fransdemers Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 Dat is correct RW, zo'n pomp loopt na een tijdje gloeiend heet en dan gaat de clutch pack uit veiligheid de zaak ontkoppelen.... dat verklaart idd. waarom airco's dan na een tijdje uitvallen.... Maar wat ik niet snap, is het feit dat Theo zegt dat zijn verwarming in de winter ook uitvalt na een tijdje.... dan is die airco pomp toch niet actief ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 Ik weet het niet Frans, je zou zeggen van niet maar misschien dat die toch wel invloed heeft op eea als hij niet goed werkt en veiligheidshalve uitgeschakeld wordt. Dat ontkoppelen was mij bekend idd. Het zijn iig ook geen electronische storingen, althans geen die opgeslagen worden, want dat is meerdere keren uitgelezen door een specialist (Hertogs in Mierlo). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 30, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 Ik zal binnekort nog een keer controleren of hij de aircopomp wel of niet mee blijft nemen. Ik heb meer het idee dat er iets mis is met een censor en dat hij op die manier hartje zomer de luchtstroom bij gaat verwarmen met de verwarming en hartje winter de warme luchtstroom af gaat koelen met de airco:wacko: Heb ook wel vaker bij koel weer zoiets van waarom schakelt hij nu de airco in? Doet de airco ook nog iets als de luchtstroom te vochtig is maar niet te warm? Bijvoorbeeld om de voorraam te ontwasemen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 Doet de airco ook nog iets als de luchtstroom te vochtig is maar niet te warm? Bijvoorbeeld om de voorraam te ontwasemen De airco heeft in de WJ met automatic climate control 2 functies: High pressure and Low pressure operation. Ontwasemen van de voorruit kan dus de low pressure operation modus activeren, ook al staat de A/C knop uit. Om je verwarming te controleren zou je dus eens moeten de clutch relay eruit trekken en zien of hij het blijft doen. Maar vooraleer conclusies te trekken over de stuureenheid in je middenconsole zou je moeten zeker zijn dat je pomp niet aan het overlijden is. Zet 's de airco aan en met de motorkap open kijk eens naar de pomp en voel eens of ze niet gloeiend heet wordt... ... indien ja... niet zo goed.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 moet je wel kijken op het moment dat je airco het volgens jou niet meer doet, anders zal de pomp gewoon meelopen. Mijn ervaring met volautomatische airco's is overigens dat die zich met meer bemoeien dan ze zouden hoeven (en misschien moeten) doen. Kan dus best zo zijn dat luchtvochtigheid er voor zorgt dat de pomp (airco) ook iets gaat doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 kan ook je buiten tempsensor zijn omdat je het ook met verwarmen hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst July 1, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 kan ook je buiten tempsensor zijn omdat je het ook met verwarmen hebt. Is dat dezelfde als de sensor die de temp doorgeeft aan de "dakconsole", die klopt namelijk wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
peetlimited Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 dan zal het je binnen temp sensor zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 hoort er dan geen foutmelding te zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst July 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 Heden ochtend had mijn vrouw een uurtje gereden en een minuut of 5 na thuiskomst de jeep opnieuw gestart. Airco wordt dan onmiddelijk weer koud, nog even onder de motorkap gekeken en om de koude leidingen stond een milimeter of 3 ijs op, dit verdween na een paar minuten na starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 om de koude leidingen stond een milimeter of 3 ijs op, dit verdween na een paar minuten na starten. Theo, bij het verdwijnen van het ijs, komt er dan klamme warmere lucht uit de ventilatieroosters ? Zo ja, dan is je pomp wellicht de oorzaak. Kijk eens of de pomp dan nog 'aangetrokken' draait, of als de poelie gewoon meedraait... Indien de poelie gewoon los meedraait, is de pomp wellicht in veiligheid gegaan omdat ze te warm kreeg... Je kunt het clutch relay overbruggen om te zien of de pomp dan opnieuw wil draaien, maar gegarandeerd begint ze na een paar minuten te roken... