Spring naar bijdragen

[XJ] Wat werkt er niet in jou XJ


Recommended Posts

Laat ik maar aftrappen:

Instap verlichting

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje

Cruise Control

Helft van dashboard verlichting (regio kachel-airco)

Klokje

Centrale vergrendeling

Verstelbare spiegels

Ramen gaaaaan heeeeeeeeel traaaaaaaaaaaaaaaaag

Oliedruk meter blijft op 0 staan(ik hoop dat dit een storing van de meter is biggrin.gif )

Dit in het voorlopig even hoop ik rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Originally posted by XJos88+Jan 11 2004, 11:03 -->
<!--QuoteBegin-DutchPowerCow@Jan 10 2004, 01:46

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje

...ligt bij mij in de 'recycle bin'. Klonk mij te veel als een zeurende schoonmoeder..

Helaas ben ik één van die figuren die te vaak door zo'n "zeurende schoonmoeder" erop gewezen wordt dat deze sukkel zijn lichten nog aan heeft staan.

Ik neem het irritatie gehalte graag voor lief.

Beter dan dat de buurvrouw elke keer aan de deur staat om te melden dat mijn lichten nog branden (mijn buurvrouw heeft een pensioen gerechtigde leeftijd, dat je niet denkt dat ik mijn verlichting expres aan laat staan wub.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Jan 11 2004, 12:23

Helaas ben ik één van die figuren die te vaak door zo'n "zeurende schoonmoeder" erop gewezen wordt dat deze sukkel zijn lichten nog aan heeft staan.

Ik neem het irritatie gehalte graag voor lief.

Beter dan dat de buurvrouw elke keer aan de deur staat om te melden dat mijn lichten nog branden (mijn buurvrouw heeft een pensioen gerechtigde leeftijd, dat je niet denkt dat ik mijn verlichting expres aan laat staan wub.gif )

Het ding klinkt alleen te pas en te onpas. Ook als ik mijn gordels (die ik niet heb) niet om heb..

Maarre.. in jouw geval, omdat je ook met je binnenverlichting zit.. zou ik de schakelaartjes en draadjes daarvan eens nakijken.. misschien eentje onderbroken of rot. Meteen effe de draadjes die naar de deur gaan bekijken.. klinkt alsof er ergens een behoorlijke overgangsweerstand in de voedingsaansluiting naar de deur/raam/spiegel controle paneel zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Jan 11 2004, 12:58

Maarre.. in jouw geval, omdat je ook met je binnenverlichting zit.. zou ik de schakelaartjes en draadjes daarvan eens nakijken.. misschien eentje onderbroken of rot. Meteen effe de draadjes die naar de deur gaan bekijken.. klinkt alsof er ergens een behoorlijke overgangsweerstand in de voedingsaansluiting naar de deur/raam/spiegel controle paneel zit.

Eerste probleem al opgelost.

Het schakelaartje in de deur werkt niet lekker meer.

Na een beetje pielen en frunnikken (mijn lievelingsbezigheid) kwam er licht in de duisternis. Ik heb zelfs het zoemertje van de lichten al even horen zoemen (voor korte duur). Nadat ik aan de lichtschakelaar zat kwam de zoemer niet meer terug.

Maar dit deel werkt nog een beetje, en is gelukkig makkelijk op te lossen biggrin.gif

Het is inderdaad een vreselijk zoemertje, in het kader van projecten op de lange baan moet dat wel een leuker toontje gaan worden.

Op naar de volgende problemen (uitdagingen om ze zo maar te noemen).

Morgen gaat de auto voor de APK, en komen er natuurlijk nog meer punten boven water sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DutchPowerCow,

Tip voor de trage (Veel mee gemaakt met mijn Italiaanse autos) Motor van de raam bediening vol spuiten met WN 40 een nachtje wachten en het loopt weer al een treintje. wink.gif

Als je toch je binnen paneel eraf hebt tevens rubbers van de geleiding even met een doekje met wat WN 40 insmeren.

Veel succes met de APK

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kameel@Jan 13 2004, 00:20

WD40_LOGO_IT.gif

Dit bedoel je hoop ik...anders ben ik de weg kwijt.  wink.gif

Even voor de duidelijkheid:

WD40 IS GEEN SMEERMIDDEL!

