Spring naar bijdragen

hulp met het zoeken van een wrangler


annemarie
 Share

Recommended Posts

Hallo, ik ben Annemarie en ik ben sinds een paar maanden lid van dit forum omdat ik fan ben van de jeep wrangler. Gewoon een stoere bak en voor mij de enige echte auto. Ik ben me aan het orienteren omdat ik mijn droom om zo'n geweldige auto te gaan kopen wil gaan verwezenlijken.

De CJ heeft mijn hart gestolen door zijn eenvoud, het prachtige dashboard en de geweldige ronde koplampen. Hij heeft ook het voordeel dat er geen wegenbelasting over betaald hoeft te worden maar dat voordeel wordt volgens mij teniet gedaan door de onderhoudskosten. Mijn man geeft niets om auto's en is ook helemaal niet technisch dus ik moet geen klusauto aanschaffen alhoewel ik weet dat deze auto's wat meer onderhoude vergen. De YJ is mijn tweede keus omdat de TJ boven mijn budget zit.

Ik ga de auto alleen offroad gebruiken om de paardenbak te trekken met een eg en om mest op het land te brengen. Verder is het een veredelde boodschappenwagen. Hij zal dus weinig snelweg km maken.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met verstand van Wranglers die mij advies kan geven en evt. mee kan gaan om een Wrangler te bekijken. Zelf ben ik woonachtig in de driehoek Deventer, Apeldoorn, Zwolle.

Ik ben op zoek naar een wrangler in de prijsklasse rond de € 5000,-

Ik weet dat ik moet letten op rotte plekken etc. maar ik weet niet hoe het onder de motorkap er uit moet zien.

Wat vermogen betreft denk ik dat het dus niet perse een 4l hoeft te zijn hoewel hij wel een paardentrailer moet kunnen trekken.

Dat brengt mij op de tweede vraag. Sommige wranglers hebben wel een trekhaak maar er staat dan geen geremd gewicht vermeld op de kentekengegevens van het RDW. En soms verschilt het geremd gewicht ook per kenteken terwijl het model auto en gewicht dan hetzelfde is. Hoe kan dat? Ik moet er minimaal 1000 kg mee kunnen trekken.

Mijn derde vraag heeft ook met het kenteken te maken. Sommige auto's hebben een grijs kenteken (er staat dan een V op de kentekenplaat of zegt dit niet alles) en toch een achterbank in de auto. Is die achterbank dan illegaal? Betaal je dan als particulier voor geel of grijs kenteken. Ik wil er wel een achterbank in.

Ik hoop dat er mensen zijn die vraag 2 en 3 voor me kunnen beantwoorden of nog beter, mij kunnen begeleiden op zoek naar mijn droom auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Annemarie en ik ben sinds een paar maanden lid van dit forum omdat ik fan ben van de jeep wrangler.

Welkom :whistle:

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met verstand van Wranglers die mij advies kan geven en evt. mee kan gaan om een Wrangler te bekijken. Zelf ben ik woonachtig in de driehoek Deventer, Apeldoorn, Zwolle.

Doe Zandhopper eens een PM , die woont bij jou in de straat.

Sommige wranglers hebben wel een trekhaak maar er staat dan geen geremd gewicht vermeld op de kentekengegevens van het RDW. En soms verschilt het geremd gewicht ook per kenteken terwijl het model auto en gewicht dan hetzelfde is. Hoe kan dat? Ik moet er minimaal 1000 kg mee kunnen trekken.

Is veel verschil per jeep, gewoon even op de papieren kijken.

Mijn derde vraag heeft ook met het kenteken te maken. Sommige auto's hebben een grijs kenteken (er staat dan een V op de kentekenplaat of zegt dit niet alles) en toch een achterbank in de auto. Is die achterbank dan illegaal? Betaal je dan als particulier voor geel of grijs kenteken. Ik wil er wel een achterbank in.

