theo-cj7 Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Heb bij onze wj van bj 2000 het probleem dat de climate control het af laat weten na een half uur. Het eerste half uur werkt alles perfect, nu in de zomer de airco word goed koud, maar na een half uur merk je dat het langzaam warmer begint te worden in de auto. Door de temperatuur helemaal terug te draaien tot lo bied nog een minuut of tien soelaas. In de winter het zelfde effect maar dan met de verwarming, eerst word het lekker warm maar uiteindelijk na 3 kwartier is het dan echt te weinig om het aangenaam te houden. Zowel de airco (zomer) al de verwarming blijven wel iets doen maar veel te weinig Heb een poging gedaan om foutcodes uit te lezen 3x op contact maar krijg alleen de melding: done Wat kan dit zijn?? bvd Theo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 zit er nog wel genoeg koude middel in? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 zit er nog wel genoeg koude middel in? En in de winter dan Chris,te weinig kolen zeker. Probleem zit zoals het lijkt in de temperatuursensor die de binnen temperatuur meet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 En in de winter dan Chris,te weinig kolen zeker.Probleem zit zoals het lijkt in de temperatuursensor die de binnen temperatuur meet. Je kan nooit weten Ed maar het kan idd ook de tempsensor zijn idd, was ik ff vergeten dat die er ook nog is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 als het in de temperatuur sensors zit moest de airco dan niet gewoon doorgaan als je de temp op lo insteld en de verwarming doorgaan als je die op Hi zet?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Met sensorren die kapot zijn weet je het nooit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 bij mij was de aircopomp kapot, is nu vervangen en tot nu toe doet alles het weer keurig. Zie ook mijn topic erover, was zelfde probleem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Idee van Chris is nog niet eens zo gek hoor. Bij mijn WJ was er een O-ring van 1 van de leidingen niet lekker. Af laten persen met Fluor vloeistof en na een tijd was inderdaad een zeer kleine lekkage te zien. O-ring vervangen sindsdien weer oke, behalve dan dat nu 1 van de blend-doors afgebroken lijkt te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Maar hoe verklaar je dat de verwarming het zelfde probleem geeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mitchell2.24v Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 En in de winter dan Chris,te weinig kolen zeker.Probleem zit zoals het lijkt in de temperatuursensor die de binnen temperatuur meet. Dat is nog niet eens zo'n gek idee. Mijn ZJ doet dat namelijk ook (de kachel, AC is al eeuwen stuk ). Meteen dus die sensor meenemen wanneer ik de AC ga doen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 laat die pomp eerst even nakijken, kijk even of die het nog doet (meedraait) als je airco/verwarming ermee ophoudt. Was bij mij niet het geval en na vervanging van de pomp blijft de airco het nu wel gewoon doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 airco blijft wel draaien maar lijkt er op dat hij met de verwarming bij gaat warmen dus ik verdenk nu als eeste een temperatuursensor airco is van de herfst nog nagekeken druk was toen goed. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 theo, zet je de climate control op 'auto' ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 theo, zet je de climate control op 'auto' ? auto of hand maakt niet uit, maar staat normaal op auto Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Nu, dat is al wat. Niet vergeten, Theo, onze WJ's zijn een hoop electronica-zooi en het zou wel eens goed kunnen zijn dat er bij jou iets aan de hand is met de temperatuur voelers. In feite zou het een foutmelding moeten opleveren als je de climate controle uitleest (ik veronderstel dat je dit al gedaan hebt) maar als er bijvoorbeeld een NTC defect is, of ergens een condensator begint te lekken, kan het goed zijn dat na een uur de stuureenheid volledig de mist in gaat. In feite zou je dan eens moeten kijken, of de zaak zich automatisch herstelt na een kwartiertje pauze met de motor af.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 De climate controll lees je niet uit door contact 3 keer aan-uit Theo. Ik weet FF nu niet hoe het wel moet. Frans weet dat zeker wel, dus Frans, be so nice please Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 En dat uitlezen kan ook bij de ZJ ook toch? En werkt dat hetzelfde? Mijn AC geeft wel eens error aan, maar dat is ook zo weer weg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 jaja, frans weet het. maar ik zeg het lekker niet.... haha.... OK. hier komt het: de foutcodes van de climate controle, lees je niet uit met het contact, maar op de display van de middenconsole zelf. Hieronder staat de procedure voor de WJ: ENTERING THE AZC SELF-DIAGNOSTIC MODE To enter the AZC self-diagnostic mode, perform the following: (1) Depress the A/C and Recirc buttons at the same time and hold. Rotate the left temperature control knob clockwise (CW) one detent. (2) If you continue to hold the A/C and Recirc buttons depressed, the AZC control module will perform a Segment Test of the vacuum fluorescent (VF) display. In the Segment Test you should see all of the display segments illuminate as long as both buttons are held. If a display segment fails to illuminate, the vacuum fluorescent display is faulty and the heater- A/C control must be replaced. (3) After viewing the Segment Test, release the A/C and Recirc buttons and the display will clear momentarily. If a 0 is displayed, then no faults are set in the system. Should there be any faults, either “current9 or “historical”, all fault codes will be displayed in ascending numerical sequence (note no effort is made to display fault codes in chronological order). Each fault code is displayed for one second before the next code is displayed. Once all fault codes have been displayed, the system will then repeat the fault code numbers. This will continue until the left side set temperature control is moved at least one detent position in the CW direction or the ignition is turned “OFF”. FAULT CODE TESTS Fault codes are two-digit numbers that identify a circuit that is malfunctioning. There are two different kinds of fault codes. 