Spring naar bijdragen

motor loopt warm en duwt water uit reservoir


Recommended Posts

Hallo leden,

Mijn 5,9 lx GC uit '98 gaat regelmatig koken, en duwt dan water uit reservoir.

Dit gebeurt soms na 10 km en soms na 300 km.

In garage al vernieuwd: thermostaat, waterpomp, beide koppakkingen en een speciale anti-lek middel in koelvloeistof. Helaas probleem niet opgelost en de laatste vermoedelijke diagnose is scheurtje in onderblok??

Auto staat inmiddels 1 jaar stil, zonde toch!

Zijn er mogenlijkheden om dit probleem verder te onderzoeken want we zitten op een dood spoor.

Extra info: Is tijdens aankoop een nieuwe gas-installatie ingebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees niet dat de radiatordop is vervangen. Als het overdrukventiel weigert kan de druk te hoog oplopen waardoor de temperatuur van de koelvloeistof ook teveel oploopt. De overdruk zorgt er dan voor dat de vloeistof wordt afgeblazen.

Zomaar een mogelijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo leden,

Mijn 5,9 lx GC uit '98 gaat regelmatig koken, en duwt dan water uit reservoir.

Dit gebeurt soms na 10 km en soms na 300 km.

In garage al vernieuwd: thermostaat, waterpomp, beide koppakkingen en een speciale anti-lek middel in koelvloeistof. Helaas probleem niet opgelost en de laatste vermoedelijke diagnose is scheurtje in onderblok??

Auto staat inmiddels 1 jaar stil, zonde toch!

Zijn er mogenlijkheden om dit probleem verder te onderzoeken want we zitten op een dood spoor.

Extra info: Is tijdens aankoop een nieuwe gas-installatie ingebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

radiator verstopt ? zelfde symptomen bij mijn GC 5.2i uit 94. Waarom trouwens een anti-lekmiddel in de koelvloeistof. Dit is leuk voor heel even, maar veroorzaakt vaak daarna verstopping, vooral onderin de radiator.

missschien is dit eerst een optie http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1115753

bewerkt door tonnie345
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je nieuwe koppen zoekt (2e hands) .....

op mijn oude 5,9 heb 5,2 koppen gezet hij liep daarna beter en meer power onderin Die zijn er zat te vinden meestal 150 euro per goede kop...

Als ie op LPG loopt kan ook je verdamper lek zijn en LPG in je koelsysteem blazen

vooral Prins verdampers doen dit

Is je radiator niet rot en verstopt......

bewerkt door Libero
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...