Spring naar bijdragen

men zegt de drukgroep


ruward
 Share

Recommended Posts

goedendag,

graag wat info, de ene zegt dit de ander zegt dat, ik weet het niet meer, gisteren begint mijn auto te ratelen, als ik tijdens het rijden de koppeling intrap dan is het weg, bij hoge toeren hoor ik het geluid volgens mij ook niet, alleen bij lage toeren, stationair klinkt het ook met de koppeling niet ingetrapt, koppeling wel ingetrapt is het geluid weer weg, het was altijd wel een beetje maar sinds gisteren hoor ik het ook tijdens het rijden, het was er in een keer, kan de drukgroep in een keer meer lawaai maken of is dat een kwestie van lange tijd, ik snap het niet, de ander zegt dat het aan de versnellingsbak kan liggen.

zou zonde zijn om de drukgroep en platen te laten vervangen en later blijkt dat het aan mijn versnellingsbak zou liggen.

kan iemand mij wijzer maken aan de hand van mijn verhaal

groet ruward

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruward, heb je wat meer info?

we onderscheiden 3x2 variabelen die in combinatie met elkaar kunnen voorkomen (op ��n na). Kun jij aangeven wanneer het geluid optreedt?

1: rijdend of stilstaand

2: koppeling ingetrapt (vrij) of niet (gekoppeld)

3: versnellingsbak in vrij of in versnelling

Dus:

rijdend, gekoppeld, versnelling (normaal rijden dus)

rijdend, gekoppeld, vrij

rijdend, ingetrapt, versnelling

rijdend, ingetrapt, vrij

stilstaand, gekoppeld, vrij

stilstaand, ingetrapt, versnelling

stilstaand, ingetrapt, vrij

Verder de vraag of het ratelen motortoeren- of wagensnelheidsafhankelijk is.

Succes,

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo carl,

komt ie aan:

rijdend, gekoppeld, versnelling = alleen bij lage toeren, bij hoge toeren lijkt het minder te worden.

rijdend, gekoppeld, vrij = ratel, kan het dan niet zo goed horen.

rijdend, ingetrapt, versnelling = geen ratel

rijdend, ingetrapt, vrij = geen ratel

stilstaand, gekoppeld, vrij = ratel

stilstaand, ingetrapt, versnelling= geen ratel

stilstaand, ingetrapt, vrij = geen ratel

bij lage toeren, langzaam rijden hoor ik hem sinds gisteren ratelen, bij meer vermogen, dus harder rijden lijkt het minder te worden, als ik hem stationair in de vrij heb staan dan hoor ik ook dat geluid, al is het minder dan rijdend, het geluid lijkt te komen van mijn drukgroep want daar komt het geluid vandaan als ik eronder lig.

mijn garageman raamt de schade op een honderd of 8 incl montage en materiaal.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neergezet.

groet ruward.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan ik hier nog effekes mee doorrijden, enkele dagen of moet ik hem nu laten staan, ben net effe druk.

de garageman zou mij einde middag terugbellen met de prijs, zelf had ik ook naar b en s gebelt, maar die willen het eerst horen, die zegt misschien de bak.

maar ik denk toch de drukgroep, iemand een adresje om dit te laten fiksen, wil er dan ook alles vernieuwen wat daar in zit.

ik hoor het wel, hoi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drukgroep en/of druklager komen voor mij niet zo snel in beeld omdat het geluid juist optreedt in gekoppelde toestand. Dan is de drukgroep in rust en draait (in principe) het druklager niet mee.

Ik denk eerder aan de lagering van de primaire as van de bak.

Lekt-ie wellicht olie in het koppelingshuis?

Succes,

Carl

bewerkt door l'ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij is vannochtend verteld dat het aan de bak ligt, reden, het geluid komt niet voor in zn 4 de versnelling, heel verhaal erbij, maar dat is het mij weer ontschoten.

