Spring naar bijdragen

Extreem Liften


Recommended Posts

Beste Liefhebbers,

Heb eigenlijk altijd wel een auto willen hebben die flink verhoogd is en dan natuurlijk ook met grote banden...als ik zoiets zie vind ik dat echt kicken.

Maar ik heb me daar nog nooit echt in verdiept.

Gisteren contact gehad met een goede garage (in Amersfoort), dit om een idee te krijgen van de kosten.

Wat me o.a. interesseerd is:

- Is er dan nog wel dagelijks mee te rijden?

- Wat gaat er gebeuren qua rijgedrag (snelweg en lange ritten)?

Kortom: "Wat staat me te wachten"?

Krijg ook telkens te horen dat de Grand een lastige wagen is, en er constant wel wat defect gaat in de aandrijving omdat de 4wd constant staat ingeschakeld.

Dus nu de volgende vraag:

- Heb in mijn achterhoofd ook zoiets, dan maar overgaan op een Wrangler

en deze liften en voorzien van grote banden.

Is dit een betere optie?

Heb om een voorstelling te geven een url toegevoegd om jullie te laten zien wat uiteindelijk mijn droom is.

Deze vragen zijn puur om me te oriënteren, dus elk advies is van harte welkom.

Groeten, Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

Leuk filmpje maar het filmpje is van een Cherokee xj en dat is toch een hele andere wagen die makkelijker te liften is als een Grandcherokee zj. Voor een zj worden verhoging verkocht tot pak en hem beet 5.5 a 6.5 inch. Voor een Cherokee XJ zijn al verhogingen te koop van ruim 8 inch.

Een grandcherokee heeft rondom spiraalveren. Een cherokee xj heeft voor spiraalveren en achter bladveren.

Tot een bepaalde hoogte kan je er goed mee blijven rijden maar als je verder gaat als dat punt komen de ellende en kosten pas.

Ik ga er wel vanuit dat jij een Grandcherokee bedoel en niet een Cherokee xj?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg ook telkens te horen dat de Grand een lastige wagen is, en er constant wel wat defect gaat in de aandrijving omdat de 4wd constant staat ingeschakeld.

Dat dingen constant defect gaan is absoluut geen grand euvel, geldt voor iedere jeep.

Als je even tijd hebt, kun je onderstaand topic doorspitten. Komen genoeg van jouw vragen in aan de orde, misschien gelijk genezen:B. Is wel is waar geen extreme lift maar gaat in geleidelijke stappen van een budget boost naar een kleine 7"

http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=3291

Uiteindelijk is het maar net wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee zou zijn.

Koop een liftkit van 5.5 inch. Dan kan je met 33 ers of met fender trimmen 35 ers kwijt. Dan blijven de kosten ook nog een beetje binnen hun perken. Wil je verder dan ga je richting het verhaal van Ogdak. Een schitterend project waarbij je niet over 1 dag ijs moet gaan.

Ik ben met mijn jeep nog wat verder gegaan als 7 inch en eerlijk gezegd begon toen de ellende en kwamen de kosten.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

boven 33" banden kom je om nog een beetje goed te kunnen rijden al wel aan de volgende dingen:

- sterkere assen

- andere overbrenging

- sterker stuurspul (evt. Hydro assist)

- trimmen aan body

ook zal het ook nodig gaan worden om het uni-body frame te gaan versterken. tenzij je er alleen maar mee over de boulevard wil rijden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zou niet weten waarom je het niet zou doen

ja je hebt wat aanpassingen nodig

de vooras houd het wel zolang je geen locker gaat plaatsen en niet extreem gaat ofroaden

achteras tja zou daar een 8.8 van ford onder zetten

stuurhuis kun je zelf redelijk makkelijk verstevigen

zou persoonlijk wel voor een longarm systeem gaan

je kunt eens kijken bij rusty,s offroad op het net

gewoon bellen die mensen hebben wel wat voor leuke prijzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Bedankt voor de reacties, brrrrr....jammer, maar ja ik zou gewoon stom zijn om het te doen gezien de adviezen.

M.a.w. moet mijn eisen naar beneden bijstellen.

Ontzettend bedankt!!!!!!

Als "naar beneden bijstellen" betekent dat je nog steeds tot ruwweg 5,5" kan gaan, dan wel. En dat ziet er nog steeds goed uit hoor. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...