Spring naar bijdragen

Koelprobleem of gewoon te warm voor de CJ?


Recommended Posts

Ik was vandaag een stukje op weg met de CJ.

Binnen ca 10 minuten viel het mij op dat de temperatuurmeter in de auto tegen het rode aan staat. Zal dit nu komen door de omgevingstemp, of heb ik een thermostaat/waterpomp die het vergeten is.

Graag advies zodat dit voor Inor nog hersteld is. Een waterpomp heb ik nog een nieuwe liggen, thermostaat is zo hehaald mocht deze het probleem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

ik had hetzelde probleem na inbouw van de gasinstallatie.

Om dit te voorkomen heb ik onlangs twee elktrische koelvinnen gemonteerd en deze achter de radiateur geplaats.

Schakeling vindt plaats middels een thermoschakelaar van 200 F. en voor zover ik het nu kan beoordelen werkt het prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

ik had hetzelde probleem na inbouw van de gasinstallatie.

Om dit te voorkomen heb ik onlangs twee elktrische koelvinnen gemonteerd en deze achter de radiateur geplaats.

Schakeling vindt plaats middels een thermoschakelaar van 200 F. en voor zover ik het nu kan beoordelen werkt het prima.

2 elektrische koelventilators vragen nogal wat stroom dit in combinatie met terreinrijden = weinig toeren maken- en daarbij af en toe ook nog lieren,

Heb zo m'n twijfels:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 elektrische koelventilators vragen nogal wat stroom dit in combinatie met terreinrijden = weinig toeren maken- en daarbij af en toe ook nog lieren,

Heb zo m'n twijfels:whistle:

Vandaar dat ik dit systeem ook al jaren gebruik..:D

Natuurlijk is er een hoger stroom verbruik maar je krijgt er superieure koeling voor terug.

Bovendien valt het stroomverbruik reuze mee als je maar één fan gebruikt, de 2e kun je apart schakelen en bijzetten indien nodig.

Wat denk jij dat je aan koeling hebt als je met die lage toeren in het terrein van je een normale fan gebruikt ? die draait dan ook niet erg hard meer hé:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...