Inmiddels wel vannochtend koppelingsplaten, drukgroep, druklager en toplager gekocht, kosten, schrik niet 441 eurootjes schoon aan de haak:blink::), dat krijg je als je naar Tiel gaat.

misschien niet eens nodig, is toch de bak kapot, mijn garageman gaat in ieder geval kijken, horen of het de bak is of de druklager.

Iemand nog een reactie? liever niet over de prijs:wacko: die ik betaald heb, ik weet het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voorste lager lag er uit van de bak :) en nog meer.

Ik denk eerder aan de lagering van de primaire as van de bak.

Ik kan je nu al voor de volle 100% vertellen dat je versnellingsbak is gaan hemelen.En dat druppeltje daar ligt het niet aan,het zijn de lagers die eruit liggen.

1*Heb je de olie al afgetapt van de bak en wat komt daar uit????

2*Zou de bak er van onderhalen, kijk hoeveel speling op de prise-as zit (ingaande as van de bak) .

3*Controle van de koppeling, is deze nog goed en je heb de nieuwe onderdelen nog in de doos kan je ze altijd nog terug geven.

Suc6 Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bak is kapot, als ik in de vrij, koppeling niet ingedrukt, veel gas geef en ik trap de koppeling in, dan hoor ik hem nog naratelen tot de toeren zijn afgenomen, dus bak reviseren, weet iemand voor mij een goed adres, anders moet ik naar b en s en daar heb ik geen zin in, kost teveel, of iemand een donorbak weet te liggen, wrangler 2.5 ltr. 5 bak.

Ben er echt zuur van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bak is kapot, als ik in de vrij, koppeling niet ingedrukt, veel gas geef en ik trap de koppeling in, dan hoor ik hem nog naratelen tot de toeren zijn afgenomen, dus bak reviseren, weet iemand voor mij een goed adres, anders moet ik naar b en s en daar heb ik geen zin in, kost teveel, of iemand een donorbak weet te liggen, wrangler 2.5 ltr. 5 bak.

Ben er echt zuur van.

Je kunt het ook zelf doen zie http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=17631 maar of je dan goedkoper uit bent, ik weet het niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hagel nieuwe versnellingsbak inclusief compleet nieuwe koppeling inclusief montage voor het bedrag van 2650 euro, is wat me aangeboden is.

huh? je ging toch die 2e handse erin lepelen?

Overigens je hebt een AX5 nodig; een AX15 gaat niet passen zonder adapter en die kosten ook hun gewicht in goud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook de bedoeling een 2 de hands bak, maar dit werd mij aangeboden, ik zit nog te wachten op bericht van iemand voor een bak, heb nog mn twijfels over de cherokeebak, hij komt uit 86 beetje oud., ik weet niet wat ik voor een keuze moet maken, maar 2650 euro is een klap geld, kan het wel betalen maar doet toch zeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook de bedoeling een 2 de hands bak, maar dit werd mij aangeboden, ik zit nog te wachten op bericht van iemand voor een bak, heb nog mn twijfels over de cherokeebak, hij komt uit 86 beetje oud., ik weet niet wat ik voor een keuze moet maken, maar 2650 euro is een klap geld, kan het wel betalen maar doet toch zeer.

Heb je Bastings al gebeld (Valkenburg)? Dat hij uit 86 komt wil niet veel zeggen; een jongere bak kan slechter eraan toe zijn. Gaat toch om aantal km en hoe ermee omgegaan is.

Zorg wel dat je de juiste bak hebt; je hebt een 2,5L dus waarschijnlijk een AX15. In België rijden veel 2,5L Wranglers dus daar ws ook meer kans op een 2e handse bak.

Je kan ook gaan reviseren. Ik heb er zelf geen verstand van maar nooit te oud om te leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hagel nieuwe versnellingsbak inclusief compleet nieuwe koppeling inclusief montage voor het bedrag van 2650 euro, is wat me aangeboden is.

Economisch Total-loss dus. Maar met handigheid en koopmanschap weer goed op weg te krijgen. Ik zou maar eens even de tijd nemen om de zaken goed op de rit te zetten. Kun je waarschijnlijk meer me verdienen (uitsparen) dan met werken.:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...