Spring naar bijdragen

Koelwaterdruk


Recommended Posts

Ik heb een zekerheid vraagje.

Is het normaal dat er flinke druk op de koelwater slangen staat als de jeep warm is? Ik kan nl. de dikke slangen nauwelijks inknijpen. Bij mijn vorige auto stond er lang niet zoveel druk op. Temp en alles is verder goed, maar wou toch graag even weten of dit zo hoort.

WJ 4.7 1999

Groeten Gerben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net even bij de mijne geprobeerd , en kan de slang van de radiator boven naar de motor gewoon dichtknijpen, wat gebeurt er wanneer je de vuldop van het reservoir opendoet (wel met een doekje omringen vanwege spuitgevaar) wellicht zit er hier of daar een verstopping

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Loek

Deed je dat met warme of koude motor, met koude motor kan ik hem ook dicht knijpen, warme motor kan ik er wel in knijpen maar tís net een rookworst.

Radiator dop heb ik er af gehad, en die werkt gewoon, toen ik met de dop eraf in de slang kneep stroomde het koelwater wel in het tankje, dus werkt volgens mij wel naar behoren.

Groet Gerben

bewerkt door Padre118
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerben

inknijpen deed ik met een warme motor, heb je ook je maximale niveau van het koelvloeistof bekeken? bij een warme motor moet de koelvloeistof wel kunnen uitzetten, bij mij staat ie bij een koude motor tussen min en max, bij een warme motor iets boven max.

groeten Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Te)harde koelwaterslang kan ook een teken zijn dat je een lekke pakking hebt.

Maar dan zijn ze ook echt hard !

Haal anders je olievuldop er eens af kijk of daar ook witte

"sludge" op zit.

Bij uitzetten van warme motor zou je dan ook luchtbellen moeten zien in de reservoir.

Bij waren de slangen ook altijd hard, maar er bleek niks aan de hand te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerben

begrijp ik goed dat wanneer je de dop van het reservoir eraf haald je de slang wel kan inknijpen? dit zou dan betekenen dan zou dat slangetje bij de dop van het reservoir (volgens mij een overloop) dicht kan zitten.:frusty:

en dan bouw je druk op wanneer de vloeistof warm wordt.

ik hoor het wel

Loek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi loek,

Volgens mij zou het zo moeten werken: Hoge druk (hoger dan 1,2 bar??), dan wordt het plaatje van de radiateurdop omhoog geduwd door de vloeistof en die kan dan via de overloop terug naar het tankje stromen, druk te laag, komt vloeistof vanuit het tankje in het systeem.

Maar ik zal morgen eens naar dat slangetje kijken.

Groeten Gerben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...