo zijn we door gegaan tot we de velgen helemaal rond gehad hadden zodat de velg niet krom trekt hier een paar fototjes van het spulleke hier al de ringen voor een gedeelte gelast hier alles netjes in de verf gezet en bij een velg de verkeerde fles gebruikt bij het ontvetten bleek dat er tinner in zaten daar kan poedercoting niet tegen dan slat die meteen dof uit dus ook maar even mee gespoten dus die kan mooi als reserve wiel gebruikt worden de bandjes er ook maar meteen op gemonteert echt mooi spulleke en de banden zitten erop ook maar meteen een test rit gemaakt en hij deed het heel erg goed en en de moto trekt als een beest nu de motor een keer echt heeft kunnen rijden zijn alle waardes ook beter geworden, rpm is van 1200 rpm Stationeer weer mooi terug gegaan naar 800 rpm Stationeer dus da is a weer goed nu nog even alles afwerken zodat we een keer in het terrein kunen gaan rijden maar dan moet eerst die klote vorst uit de grond zijn nu moet er aleen nog de RVS tank onder de spoorverbreders en het asliertje een dan kunnen we weer gaan terrein rijden hier nog een paar fototjes dan maar en net even een platformpje gemakt voor de ARB compressor en de gigglepin airmanifold dat achterop de toplierplaat past zodat de ARB compressor en de gigglepin airmanifold mooi in het midden van de auto zitten zodat er geen rotzooi bij kan komen 8) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jos beekman Geplaatst February 6, 2012 Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2012 ziet er mooi uit, weet je ook het totaalgewicht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst February 6, 2012 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 6, 2012 ziet er mooi uit, weet je ook het totaalgewicht? nog niet moet er nog een keer mee op de weeg brug Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst May 2, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2013 zo weer eens even een update van de wrangler na de eerste wedstrijd. daar bleek dat de auto toch te breedt was dus de auto maar weer 8cm smaller gemaaakt ook bleek dat we wat vermogen tekort kwamen. zodoende heb ik eergisteren 2 v8 motoren gekocht het betreft 2 chevy 350 vortec 5.7l motoren eentje was pas gereviseert zei de verkoper en had 350pk inplaats van 285. toen we daar kwamen lagen de motoren buiten onder een zeiltje waardoor de motoren nat waren geworden en alles geroest was. toch de gok maar gewaagt want voo 250,- kan je niet veer verkeerts doen dachten wij zo bij thuiskomst het gereviseerde blok in de motor steun gehangen en aan het demonteren gegaan .achteraf een goede keuze geweestwnt er zat wat vliegroest en vuil in de cilinders en we konden de krukas niet rond draaien :evil:maar naar een beetje olie en wd40 is die weer los gekomen en hebben we de cilinder wanden met een soort van schuursponsje schoongemaakt.maar het blok was inderdaad pas gereviseert alles was nog nieuw in het blok hier wat fototjes 1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst May 2, 2013 Rapporteren Share Geplaatst May 2, 2013 (bewerkt) Voor 250 euro kan je absoluut geen buil vallen en kan je voor weinig geld een leuke v8 in je jeep bouwen maar de verkoper die zei dat er 350 pk in zit heeft iets te veel zitten snuiven. Heb genoeg van deze oudere blokken voorbij zien komen en deze is gewoon op het boren en honen na nog standaard. Lage compressie zuigers, standaard koppen en intake, stoters en het standaard bouts onderblok. Gewoon inbouwen, afstellen en genieten van je meer vermogen en koppel en je niet gek laten maken door nummers. Het vermogen van de vortec blokken was niet zo hoog als ze hadden gehoopt bij GM. Het blok had rond de 255 pk en 425 nm koppel. Deze blokken werden ook verkocht als werkblokken voor in pickups. Ze hadden dan 215 pk en max 415 nm koppel maar dan bij veel lageren toerentallen omdat het werkblokken waren. In ieder geval lekker inbouwen en genieten en probeer gelijk een betere gewichtsverdeling te realiseren. Je moet toch nog motorsteunen maken. Ga gelijk even kijken of je de balans van de auto niet meer kan verbeteren. Daar heb je nu alle kans voor. May 2, 2013 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst May 3, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 3, 2013 Voor 250 euro kan je absoluut geen buil vallen en kan je voor weinig geld een leuke v8 in je jeep bouwen maar de verkoper die zei dat er 350 pk in zit heeft iets te veel zitten snuiven. Heb genoeg van deze oudere blokken voorbij zien komen en deze is gewoon op het boren en honen na nog standaard. Lage compressie zuigers, standaard koppen en intake, stoters en het standaard bouts onderblok. Gewoon inbouwen, afstellen en genieten van je meer vermogen en koppel en je niet gek laten maken door nummers. Het vermogen van de vortec blokken was niet zo hoog als ze hadden gehoopt bij GM. Het blok had rond de 255 pk en 425 nm koppel. Deze blokken werden ook verkocht als werkblokken voor in pickups. Ze hadden dan 215 pk en max 415 nm koppel maar dan bij veel lageren toerentallen omdat het werkblokken waren. In ieder geval lekker inbouwen en genieten en probeer gelijk een betere gewichtsverdeling te realiseren. Je moet toch nog motorsteunen maken. Ga gelijk even kijken of je de balans van de auto niet meer kan verbeteren. Daar heb je nu alle kans voor. dat gaat goed komen denk ik haha nu nog alleen een kabelboom en motor computer zoeken en nog wat randapparatuur en sensoren en nog een automaat en een dana 300 en dan ken het spul van de winter ingebouwt gaan worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep power Geplaatst May 9, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 9, 2013 (bewerkt) zo net de v8 motor weer in elkaar gezet om te zien hoe de kleuren combi eruit komt te zien en ik moet zeggen dat het er niet onaardig uit ziet :mrgreen: alleen jammer dat ik hem niet in elkaar kon zetten omdat diverse pakingen helaas nog niet binnen waren :evil: weet er iemand waar voor de twee buisjes op het inlaat spruitstuk voor dienen want over die buisjes komt nog een plastix kap waarop de gasklephuis en de injectie module zit May 9, 2013 bewerkt door jeep power Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.