dannydrum Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Hallo leden, Mijn 5,9 lx GC uit '98 gaat regelmatig koken, en duwt dan water uit reservoir. Dit gebeurt soms na 10 km en soms na 300 km. In garage al vernieuwd: thermostaat, waterpomp, beide koppakkingen en een speciale anti-lek middel in koelvloeistof. Helaas probleem niet opgelost en de laatste vermoedelijke diagnose is scheurtje in onderblok?? Auto staat inmiddels 1 jaar stil, zonde toch! Zijn er mogenlijkheden om dit probleem verder te onderzoeken want we zitten op een dood spoor. Extra info: Is tijdens aankoop een nieuwe gas-installatie ingebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Ik lees niet dat de radiatordop is vervangen. Als het overdrukventiel weigert kan de druk te hoog oplopen waardoor de temperatuur van de koelvloeistof ook teveel oploopt. De overdruk zorgt er dan voor dat de vloeistof wordt afgeblazen. Zomaar een mogelijkheid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dannydrum Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Hallo leden,Mijn 5,9 lx GC uit '98 gaat regelmatig koken, en duwt dan water uit reservoir. Dit gebeurt soms na 10 km en soms na 300 km. In garage al vernieuwd: thermostaat, waterpomp, beide koppakkingen en een speciale anti-lek middel in koelvloeistof. Helaas probleem niet opgelost en de laatste vermoedelijke diagnose is scheurtje in onderblok?? Auto staat inmiddels 1 jaar stil, zonde toch! Zijn er mogenlijkheden om dit probleem verder te onderzoeken want we zitten op een dood spoor. Extra info: Is tijdens aankoop een nieuwe gas-installatie ingebouwd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dannydrum Geplaatst June 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Bedankt voor het meedenken, De radiatordop is ook vervangen. Volgende poging!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tonnie345 Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 (bewerkt) radiator verstopt ? zelfde symptomen bij mijn GC 5.2i uit 94. Waarom trouwens een anti-lekmiddel in de koelvloeistof. Dit is leuk voor heel even, maar veroorzaakt vaak daarna verstopping, vooral onderin de radiator. missschien is dit eerst een optie http://www.viba.nl/page/catalog.php?id=1115753 June 18, 2010 bewerkt door tonnie345 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst June 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2010 Euvel bij de 5,9 is dat de koppen scheurtjes gaan vertonen,dus ik zou er maar rekening mee houden dat het bij jou ook zo is. Koelvloeistof laten meten op uitlaatgassen kan misschien het eea uitsluiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst June 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 20, 2010 (bewerkt) Als je nieuwe koppen zoekt (2e hands) ..... op mijn oude 5,9 heb 5,2 koppen gezet hij liep daarna beter en meer power onderin Die zijn er zat te vinden meestal 150 euro per goede kop... Als ie op LPG loopt kan ook je verdamper lek zijn en LPG in je koelsysteem blazen vooral Prins verdampers doen dit Is je radiator niet rot en verstopt...... June 20, 2010 bewerkt door Libero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst June 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2010 Als hij heel sne warm loopt dan kan je thermostaat de boosdoener zijn als deze is dicht geplakt loopt de motor ook snel kokend heet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyberedje Geplaatst June 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2010 Lees mijn stuk eens over "gescheurde cylinderkop en kapotte lambdasonde", bekijk je bougies eens. 5.9 heeft het euvel crackedheads. Heeft er idd zoals Ed zegt alle schijn van dat er een scheur in je kop zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Zijn je schakelaars van je electrisch fan bediening wel goed deze zitten in de koelwaterslangen van en naar je radiateur Gaat je coolfan electrisch draaien eerst lage en dan al het nodig is hoge snelheid??? dat was bij mij een keer het probleem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Als ie het tankje leegdrukt stinkt het dan naar LPG??? was bij mij ook een keertje... wat is je watertemp als het gebeurd af te lezen op je dashboard iets over de 100 graden moet de electrische fan gaan draaien echt hoorbaar buiten......!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Libero Geplaatst July 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst July 10, 2010 Ben je al verder of lig je nog op je cyberbedje?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.