Spring naar bijdragen

Vacuum disconect


Bleek
 Share

Recommended Posts

Vandaag even met Maarten gesproken over mijn probleem met de 4wd toen op Brouwersdam en hij vond het ook raar dat er water in die pot zat en zei ook misschien eens vragen om reakties hoe dit kan.

Ik heb ff een fotootje gepikt met de vacuum pot.

attachment.php?attachmentid=5809&d=1259527957

Het gaat dus om het gedeelte waar de vacuum slangetjes opzitten (daar zat water in).

Nu hebben we wel gezien dat er op de aansluitingen van de slangetjes redelijk wat spelling zat en dat dus het water langs daar is gegaan.

Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen hier mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je toch gezegd dat je er nieuwe slangetjes voor moet steken

Ja Steven dat weet ik en dat gaat ook gebeuren,:P

Maar ik had het er over met Maarten (Raven) en waren benieuwd naar de reakties en meningen omdat het schijnbaar niet zo'n veel voorkomend probleem is vandaar dit topic.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sja..... er staat vacuum op...... Dus zal hij bij lekkage iets naar binnen zuigen....... meestal lucht, geen probleem, maar water is minder.

Nieuwe slangetjes en rubbers zou dit moeten oplossen. Anders de hele meuk eraf en naar (automatische)vrijloopnaven ombouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
niemand tips, ervaringen of een mening hierover?

Heb het bij mij ook een keer gehad. Toen deed de vacuumpot het niet meer en bleek dat de slangaansluitingen totaal uit de pot gerot waren.

1 was er al uit en de ander zat helemaal los. Die aansluitingen zitten standaard een beetje knullig in de pot gevelst en is gemaakt om kapot te gaan. Heb er toen zelf een paar slangpilaren opgemaakt die zeker dicht zijn en niet zo wiebelig meer gemonteerd zitten.

Je bent dus niet de enige die met dit probleem te kampen heeft gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkte het systeem vanaf de dag dat ik mijn eerste jeep kocht ook niet, ik kwam er pas achter toen ik vast stond in een zandbaan.

Ik heb dit provisorisch opgelost door alle orginele slangen die met de disconnect te maken hebben te verwijderen. Vervolgens een slang op het inlaatspruitstuk bevestigd en door het schutbord naar binnen te doen. Ook twee slangen op de disconnect bevestig en ook deze door het schutbord naar binnen. Om 4wd in of uit te schakelen hoef je alleen een van de twee slangen aan te sluiten op de slang die naar het inlaatspruitstuk gaat. Het systeem is zeer hufterproof en je hebt volledige controle over je 4wd systeem. Je zou hiermee ook in 2 laag kunnen rijden .

Mooi is misschien anders, maar het werkt wel.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...