WD staat voor "Water Displacement" en is dus vooral bedoeld om water te verdrijven. De smerende eigenschappen veranderen na enige tijd vooral in plakkerige eigenschappen.

Wel goed om schoon te maken smile.gif maar voor de toepassing zoals hierboven kun je beter "white grease" in een spuitbus gebruiken.

Enne.. rubber lost op in olie.. kun je beter zuurvrije vaseline voor gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Utah,

je hebt gelijk het verschil van een letter WD 40.

Ik heb er goede ervaringen mee .

Nooit gemerkt dat het plakt er blijft een dunne film achter en is vocht afstotend en roest werend

Ik heb het ook niet over smeren maar los maken, vaak lopen die motortjes vast door vuil en vocht.

Daarna kun je altijd nog wat white grease uit een spuitbus pakken.

white grease is een erg goed smeermiddel uit de bus vloeibaar en naderhand wordt het wat vaster

Ik gebruik WD 40 ook voor het schoonmaken van mijn ruitenwissers en dan lopen ze weer als nieuw.

Xjos heeft gelijk geen vet op rubber alleen als er op de verpakking wordt gezegd dat het geen kwaad kan.

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstelbare spiegels - fixed

Instap verlichting - fixed

Blijft over:

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje

Helft van dashboard verlichting (regio kachel-airco)

Centrale vergrendeling (elektriche deel werk wel, ff schoonmaken denk ik.)

Klokje (licht niet op, loopt wel)

Oliedruk meter blijft op 0 staan(ik hoop dat dit een storing van de meter is biggrin.gif )

Ramen gaaaaan heeeeeeeeel traaaaaaaaaaaaaaaaag (wordt aan gewerkt)

Gaat de goede kant op cool.gif

Verstelbare spiegels - fixed

Instap verlichting - fixed

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje - fixed, nu een mooi bling, bling geluidje.

Oliedruk meter blijft op 0 staan - fixed

Blijft over:

Helft van dashboard verlichting (regio kachel-airco)

Centrale vergrendeling (elektriche deel werk wel, ff schoonmaken denk ik.) - een deur werkt al weer

Klokje (licht niet op, loopt wel) - bolletje stuk (even een nieuwe halen.

Ramen gaaaaan heeeeeeeeel traaaaaaaaaaaaaaaaag (wordt aan gewerkt)

Gaat de goede kant op cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij branden stadslichten niet even fel. Bij de ene zit een lekstroom naar de richtingaanwijzer. Wat betekent dat deze tevens flauw gaat branden als de stadslichten aan staan. Daarbij knippert deze richtingaanwijzer niet altijd meer (d.w.z. hij blijft continu branden). Ik heb het vermoeden dat er een sluiting in de fitting zit van het stadslicht. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Lampje bij mijn klokje deed het ook niet meer: ff vervangen en je kunt weer zien hoe laat het is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BULL@Jan 13 2004, 22:39

Ik heb er goede ervaringen mee .

Nooit gemerkt dat het plakt er blijft een dunne film achter en is vocht afstotend en roest werend

Ik heb het ook niet over smeren maar los maken, vaak lopen die motortjes vast door vuil en vocht.

't is inderdaad fantastisch spul, ik heb er ook overal spuitbusjes van rondslingeren. Goed om schoon te maken, los te maken, droog te maken (tipje voor de duikbootkapiteins onder ons..) om die sad.gif hi-lift te laten werken.. enzovoort enzovoort..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88+Jan 14 2004, 23:05 -->
<!--QuoteBegin-BULL@Jan 13 2004, 22:39

Ik heb er goede ervaringen mee .

Nooit gemerkt dat het plakt er blijft een dunne film achter en is vocht afstotend en roest werend

Ik heb het ook niet over smeren maar los maken, vaak lopen die motortjes vast door vuil en vocht.

't is inderdaad fantastisch spul, ik heb er ook overal spuitbusjes van rondslingeren. Goed om schoon te maken, los te maken, droog te maken (tipje voor de duikbootkapiteins onder ons..) om die sad.gif hi-lift te laten werken.. enzovoort enzovoort..

'k heb mijzelf (of mijn Jeep) wat busjes kado gedaan.

