Spring naar bijdragen

climate control laat het afweten


Recommended Posts

Dat is correct RW, zo'n pomp loopt na een tijdje gloeiend heet en dan gaat de clutch pack uit veiligheid de zaak ontkoppelen.... dat verklaart idd. waarom airco's dan na een tijdje uitvallen....

Maar wat ik niet snap, is het feit dat Theo zegt dat zijn verwarming in de winter ook uitvalt na een tijdje.... dan is die airco pomp toch niet actief ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet Frans, je zou zeggen van niet maar misschien dat die toch wel invloed heeft op eea als hij niet goed werkt en veiligheidshalve uitgeschakeld wordt. Dat ontkoppelen was mij bekend idd. Het zijn iig ook geen electronische storingen, althans geen die opgeslagen worden, want dat is meerdere keren uitgelezen door een specialist (Hertogs in Mierlo).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal binnekort nog een keer controleren of hij de aircopomp wel of niet mee blijft nemen.

Ik heb meer het idee dat er iets mis is met een censor en dat hij op die manier hartje zomer de luchtstroom bij gaat verwarmen met de verwarming en hartje winter de warme luchtstroom af gaat koelen met de airco:wacko:

Heb ook wel vaker bij koel weer zoiets van waarom schakelt hij nu de airco in?

Doet de airco ook nog iets als de luchtstroom te vochtig is maar niet te warm? Bijvoorbeeld om de voorraam te ontwasemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doet de airco ook nog iets als de luchtstroom te vochtig is maar niet te warm? Bijvoorbeeld om de voorraam te ontwasemen

De airco heeft in de WJ met automatic climate control 2 functies:

High pressure and Low pressure operation.

Ontwasemen van de voorruit kan dus de low pressure operation modus activeren, ook al staat de A/C knop uit.

Om je verwarming te controleren zou je dus eens moeten de clutch relay eruit trekken en zien of hij het blijft doen.

Maar vooraleer conclusies te trekken over de stuureenheid in je middenconsole zou je moeten zeker zijn dat je pomp niet aan het overlijden is.

Zet 's de airco aan en met de motorkap open kijk eens naar de pomp en voel eens of ze niet gloeiend heet wordt...

... indien ja... niet zo goed....:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

moet je wel kijken op het moment dat je airco het volgens jou niet meer doet, anders zal de pomp gewoon meelopen.

Mijn ervaring met volautomatische airco's is overigens dat die zich met meer bemoeien dan ze zouden hoeven (en misschien moeten) doen. Kan dus best zo zijn dat luchtvochtigheid er voor zorgt dat de pomp (airco) ook iets gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heden ochtend had mijn vrouw een uurtje gereden en een minuut of 5 na thuiskomst de jeep opnieuw gestart.

Airco wordt dan onmiddelijk weer koud, nog even onder de motorkap gekeken en om de koude leidingen stond een milimeter of 3 ijs op, dit verdween na een paar minuten na starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

om de koude leidingen stond een milimeter of 3 ijs op, dit verdween na een paar minuten na starten.

Theo, bij het verdwijnen van het ijs, komt er dan klamme warmere lucht uit de ventilatieroosters ?

Zo ja, dan is je pomp wellicht de oorzaak.

Kijk eens of de pomp dan nog 'aangetrokken' draait, of als de poelie gewoon meedraait...

Indien de poelie gewoon los meedraait, is de pomp wellicht in veiligheid gegaan omdat ze te warm kreeg...

Je kunt het clutch relay overbruggen om te zien of de pomp dan opnieuw wil draaien, maar gegarandeerd begint ze na een paar minuten te roken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo, bij het verdwijnen van het ijs, komt er dan klamme warmere lucht uit de ventilatieroosters ?

Zo ja, dan is je pomp wellicht de oorzaak.

Kijk eens of de pomp dan nog 'aangetrokken' draait, of als de poelie gewoon meedraait...

Indien de poelie gewoon los meedraait, is de pomp wellicht in veiligheid gegaan omdat ze te warm kreeg...

Je kunt het clutch relay overbruggen om te zien of de pomp dan opnieuw wil draaien, maar gegarandeerd begint ze na een paar minuten te roken...

Frans, die 3 mm ijs zat er nog op van de rit van 1 uur, aircopomp draaide nog voor uit zetten lucht rooster kwam lauwe lucht uit. tot zover de 1 uurs rit

Na 2 minuten starten en binnen 1 minuut koude lucht.

2 min. later zie is het ijs van de leidingen gedooid en binnen nog steeds koude lucht.

na 5 minuten nog steeds koude lucht aircopomp heeft heel de tijd gewoon gedraaid.

Dat de leiding een ijsmantel krijgt, is dit normaal of is dit alleen wanneer de verdamper al ijskoud is?

hoe warm mag de warme leiding zijn die naar binnengaat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is je aircopomp aan het overlijden, je kan volgens mij bij een airco boer je pomp laten testen. Hebben ze bij mij ook gedaan, en daar kwam zoiezo uit dat ie de druk die ie moet geven te laag was. Maar daarmee los je het verwarming's probleem niet mee op. Dus probeer eerst eens die binnentemp. sensor eens te vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Theo, in afwachting van je test, publiceer ik hier alvast de foutcodes.

Hopelijk heb je ze niet nodig.... :dry:

01 = IR thermister circuit open

02 = IR thermister circuit shorted

03 = Fan pot shorted

04 = Fan pot open

05 = Mode pot shorted

06 = Mode pot open

07 = IR sensor delta too large

08 = Reserved

09 = Reserved

10 = Reserved

11 = Engine air intake temperature Buss message

missing

12 = Country code Buss message missing

System Faults 13 = Mode motor not responding

14 = AI (Recirc) motor not responding

15 = Left temperature door not responding

16 = Right temperature door not responding

17 = Mode door travel range too small

18 = Mode door travel range too large

19 = AI (Recirc) door travel too small

20 = AI (Recirc) door travel too large

21 = Left temperature door travel too small

22 = Left temperature door travel too large

23 = Right temperature door travel too small

24 = Right temperature door travel too large

25 = Calibration check sum error

26 = Engine coolant temp bus message missing

27 = Vehicle speed bus message missing

28 = Engine RPM bus message missing

29 = OAT bus message missing

30 = Display intensity bus message missing

31 = VIN number bus message missing

32 = Reserved

33 = IR thermister circuit was open

34 = IR thermister circuit was shorted

35 = Fan pot was shorted

36 = Fan pot was open

37 = Mode pot was shorted

38 = Mode pot was open

39 = IR sensor delta was too large

40 = Reserved

41 = Reserved

42 = Reserved

43 = Engine air intake temperature Buss message

missing

44 = Country code Buss message missing

System Faults 45 = Mode motor was not responding

46 = AI (Recirc) motor was not responding

47 = Left temperature door was not responding

48 = Right temperature door was not responding

49 = Mode door travel range too small

50 = Mode door travel range too large

51 = AI (Recirc) door travel range too small

52 = AI (Recirc) door travel range too large

53 = Left temperature door travel too small

54 = Left temperature door travel too large

55 = Right temperature door travel too small

56 = Right temperature door travel too large

57 = Calibration check sum error

58 = Engine coolant temp bus message missing

59 = Vehicle speed bus message missing

60 = Engine RPM bus message missing

61 = OAT bus message missing

62 = Display intensity bus message missing

63 = VIN number bus message missing

64 = Reserved

65 = Reserved

66 = Reserved

67 = Reserved

Hoi,

Ik krijd de melding 15 en 24. Heb ik nu ook problemen met de deuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...