Grijs kenteken met achterbak mag dus niet (of hij moet er voor gekeurd zijn) Grijs kenteken voor een particulier is dus geel betalen (ongeveer)

Je kan hem wel laten keuren, betaal je rest BPM, meer info hierover vindt je op de site van de RDW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mee eens de wrangler van Rob is technisch OK en heeft nu een 4.0 HO

dus kan lekker trekken.

wil je veel trekken zoek dan een YJ van 95 die mogen meestal 2500 kg trekken

daarvoor tussen 1000 en 1500 kg

kies een YJ van na 91 met een 4.0 HO die heeft meer PK s en loopt zuiniger dan een 4,2 en start s'winters ook beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast hartstikke bedankt voor de tips tot nu toe. Heb inmiddels Zandhopper gesproken en ik heb al een aardig beeld van wat ik wil.

Ik heb deze advertentie gezien en vraag me af of iemand van jullie deze jeep kent. Hij voldoet voor mij aan heel veel eisen en ik vind hem gewoon prachtig. Maar voordat ik de rit naar Tilburg ga maken zou ik wellicht nog wat extra info van jullie kunnen krijgen. Ik weet niet of de link werkt maar hier komt ie.

http://www.marktnet.nl/Jeep-Wrangler-4-0i-Softtop-1994-5047686.htm

Ik ga overigens ook 87wrangler nog benaderen over zijn YJ als hij die nog heeft.

Nogmaals bedankt, ik vind dit een super forum waar niet alleen techneuten maar ook beginnende jeepfanaten hun vragen kwijt kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik ben Annemarie en ik ben sinds een paar maanden lid van dit forum omdat ik fan ben van de jeep wrangler. Gewoon een stoere bak en voor mij de enige echte auto. Ik ben me aan het orienteren omdat ik mijn droom om zo'n geweldige auto te gaan kopen wil gaan verwezenlijken.

De CJ heeft mijn hart gestolen door zijn eenvoud, het prachtige dashboard en de geweldige ronde koplampen. Hij heeft ook het voordeel dat er geen wegenbelasting over betaald hoeft te worden maar dat voordeel wordt volgens mij teniet gedaan door de onderhoudskosten. Mijn man geeft niets om auto's en is ook helemaal niet technisch dus ik moet geen klusauto aanschaffen alhoewel ik weet dat deze auto's wat meer onderhoude vergen. De YJ is mijn tweede keus omdat de TJ boven mijn budget zit.

Ik ga de auto alleen offroad gebruiken om de paardenbak te trekken met een eg en om mest op het land te brengen. Verder is het een veredelde boodschappenwagen. Hij zal dus weinig snelweg km maken.

Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand met verstand van Wranglers die mij advies kan geven en evt. mee kan gaan om een Wrangler te bekijken. Zelf ben ik woonachtig in de driehoek Deventer, Apeldoorn, Zwolle.

Ik ben op zoek naar een wrangler in de prijsklasse rond de € 5000,-

Ik weet dat ik moet letten op rotte plekken etc. maar ik weet niet hoe het onder de motorkap er uit moet zien.

Wat vermogen betreft denk ik dat het dus niet perse een 4l hoeft te zijn hoewel hij wel een paardentrailer moet kunnen trekken.

Dat brengt mij op de tweede vraag. Sommige wranglers hebben wel een trekhaak maar er staat dan geen geremd gewicht vermeld op de kentekengegevens van het RDW. En soms verschilt het geremd gewicht ook per kenteken terwijl het model auto en gewicht dan hetzelfde is. Hoe kan dat? Ik moet er minimaal 1000 kg mee kunnen trekken.

Mijn derde vraag heeft ook met het kenteken te maken. Sommige auto's hebben een grijs kenteken (er staat dan een V op de kentekenplaat of zegt dit niet alles) en toch een achterbank in de auto. Is die achterbank dan illegaal? Betaal je dan als particulier voor geel of grijs kenteken. Ik wil er wel een achterbank in.

Ik hoop dat er mensen zijn die vraag 2 en 3 voor me kunnen beantwoorden of nog beter, mij kunnen begeleiden op zoek naar mijn droom auto.

Staat toch een CJ7 te koop hier op het forum. het argument dat een cj7 meer onderhoud behoeft als een yj is natuurlijk kolder..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...