charlie Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Ik was vandaag een stukje op weg met de CJ. Binnen ca 10 minuten viel het mij op dat de temperatuurmeter in de auto tegen het rode aan staat. Zal dit nu komen door de omgevingstemp, of heb ik een thermostaat/waterpomp die het vergeten is. Graag advies zodat dit voor Inor nog hersteld is. Een waterpomp heb ik nog een nieuwe liggen, thermostaat is zo hehaald mocht deze het probleem zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Thermostaat getest, gaat in kokend water wel een klein stukje open maar lange na niet tot zijn maximale stand. Vermoed dus dat het nog een nieuwe thermostaat wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 dan weet je wat je te doen staat, maar is het niet slim om dan ook de waterpomp mee te pakken? je bent nu toch bezig, straks heb je dubbel werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 dan weet je wat je te doen staat, maar is het niet slim om dan ook de waterpomp mee te pakken?je bent nu toch bezig, straks heb je dubbel werk Waarom zou je iets wat niet kapot is toch gaan vervangen?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Een waterpomp komt meestal aan zijn einde door een kapot lager en / of een lekke keerring. Gewoon de thermostaat vervangen en klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chris Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Mijn insteek was omdat het water er toch af is en hij er 1 heeft liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 27, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 27, 2010 Een waterpomp komt meestal aan zijn einde door een kapot lager en / of een lekke keerring.Gewoon de thermostaat vervangen en klaar. idd en de waterpomp gewoon laten zitten waar die zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Zit er een windtunnel om de fan heen? Dat scheelt veel als je stilstaat. Ik had hetzelfde probleem, nieuwe high-flow thermostaat erin gedaan die eerder open ging (160°F), bleek een DOA te zijn. Oude van 180°F er weer in, probleem opgelost. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst June 28, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Tunnel zit er inderdaad omheen, dus de lucht wordt al zo optimaal mogelijk naar de motor geleid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Blue Laredo Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Charlie, ik had hetzelde probleem na inbouw van de gasinstallatie. Om dit te voorkomen heb ik onlangs twee elktrische koelvinnen gemonteerd en deze achter de radiateur geplaats. Schakeling vindt plaats middels een thermoschakelaar van 200 F. en voor zover ik het nu kan beoordelen werkt het prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Charlie,ik had hetzelde probleem na inbouw van de gasinstallatie. Om dit te voorkomen heb ik onlangs twee elktrische koelvinnen gemonteerd en deze achter de radiateur geplaats. Schakeling vindt plaats middels een thermoschakelaar van 200 F. en voor zover ik het nu kan beoordelen werkt het prima. 2 elektrische koelventilators vragen nogal wat stroom dit in combinatie met terreinrijden = weinig toeren maken- en daarbij af en toe ook nog lieren, Heb zo m'n twijfels:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 2 elektrische koelventilators vragen nogal wat stroom dit in combinatie met terreinrijden = weinig toeren maken- en daarbij af en toe ook nog lieren,Heb zo m'n twijfels:whistle: Vandaar dat ik dit systeem ook al jaren gebruik.. Natuurlijk is er een hoger stroom verbruik maar je krijgt er superieure koeling voor terug. Bovendien valt het stroomverbruik reuze mee als je maar één fan gebruikt, de 2e kun je apart schakelen en bijzetten indien nodig. Wat denk jij dat je aan koeling hebt als je met die lage toeren in het terrein van je een normale fan gebruikt ? die draait dan ook niet erg hard meer hé Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Thermostaat getest, gaat in kokend water wel een klein stukje open maar lange na niet tot zijn maximale stand.Vermoed dus dat het nog een nieuwe thermostaat wordt. dan denk ik ook de thermostaat motor wordt wel wat warmer met dit weer maar toch niet binnen 10 minuten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst June 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 30, 2010 als ik dit zo even lees denk ik ook eerst aan de thermostaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst July 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 1, 2010 Waarom probeer je niet even zonder een termostaat erin? Toen ik het deed haalde de mijne nog net de 70 graden. Daarna een nieuwe termostaat geplaatst (dacht 185F) en het probleem was opgelost. Anders is misschien je radiator vervuild. (binnen en/of buiten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.