Spring naar bijdragen

achter schokbreker plaatsen


Recommended Posts

Ben ik weer...

Ben nog steeds bezig met het verenpakket en ben nu aangekomen bij de achter schokbrekers.

Ik heb ze proberen te plaatsen maar zie dat ze niet passen (zie foto).

Ik heb ze hetzelfde geplaatst als voor maar weet niet of ik ze nu op de kop heb?

Is dit verkeerd om?

Ik neem niet aan dat ik wat moet aanpassen aan de as of chassis om de schokbrekers te kunnen plaatsen?

Op deze manier komt de cilinder tegen de as aan en is er zo'n 3cm te kort om hem te kunnen vast schroeven.

Ik heb geen idee of het wat uit maakt hoe om de schokbreker staat?

Ik heb al gezocht maar kan echt geen foto of info vinden?

Alvast bedankt,

Kenzo

post-2569-12873035931354_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar de as staat eigenlijk voor al iets omhoog (zie tekening)

Als ik de degree shims ertussen zet zodat de beugels iets gekanteld naar voor komen wordt het nog hoger voor

Zie bijlage:

diffx.jpg

btw, deze heeft de schokbrekers achter ook andersom:

DT8000-3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het standaard YJ Chassis,

De bladveren vallen precies met het pinnetje in de as dus dat zit zoals het hoort. De oude schokdempers (de originele) zijn een stuk smaller.

Diameter oud: 44mm (gaat er net langs zonder de as aan te raken)

Diameter nieuw: 56mm

Ik had aan quadratec gevraagd en zij zeiden dat er olie uit kon lekken als ze op de kop hongen.

Ik kan de as kantelen dmv de degree shims maar dan staat de as volgens mij overdreven omhoog gekantled?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

shocks te kort??? :P

Ik hoop het toch niet... Ze zeiden me dat er (ik dacht 17cm / 6,5") shackles tussen moesten... omdat ik die ertussen heb lijkt me alles goed.

De shims plaats ik nog... maar nog geen tijd gehad. (ofja, tijd gehad voor de voorkant verder af te maken maar ben achter niet meer verder gegaan.

owja EJG, ik plaats later nog wat extra foto's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hebben een hoop mensen last van te korte shocks.:P

Zelf nooit last van gehad dat de shocks te kort waren ondanks de shackle lift.

Opzich zou je er niet veel last van hebben. Zo geweldig veert een YJ aan de achterkant toch niet dat het een probleem wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over het algemeen zullen de shocks nooit volledig 'uitgestrekt' zijn bij montage (wat jij dus blijkbaar wel hebt, wat erg vreemd is).

Maar je komt +-3cm tekort schrijf je, 1inch shacklelift (= +-2,5cm) komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt, vandaar dat ik het schreef........

Staat er geen type-nr op de shock? Kun je op de verkoopsite even opzoeken waar ze geschikt voor zijn.

Misschien heb je wel per ongeluk een setje shocks gekregen voor een 2,5inch liftkit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar het lijkt me sterk... de shocks zijn nog niet geheel uit...

en het is nog maar een kaal chassis.... geen motor, versnellingsbak body etc...

het is alleen raar dat de shocks niet andersom geplaatst kunnen worden zonder de shims?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

ik zal morgen ff foto's maken maar bij mijn 4"inch verhoging van procomp was er ook geen ander "optie" dan de de achterschokbrekers ondersteboven te monteren.

Net terug vanuit Italië en 3400 km gereden zonder problemen. (in ieder geval met de schokbrekers) :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
ik zal morgen ff foto's maken maar bij mijn 4"inch verhoging van procomp was er ook geen ander "optie" dan de de achterschokbrekers ondersteboven te monteren.

Net terug vanuit Italië en 3400 km gereden zonder problemen. (in ieder geval met de schokbrekers) ;)

zitten bij mij ook al 2 jaar ondersteboven ,tot nu toe geen problemen mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...