1. Current Fault Codes - Current means the fault is present right now. There are two types of current faults: input faults, and system faults. 2. Historical Fault Codes - Historical or stored means that the fault occurred previously, but is not present right now. A majority of historical fault codes are caused by intermittent wire harness or wire harness connector problems. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Mooi Frans Zal het straks eens proberen:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Theo, in afwachting van je test, publiceer ik hier alvast de foutcodes. Hopelijk heb je ze niet nodig.... 01 = IR thermister circuit open 02 = IR thermister circuit shorted 03 = Fan pot shorted 04 = Fan pot open 05 = Mode pot shorted 06 = Mode pot open 07 = IR sensor delta too large 08 = Reserved 09 = Reserved 10 = Reserved 11 = Engine air intake temperature Buss message missing 12 = Country code Buss message missing System Faults 13 = Mode motor not responding 14 = AI (Recirc) motor not responding 15 = Left temperature door not responding 16 = Right temperature door not responding 17 = Mode door travel range too small 18 = Mode door travel range too large 19 = AI (Recirc) door travel too small 20 = AI (Recirc) door travel too large 21 = Left temperature door travel too small 22 = Left temperature door travel too large 23 = Right temperature door travel too small 24 = Right temperature door travel too large 25 = Calibration check sum error 26 = Engine coolant temp bus message missing 27 = Vehicle speed bus message missing 28 = Engine RPM bus message missing 29 = OAT bus message missing 30 = Display intensity bus message missing 31 = VIN number bus message missing 32 = Reserved 33 = IR thermister circuit was open 34 = IR thermister circuit was shorted 35 = Fan pot was shorted 36 = Fan pot was open 37 = Mode pot was shorted 38 = Mode pot was open 39 = IR sensor delta was too large 40 = Reserved 41 = Reserved 42 = Reserved 43 = Engine air intake temperature Buss message missing 44 = Country code Buss message missing System Faults 45 = Mode motor was not responding 46 = AI (Recirc) motor was not responding 47 = Left temperature door was not responding 48 = Right temperature door was not responding 49 = Mode door travel range too small 50 = Mode door travel range too large 51 = AI (Recirc) door travel range too small 52 = AI (Recirc) door travel range too large 53 = Left temperature door travel too small 54 = Left temperature door travel too large 55 = Right temperature door travel too small 56 = Right temperature door travel too large 57 = Calibration check sum error 58 = Engine coolant temp bus message missing 59 = Vehicle speed bus message missing 60 = Engine RPM bus message missing 61 = OAT bus message missing 62 = Display intensity bus message missing 63 = VIN number bus message missing 64 = Reserved 65 = Reserved 66 = Reserved 67 = Reserved Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Theo, in afwachting van je test, publiceer ik hier alvast de foutcodes.Hopelijk heb je ze niet nodig.... Volgende resultaat: 0 If a 0 is displayed, then no faults are set in the system. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 ok. dat weet je dan weer... als je hem stillegt en na 5 min. herstart, doet ie het dan weer ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 29, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 In ieder geval na een uur doet hij het wel weer voor een half uur. Zal binnekort eens even uit proberen als we toch een keer wat verder weg moeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 In ieder geval na een uur doet hij het wel weer voor een half uur. Dit doet me toch sterk vermoeden dat er iets mis is met een electronica onderdeel... In feite, Theo, zou je moeten de foutcodes uitlezen op het moment dat ie in panne valt, en niet zoals nu terwijl alles werkt... denk je niet ? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
R-W Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 nogmaals, als het hetzelfde is als wat ik had (en daar lijkt het verdacht veel op) dan begin eens met je pomp te laten controleren. Ik heb tig keer codes laten uitlezen en geen enkele foutmelding gehad, zowel bij werkende als bij niet werkende airco. Bij mij draaide de pomp in de eerste instantie ook een half uurtje ong en hield het toen voor gezien en dat wordt er gaandeweg niet beter op. De pomp houdt op met werken op het moment dat jij die klamme warme lucht binnen voelt komen, hij draait dan niet meer mee (kan je zien aan de voorzijde van de pomp). Alles laten doormeten en alles werd gewoon goed aangestuurd. Pomp vervangen door een gebruikt exemplaar en nu werkt alles weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.