Padre118 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Ik heb een zekerheid vraagje. Is het normaal dat er flinke druk op de koelwater slangen staat als de jeep warm is? Ik kan nl. de dikke slangen nauwelijks inknijpen. Bij mijn vorige auto stond er lang niet zoveel druk op. Temp en alles is verder goed, maar wou toch graag even weten of dit zo hoort. WJ 4.7 1999 Groeten Gerben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeep cj7 Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 knijp er eens op alks em koud is dan moeten ze normaal soepel zijn, en als hij warm is mag er weerstand zijn maar je moet er op kunnen knijpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst April 8, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Als ie warm is voelt het als een volle kruiwagenband hihi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ThomVis Geplaatst April 8, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2010 Als het goed is valt de druk wel mee. Kijk eens of er een waarde staat op je radiatordop. Meestal is dat iets rond de 16 of 18 PSI, en dat is 1.1 - 1.2 bar. In je CV thuis zit meer druk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst April 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2010 net even bij de mijne geprobeerd , en kan de slang van de radiator boven naar de motor gewoon dichtknijpen, wat gebeurt er wanneer je de vuldop van het reservoir opendoet (wel met een doekje omringen vanwege spuitgevaar) wellicht zit er hier of daar een verstopping Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst April 9, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 9, 2010 (bewerkt) Hallo Loek Deed je dat met warme of koude motor, met koude motor kan ik hem ook dicht knijpen, warme motor kan ik er wel in knijpen maar tís net een rookworst. Radiator dop heb ik er af gehad, en die werkt gewoon, toen ik met de dop eraf in de slang kneep stroomde het koelwater wel in het tankje, dus werkt volgens mij wel naar behoren. Groet Gerben April 9, 2010 bewerkt door Padre118 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst April 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 10, 2010 Gerben inknijpen deed ik met een warme motor, heb je ook je maximale niveau van het koelvloeistof bekeken? bij een warme motor moet de koelvloeistof wel kunnen uitzetten, bij mij staat ie bij een koude motor tussen min en max, bij een warme motor iets boven max. groeten Loek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst April 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 12, 2010 Koelstof niveau staat prima, er zit ook geen verstopping in of zo. Zal dan wel normaal zijn dat ze onder druk staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 (Te)harde koelwaterslang kan ook een teken zijn dat je een lekke pakking hebt. Maar dan zijn ze ook echt hard ! Haal anders je olievuldop er eens af kijk of daar ook witte "sludge" op zit. Bij uitzetten van warme motor zou je dan ook luchtbellen moeten zien in de reservoir. Bij waren de slangen ook altijd hard, maar er bleek niks aan de hand te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst April 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Gerben begrijp ik goed dat wanneer je de dop van het reservoir eraf haald je de slang wel kan inknijpen? dit zou dan betekenen dan zou dat slangetje bij de dop van het reservoir (volgens mij een overloop) dicht kan zitten. en dan bouw je druk op wanneer de vloeistof warm wordt. ik hoor het wel Loek Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Padre118 Geplaatst April 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 13, 2010 Hoi loek, Volgens mij zou het zo moeten werken: Hoge druk (hoger dan 1,2 bar??), dan wordt het plaatje van de radiateurdop omhoog geduwd door de vloeistof en die kan dan via de overloop terug naar het tankje stromen, druk te laag, komt vloeistof vanuit het tankje in het systeem. Maar ik zal morgen eens naar dat slangetje kijken. Groeten Gerben Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.