Spring naar bijdragen

Afscheid ...


Recommended Posts

... nemen is altijd moeilijk. Daarom blijf ik het forum maar gewoon volgen en mijn ervaringen delen waar mogelijk :D

Mijn Jeep-liefde begon met een zwarte ZJ uit 1997 met 5.2 en voorzien van chrome bullbar, sidebars en rear-bars. Een geweldige auto waar ik buiten enkele kleinigheden niet veel aan heb 'gecustomized'. Ok, ik heb er een dubbele Flowmaster 40 onder gezet, ramen getint en G3 in laten bouwen, maar dat was het wel. Ik heb hier met erg veel plezier in gereden.

Na een tijdje begon het te kriebelen en wilde ik een uitstap maken naar een Lincoln Navigator. Die deal liep spaak en maar goed ook, want zo belande ik bij een schitterende 5.9. Na 2.5 jaar trouwe dienst heb ik de 5.2 (met winst) verkocht en stond er een 5.9 op de oprit.

Dat was een geweldige zet! De 5.9 rijdt zoveel anders dan de 5.2 en kan wanneer je wilt bloedsnel zijn (zolang je maar rechtdoor gaat). Vanaf het begin ben ik met de 5.9 al begonnen met het 'eigen' maken van de Jeep. Van mijn vrouw mocht ik er absoluut het terrein niet mee in - daarvoor heb ik andere auto's - en ze dreigde zelfs met een advertentie voor Marktplaats als ze zou zien dat hij onder de modder zat :P. Ik besloot dus een ander pad te bewandelen dan de meeste Jeepers onder ons en ging meer richting de 'bling bling'.

Gedurende de 3 jaar dat ik de 5.9 nu heb, heb ik G3 laten monteren, een Flowmaster 40 gemonteerd, 2.25inch verhoogd, 60mm spacers, 20inch eronder, iPod-adapter op bestaande radio, DVD-hoofdsteunen erin, Xenon in nieuwe koplampen, deflectors en LED's, veel LED's... Daarnaast ieder jaar verse olie, filters en nieuwe remschijven/blokken rondom en veel vervangen als visco (2x), hydraulische klepstoters, intake-plenum, revisie vooras, keerringen automaat en tussenbak en nog véél meer. Ook ben ik redelijk actief geweest op het forum met verschillende Howto's en posts om andere Jeepers te helpen als ik toevallig iets wist. Op een gegeven moment was ik op een punt beland dat ik 'klaar' was met de 5.9. Ik wist niks leuks meer. En dan gaat het opnieuw kriebelen :)

Inmiddels ben ik sinds 2 maanden eigenaar van een dikke Chevrolet Avalanche Z71 uit 2002. Een heel ander caliber auto; 1.13m langer, 20cm breder, 800kg zwaarder, zuiniger (jaja) maar vooral trager :unsure:. Ik heb alweer duizend ideetjes wat ik ermee wil gaan doen en de eerste stappen zijn al gezet.

Afgelopen week heb ik een enthousiaste nieuwe eigenaar gevonden voor de 5.9 en na een uitgebreide proefrit en de onderhandelingen (hij wil de originele velgen zodat hij er AT2's onder kan zetten) zijn we tot een deal gekomen. A.s. zaterdag wisselt hij van eigenaar en het ziet ernaar uit dat we een nieuwe Jeep-verslaafde in ons midden hebben gevonden! Jullie zullen hem dus nog kunnen spotten in de omgeving Ypenburg/Den Haag! ;)

Zo dunt ons 'wagenpark' weer een beetje uit (zie signature); de Alfa 166 weg, de Mercury Colony Park weg en nu de Grand Cherokee. Blijft nog steeds leuk speelgoed over :B

16i5r3d.jpg

eg7m0n.jpg

iyews9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Mike

Snik snik snik:cry:

Hey JeepEd! Je mag me nog steeds bellen hoor ;)

En ik blijf het forum in de gaten houden; Thom en Arne hebben immers allebei ook nog een Jeep en DATZ5.9 staat ook regelmatig op de stoep!

BTW : ik heb jouw naam doorgegeven aan de nieuwe koper :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de 5.9 al op marktplaats zien staan en er likkebaardend naar zitten kijken.

Ik heb nog overwogen om een serieus bod te doen maar de mijn vrouw had duidelijk te kennen gegeven dat deze boven ons budget ging.

