Spring naar bijdragen

6 tot 12 November Polen zwaar


dezperado
 Share

Recommended Posts

In Ballenstedt heeft Ernst verhalen zitten vertellen over zijn reis in Polen en het klinkt errug aantrekkelijk.

Het heen en terug rijden vind ik niks dus ik zocht een alternatief.

Heb contact met een Pools transportbedrijf welke 2 Jeeps mee kan nemen voor € 850 enkele reis en zelfde retour. Dit zal wel goedkoper worden omdat het nu niet te bezien valt hoe het zal zijn met het vrachtaanbod in November.

Naar Polen vliegen kost een paar tientjes. Auto ophalen en dan naar het startpunt Kladzko zuidwest Polen onder Wroclaw

Op een 12 meter trailer kun je volgens mij 3 wranglers laden.

deze reis

http://www.4wdautomagazine.nl/pr/subpage.php/currentlanguage=nl/pagecode=Subpage_PolenZwaar/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de reis naar Polen al drie keer gedaan, de laatse keer afgelopen februari in de sneeuw.

Vind het zelf wel meevallen om de reis te maken, als je een beetje leuke ploeg heb kan je ook onderweg via 27 mc het best leuk hebben en ben je er in één dag.

De terugreis hebben we altijd in 2 dagen gedaan en in Oost Duistland overnacht. In een klein jacht hotelletje is het goed en goedkoop toeven.

De Poolse gids Andrez is een toffe peer en geeft je precies wat je wilt,

wil je heavy dan krijg je ook heavy en doe het liever rustig aan dan kan dat ook.

Deze reis is zeker een aanrader....:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet zo'n goed idee om je Jeeps naar Polen te laten vervoeren en daar weer op te halen.:D

(Mocht je hier wel voor kiezen is het misschien een idee om met de Jeeps mee te reizen)

Als je soms de verhalen hoort dat auto's niet meer, of helemaal gestript teruggevonden worden,ik zou daar geen rustig gevoel bij hebben.:(

De Duitsers zeggen niet voor niets: Kom vakantie vieren in Polen....Uw auto is er al.:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij niet zo'n goed idee om je Jeeps naar Polen te laten vervoeren en daar weer op te halen.:(

(Mocht je hier wel voor kiezen is het misschien een idee om met de Jeeps mee te reizen)

Als je soms de verhalen hoort dat auto's niet meer, of helemaal gestript teruggevonden worden,ik zou daar geen rustig gevoel bij hebben.:no:

De Duitsers zeggen niet voor niets: Kom vakantie vieren in Polen....Uw auto is er al.:)

geld ook voor de fietsvakanties in Duitsland:whistle:

en als de Russen hier een auto komen kopen, dan kopen ze er 2 omdat ze terug door Polen moeten.:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Het verhaal dat Ernst vertelde sprak mij ook wel aan.

Het reizen met m'n Jeep naar Polen vind ik geen probleem als het niet te veel km's per dag zijn.

Lijkt me ook handig dat er een bijrijder mee gaat.

Maar dat alles in een open Jeep ??? Polen ... November ...

Vond het in de Noorse bergen al behoorlijk frisjes.

Interesse om mee te gaan is er dus wel.

Maar omdat ik er echt geen soft- of hardtop voor aan ga schaffen, twijfel ik nog .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik heb me gisteren opgegeven. Ik ga met Frits Stein als bijrijder

Het is 950 km dus we rijden er denk zelf wel heen.

Er is zoveel animo dat ze een week later met een tweede groep gaan.

wij gaan 6-12 september. vertrekken vanaf Klotzko ten zuiden van Wroclaw

we hebben ook een uitnodiging om met een Itaiaanse 4x4 club te gaan rijden op de grens van Italie en Frankrijk

maar hierover later meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

volgewnde week is het zover

we hebben een kennismakingsdag gehad bij Raimond Ribhouse Texas in Woudenberg en wat medereizigers leren kennen.

Totaal 11 4wd autos Frits en ik gaan individueel naar Polen waar we de rest ontmoeten

er zijn ook 2 stellen vanaf Klazinaveen die met 2 ambulances gaan.

Ons eerste Hotel wordt in hotel nad Wodospadem in Miedzygorze

Ik heb apk in december maar ga liever vooraf zodat evt gammele onderdelen nog kunnen worden vernieuwd.

Dus vrijdag APK in A foort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgewnde week is het zover

we hebben een kennismakingsdag gehad bij Raimond Ribhouse Texas in Woudenberg en wat medereizigers leren kennen.

Totaal 11 4wd autos Frits en ik gaan individueel naar Polen waar we de rest ontmoeten

er zijn ook 2 stellen vanaf Klazinaveen die met 2 ambulances gaan.

Ons eerste Hotel wordt in hotel nad Wodospadem in Miedzygorze

Ik heb apk in december maar ga liever vooraf zodat evt gammele onderdelen nog kunnen worden vernieuwd.

Dus vrijdag APK in A foort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn terug

bizondere week

het gebied was super mooi. voor elk wat wils

groep was te groot 12 autos betekent veel wachten

de organisatie was gewoon kloten. moest de leider vertellen om in 4 wd te schakelen

de dagen waren te lang. in het donker rijden met onervaren 4wd ers is dom

terrein was super. de prijzen daar van Hotels en eten waren heel goedkoop. plaatselijke mensen erg vriendelijk.

brandstof goedkoop. prijzen aan de bar bizonder laag.

de groep 50% Belgen was wel leuk maar niet echt homogeen. Nederlanders zijn ander volk en dat moert je weten ook.

de fotos (video camera thuis gelaten)

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...