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst July 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 Als we het in de pomp zoeken: zou wellicht de magnetische koppeling aan het opraken zijn? Je kan daar vaak een vulringetje tussenuit halen, zodat die weer beter aangrijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 kan ook je buiten tempsensor zijn omdat je het ook met verwarmen hebt. De buitentemp. sensor staat los van het systeem, alleen de binnentemp. sensor werkt samen met het systeem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst July 3, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 Theo, bij het verdwijnen van het ijs, komt er dan klamme warmere lucht uit de ventilatieroosters ?Zo ja, dan is je pomp wellicht de oorzaak. Kijk eens of de pomp dan nog 'aangetrokken' draait, of als de poelie gewoon meedraait... Indien de poelie gewoon los meedraait, is de pomp wellicht in veiligheid gegaan omdat ze te warm kreeg... Je kunt het clutch relay overbruggen om te zien of de pomp dan opnieuw wil draaien, maar gegarandeerd begint ze na een paar minuten te roken... Frans, die 3 mm ijs zat er nog op van de rit van 1 uur, aircopomp draaide nog voor uit zetten lucht rooster kwam lauwe lucht uit. tot zover de 1 uurs rit Na 2 minuten starten en binnen 1 minuut koude lucht. 2 min. later zie is het ijs van de leidingen gedooid en binnen nog steeds koude lucht. na 5 minuten nog steeds koude lucht aircopomp heeft heel de tijd gewoon gedraaid. Dat de leiding een ijsmantel krijgt, is dit normaal of is dit alleen wanneer de verdamper al ijskoud is? hoe warm mag de warme leiding zijn die naar binnengaat? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst July 3, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 3, 2010 Volgens mij is je aircopomp aan het overlijden, je kan volgens mij bij een airco boer je pomp laten testen. Hebben ze bij mij ook gedaan, en daar kwam zoiezo uit dat ie de druk die ie moet geven te laag was. Maar daarmee los je het verwarming's probleem niet mee op. Dus probeer eerst eens die binnentemp. sensor eens te vervangen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst July 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2010 Er is naar gekeken, pomp en alles is goed, maar een sensor in het kachelhuis blijkt af en toe de weg kwijt te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst July 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 11, 2010 Een sensor, ofwel de electronica die de informatie van de sensor krijgt... Toch al een geruststelling dat de pomp nog goed is .... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peerk55 Geplaatst November 17, 2011 Rapporteren Share Geplaatst November 17, 2011 Theo, in afwachting van je test, publiceer ik hier alvast de foutcodes. Hopelijk heb je ze niet nodig.... 01 = IR thermister circuit open 02 = IR thermister circuit shorted 03 = Fan pot shorted 04 = Fan pot open 05 = Mode pot shorted 06 = Mode pot open 07 = IR sensor delta too large 08 = Reserved 09 = Reserved 10 = Reserved 11 = Engine air intake temperature Buss message missing 12 = Country code Buss message missing System Faults 13 = Mode motor not responding 14 = AI (Recirc) motor not responding 15 = Left temperature door not responding 16 = Right temperature door not responding 17 = Mode door travel range too small 18 = Mode door travel range too large 19 = AI (Recirc) door travel too small 20 = AI (Recirc) door travel too large 21 = Left temperature door travel too small 22 = Left temperature door travel too large 23 = Right temperature door travel too small 24 = Right temperature door travel too large 25 = Calibration check sum error 26 = Engine coolant temp bus message missing 27 = Vehicle speed bus message missing 28 = Engine RPM bus message missing 29 = OAT bus message missing 30 = Display intensity bus message missing 31 = VIN number bus message missing 32 = Reserved 33 = IR thermister circuit was open 34 = IR thermister circuit was shorted 35 = Fan pot was shorted 36 = Fan pot was open 37 = Mode pot was shorted 38 = Mode pot was open 39 = IR sensor delta was too large 40 = Reserved 41 = Reserved 42 = Reserved 43 = Engine air intake temperature Buss message missing 44 = Country code Buss message missing System Faults 45 = Mode motor was not responding 46 = AI (Recirc) motor was not responding 47 = Left temperature door was not responding 48 = Right temperature door was not responding 49 = Mode door travel range too small 50 = Mode door travel range too large 51 = AI (Recirc) door travel range too small 52 = AI (Recirc) door travel range too large 53 = Left temperature door travel too small 54 = Left temperature door travel too large 55 = Right temperature door travel too small 56 = Right temperature door travel too large 57 = Calibration check sum error 58 = Engine coolant temp bus message missing 59 = Vehicle speed bus message missing 60 = Engine RPM bus message missing 61 = OAT bus message missing 62 = Display intensity bus message missing 63 = VIN number bus message missing 64 = Reserved 65 = Reserved 66 = Reserved 67 = Reserved Hoi, Ik krijd de melding 15 en 24. Heb ik nu ook problemen met de deuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.