Je blijft spuiten, mijn Wagoneer glimt er van biggrin.gif

Even zonder gekheid - standaard een busje in de gereedschapkist is geen overbodige luxe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Jan 16 2004, 00:49

'k heb mijzelf (of mijn Jeep) wat busjes kado gedaan.

Je blijft spuiten, mijn Wagoneer glimt er van biggrin.gif

Even zonder gekheid - standaard een busje in de gereedschapkist is geen overbodige luxe.

Ook onder de motorkap: die dikke zwarte vette derrie inspuiten met wd-40 en een minuutje of 5 later afspoelen met ontvetter of een hogedrukspuit. Schoon!

Denk dat ik mijn membertitle maar eens laat veranderen naar "draadjeskaper" cool.gifrolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88+Jan 16 2004, 22:53 -->
<!--QuoteBegin-DutchPowerCow@Jan 16 2004, 00:49

'k heb mijzelf (of mijn Jeep) wat busjes kado gedaan.

Je blijft spuiten, mijn Wagoneer glimt er van biggrin.gif

Even zonder gekheid - standaard een busje in de gereedschapkist is geen overbodige luxe.

Ook onder de motorkap: die dikke zwarte vette derrie inspuiten met wd-40 en een minuutje of 5 later afspoelen met ontvetter of een hogedrukspuit. Schoon!

Denk dat ik mijn membertitle maar eens laat veranderen naar "draadjeskaper" cool.gifrolleyes.gif

Welnee Jos, zo blijven de draadjes een beetje in leven.

Maar welke zwarte vette derrie bedoel je onder de motorkap?

Ik heb niets van dat??????????????? laugh.giflaugh.giflaugh.gif

mad.gifmad.gif een klein beetje maar.........................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by DutchPowerCow@Jan 17 2004, 01:10

Maar welke zwarte vette derrie bedoel je onder de motorkap?

Ik heb niets van dat??????????????? laugh.gif   laugh.gif   laugh.gif

mad.gif   mad.gif een klein beetje maar.........................

Dan had de vorige eigenaar waarschijnlijk ook een abonnement op WD-40 biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verstelbare spiegels - fixed

Instap verlichting - fixed

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje - fixed, nu een mooi bling, bling geluidje.

Oliedruk meter blijft op 0 staan - fixed

Helft van dashboard verlichting (regio kachel-airco) - fixed

Klokje (licht niet op, loopt wel) - bolletje stuk (even een nieuwe halen - fixed

Blijft over:

Centrale vergrendeling (elektriche deel werk wel, ff schoonmaken denk ik.) - een deur werkt al weer

Ramen gaaaaan heeeeeeeeel traaaaaaaaaaaaaaaaag (wordt aan gewerkt (maar nu even niet))

Het gaat wat worden cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Jan 27 2004, 22:47

<div class='quotetop'>QUOTE

Het "je lichten staan nog aan sukkel" piepje - fixed, nu een mooi bling, bling geluidje.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

Haaa, dat was het makkelijkste van allemaal.

Ik zat met mijn hoofd in de buurt van de zekeringenkast, en zag daar een heel klein schakelaartje zitten. Ik denk "wat is dat nou?" en moet er uiteraard even aanzitten. Ik had op dat moment mijn lichten aanstaan ivm werkzaamheden.

En een degelijk bling bling bling geluidje liet promt van zich horen. biggrin.gif

Ik denk dat de vorige eigenaar zo vriendelijk was geweest dit aan te passen en vervolgens de schakelaar (duidelijk aftermarket) uit heeft gezet. dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by XJos88@Jan 27 2004, 23:13

Bedoelde eigenlijk: hoe heb je hem zo ver gekregen om er een beschaaft bling-bling geluidje uit te krijgen?

(Cor, opletten dit onderwerp vind jij ook intressant smile.gif )

Bij mij klinkt (klonk) ie als "MIIIIIIIIEEEEEEEEEHH!!!"

Is die van mij dan gewoon kapot geweest?

Nee, ik denk dattie standaard een mieeeeeeh geluidje maakt, dat heb ik ook eens gehoord. Ik al morgen eens uitzoeken waar dit alleraardigste en aangename en in verschillende snelheden (naar gelang wat er fout is (sleutels in contact, lichten, gordels (gordels maar een paar keer))) muziekdoosje hangt en wat het is.

Keep you informed wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...