Zondag kopen we er ook een 2e bij van een ander forumlid die beter in het budget past.:P

Veel success verder met de Avalanche en veel mooie kilometers.<_<

(is die Avalanche echt zuiniger dan de 5.9 ???????)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de één een droevig afscheid, voor de ander een mooi nieuw begin :huh: De Jeep staat sinds gisteren bij ons op de oprit. Het is een fantastische auto en een genot om in te rijden en we zullen er veel plezier aan gaan beleven.

Zoekend naar een andere auto waar man / vrouw / twee kinderen en twee honden in pasten en waar je ook zo nu en dan nog eens het terrein mee in zou kunnen, viel mijn oog ook op Jeep. Het lange verhaal zal ik wel in het "voorstel" deel van dit forum plaatsen :bye1: , maar het korte verhaal is dat we uiteindelijk de Grand Cherokee van Mike overgenomen hebben.

Groeten,

Wiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had de 5.9 al op marktplaats zien staan en er likkebaardend naar zitten kijken. Ik heb nog overwogen om een serieus bod te doen maar de mijn vrouw had duidelijk te kennen gegeven dat deze boven ons budget ging.

Hij was in elk geval anders-dan-anders en dat is de bedoeling bij een Jeep toch? Jeeps are build, not bought? Had een leuk bod gedaan; hij ging niet voor de hoofdprijs weg :lol:

Veel success verder met de Avalanche en veel mooie kilometers.:P

(is die Avalanche echt zuiniger dan de 5.9 ???????)

Bedankt! Gaat zeker lukken... Met de 5.9 haalde ik altijd een gemiddelde verbruik van 1 op 5 (meer snelweg : 1 op 5,5). Met dezelfde woon-werk-trajecten rijd ik met de Avalanche nu gemiddeld 1 op 5,7. En dat terwijl hij dik 800kg zwaarder is en een frontaal oppervlak van een zee-container. Gek genoeg vond ik onze Corvette ook al 'zo zuinig' vergeleken met andere Mopars. Waarom zou een Chevrolet-motor zuiniger zijn? Gelukkig gaat het mij niet om het verbruik maar om de V8 ;)

Die Chevy heb ik al eens zien rijden. Mooi ding.

Dan ben ik wel benieuwd wáár! Er rijden erg weinig Avalanches in NL met gespoten cladding/bumpers en al helemaal weinig met een snugtop. Dat is ook gelijk wat ik het meeste mis; de Jeep-community. Tuurlijk is er een Avalanche-forum in de USA, maar in NL is er niks, noppes. Mischien zelf maar eens iets gaan starten :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Waar de een z'n Jeep verkoopt komt er ergens anders weer een Jeeprijder bij.

Ik heb welliswaar niet de 5.9 van mrobers gekocht, maar een 5.2 met 155k op de teller. Naast de Jeep heb ik nog een '73 Corvette:) en een '92 Cadillac Eldorado als daily.

Over de Avalanche....... Rij je die grijs? Een vriend van mij (met een '82 Corvette :whistle: en een Avalanche) namelijk had ook een Snugtop op z'n grijze Avalanche, maar die is aangepakt door de belastingdienst omdat de auto met Snugtop niet meer aan de eisen voor grijs zou voldoen. Was geen goedkoop grapje heb ik begrepen........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf geen bedrijf maar krijg wel een gereduceerd tarief in wegenbelasting voor de Avalanche omdat hij op grijs kenteken staat. Je betaalt als particulier dan geen provinciale opcenten; voor mij betekent dat iets van 513 EUR per 3 maanden ipv 720 EUR per 3 maanden.

Overigens heb ik vorige week de Snugtop er eens afgehaald en rijd ik nu eventjes zonder. Is ook wel leuk om te zien. Zo kan ik combineren; heb ik een grote afgesloten ruimte nodig (bijv. voor de 4x4 trips of in de winter) dan zet ik de Snugtop erop en anders rijd ik hem met de bedpanels. Ik weet dat hij met Snugtop niet voldoet aan de grijs kenteken regels alhoewel ik dat echt vreselijk achterlijk vind.

Ik wil zoveel mogelijk Avalanche-rijders ontmoeten en overweeg om een Avalanche-forum op te zetten in NL. Eerst eens kijken hoeveel eigenaren ik kan vinden. Is jouw maat ook een beetje Avalanche-gek en kan ik met hem in contact komen (via mail)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...