Spring naar bijdragen

Ramen helemaal naar beneden...?


Ralph123
 Share

Recommended Posts

Ik heb een XJ 4.0 aut uit 1989 en zit met het volgende:

Als ik de ramen aan de rechterzijde (l a n g z a a m . . . ) naar beneden doe dan verdwijnen deze uiteindelijk helemaal in de deur.

Aan de linkerzijde is dat zowel bij de voordeur als de achterdeur niet het geval, hier blijft het raam (voelt alsof hij 'beneden' is) een cm of 4 uit de deur steken.

Hoort dat zo? En zo niet, enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Tweede puntje is het erg langzaam naar beneden gaan van alle ramen. Wat zou hiervoor de beste oplossing zijn?

Nieuwe motortjes voor de ramen? En iemand ergens een how to gezien mbt hoe je dergelijke motoren moet vervangen?

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik heb dat dus ook gehad en bij mijn Jeep was het raamrubber van het desbetreffende raam wat slecht naar beneden ging vernieuwd met goedkope namaak rubber (10a20 euro per stuk)

Omdat de andere rubbers ook niet super meer waren heb ik alles met echte orginele rubbers laten vervangen en nu werkt het weer.

Zeeeeer prijzig rond de €180 (kon alleen een set kopen niet per stuk)

Je kan ook tussen de rubbers en ramen beetje W40 spuiten dat hielp bij mij ook wel (tijdelijk) Of helemaal openmaken natuurlijk en motor smeren.

Jos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, okay, bedankt voor de reacties.

Iemand ook nog een reactie op dat andere punt?

Deze dus:

Aan de linkerzijde is dat zowel bij de voordeur als de achterdeur niet het geval, hier blijft het raam (voelt alsof hij 'beneden' is) een cm of 4 uit de deur steken.

Hoort dat zo?

Thanks!

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb toevallig eergisteren 2 elec. ramen in mijn comanche gebouwd.

En kwam tot de volgende conclusie :

Het oude model (84-89) blijven 4 cm uit de deur steken , het nieuwe model (90-95) verzinken totaal in de deur.

(ik had nl. 2 verschillende modellen meegenomen)

Ik heb de mechanieken met motoren wel op voorraad. (used).

Het langzaam op en neer gaan is inderdaad een kwestie van rubbers en smeren met siliconen spray.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik ben links achter nu begonnen en heb het deurpaneel aan de binnenkant losgemaakt, maar ik kan dan met geen mogelijkheid bij het motortje van het raam komen.

Deze zit ook niet geschroefd, maar met klinknagels zo te zien.

Ik lees namelijk meerder berichten van 'je moet het motortje even smeren'.

Dat lijkt mij ook een goed plan, maar HOE kom je dus bij die motortjes...??

Zou helemaal mooi zijn als er een how to ergens van is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...