Spring naar bijdragen

Diverse projectjes ZJ 5,2 V8 limited


Hoeha
 Share

Recommended Posts

Hier maar posten denk ik.

Heb sinds deze week een jeep Grand Cherokee 5,2 V8 limited van 1997. met grijs kenteken.

Vooral om de boot te traileren, maar ook voor de lol natuurlijk :)

Op de planning voor nu staan:

-Dakrek

-trekhhaak voorzijde (om de trailer in de te krappe stalling te plaatsen)

-Op de iets langere termijn een 2,5" BB en verstelbare trackbars, of panhard bars, of hoe die dingen ook heten. Om de assen weer recht onder de auto te zetten zegmaar.

Vanmorgen van marktplaats een dakrekje voor een opel combo opgehaald.

Op deze foto ligt het rek er nog los bovenop. Het komt ietsjes hoger dus, anders kan de klep niet meer helemaal open. De steunen moet ik nog maken. Liefst op de dakrail, want das makkelijk demonteren.

13052010432.jpg

En vanmiddag aan de trekhaak voor de voorzijde begonnen.

Ik had nog de trekhaakbalk van m'n vorige auto, een '87 chevy suburban.

PICT5315-1.jpg

Dus daar ben ik maar mee begonnen, daar kun je een 2" koker in zetten, met een kogel, of een fietsendrager, of wat dan ook. Vooral wel makkelijk dat ie er ook gewoon uit kan, voor wanneer je de trekhaak voor niet nodig hebt.

Eerst de zaag erin:

13052010434.jpg

Na een beetje passen, meten en hechten

13052010441.jpg

Aflassen. Geen mooie lassen, maar ik doe het ervoor als kantoorpikkie.

13052010449.jpg

13052010450.jpg

En weer even passen.

Rechtsonder:

13052010444.jpg

rechterzijkant door de wielkast gezien:

13052010446.jpg

En zo komt ie er dan dus onder te hangen

13052010443.jpg

Nou weer erafhalen, nog wat wegslijpen hier en daar. Spuiten en gaan met die banaan.

Wordt vervolgd.

Gr,

Timo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanloop hoek

Hmm, ja, klinkt logisch... :whistle:

Nee ik heb 'm nog niet getest. Ik moet eerst nog een verlengermaken om de kogel op te monteren. Zodat de trailer echt haaks op de auto kan staan zonder dat de zijkant van de trailer tegen de bumpert aankomt zegmaar. Dus een koker of balk van een cm of 40 a 50. Kogel en hitch pin heb ik trouwens ook nog...

Denk dat ik zo'n dwarsbalkje maak om er in te zetten als ik 'm niet gebruikt. Zo'n soort opstapje zegmaar. En ook meteen een "parkeerhulp" :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties trouwens.

Gister nog even wat onderdeeltjes gemaakt om een dakrek van een opel combo passend te maken.

Staat lekker lomp, dat is een ding wat zeker is. Maar daar houd ik wel van.

Misschien dat ik 'm van achter nog een cm of 2 laat zakken. Wat denken jullie?

16052010451.jpg

16052010452.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties.

Hmm, ja ik vond 'm juist mooi tot waar die nu aan de achterkant uitsteekt. Maar ik kan 'm 3cm ofzo laten zakken achter, en toch de klep nog open krijgen, dus dat doe ik in elk geval.

Die flap aan de voorkant er af zal ik 's proberen, maar 't schijnt dat dat nogal in het windgeruis scheelt. Maargoed proberen kost niks :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee, zoiets.

http://www.amazon.com/Go-Rhino-360B-Black-Hitch/dp/B000CMDCKQ/ref=sr_1_1?s=automotive&ie=UTF8&qid=1274113217&sr=1-1

Maar dan wat lomper uit koker 50x50 en gewoon recht.

Heb trouwens het dakrek verlaagd. Zo ver als 't kon. Achter 4cm en voor 3cm lager.

17052010455.jpg

17052010453.jpg

Veel lager kon ie niet:

17052010454.jpg

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, en de klep kan nog net helemaal open, maar dan liggen de scharnieren van de ruit wel zo goed als tegen de rol van het dakrek aan.

Dus, volgende is het verlengstuk om de kogel op te zetten van voren. en denk ik ook maar gelijk zo'n "opstapje/parkeerhulp" voor als de trekhaak er niet in zit. Of zou die een beetje te zwaar worden van voren... :blush:

Oja, en 's kijken of ze bij ons in de machine fabriek zin en tijd hebben om een setje 2" spacers te maken voor de ophanging. Ga ik daarna kijken hoeveel langer de trackbars moeten worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de trekhaak-koker gemaakt.

22052010462.jpg

22052010465.jpg

22052010464.jpg

22052010463.jpg

Lekker lomp allemaal.

Over lompe dingen gesproken, heb ook ff een parkerhulpje gemaakt voor als de trekhaak niet voorop zit.

22052010457.jpg

22052010458.jpg

Alles is koker 50x50x5, dus misschien is de parkeerhulp een beetje TE lomp. Ik weet trouwens ook nog niet of 't wel mooi vind staan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud,

Nee, de standaard bevestiging van deze imperiaal was gaten boren in het dak, en daar had ik niet zo'n trek in. Dus ik heb de boel een beetje vermaakt en wat nieuwe onderdeeltjes gemaakt. In de laatste foto van post #13 kan je een beetje zien wat ik ermee gedaan heb. Er zitten plaatjes met M6 onder de dakrail gehaakt, en daarin de bouten die het hoeklijntje op de dakrail klemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...