Spring naar bijdragen

Ik krijg de achterwielen niet los...


Recommended Posts

Ik zou graag mijn achterwielen er af willen halen om ze schoon te maken, er zit namelijk klei o.i.d aan de binnenzijde van de velg.

Ik zit met het probleem dat ze niet van de wielnaaf af willen, het lijkt wel of ze er nog nooit af geweest zijn.

De wielmoeren zaten ook al zo ongelooflijk vast, ik heb ze eraf moeten draaien met een ratelsleutel verlengd met 1 meter steigerpijp.

Weet iemand hoe ik de wielen kan loshalen.

Alvast bedankt!

Tim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met een dikke voorhamer langs binnen op de band kloppen. velgen kunnen redelijk "plakken" als er vuil tussen zit en zeker de alu velgen. oja als je alu velgen hebt smeer er dan wat koper vet aan als je de banden trg op zet, komen ze mss makkelijker los volgende keer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer de auto te laten zakken totdat er weer druk op het wiel staat,wel op de krik houden natuurlijk:yes:,de wielmoeren ruim gelost en dan vanaf de binnenkant tegen een blok hout dat tegen het wiel gehouden wordt ff een flnke tik geven.

Vaak als er spanning op het wiel staat wil ie dan wel los,gebuikte dit trucje wel vaker bij wielwissel op heftrucks.

Sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je ook kan doen, is wel spannend. De wiel moeren iets losdraaien, niet te veel.

Dan rondje links om en rechts omrijden. Dat werkt altijd, zou het wel in het aller laatste geval proberen

Is natuurlijk niet ideaal. Ik heb dit eens moeten doen toen ik met mijn trekker oplegger combinatie stond en een wiel van de trailer moest wisselen. Zal ook alle jezus vast. Wiel moeren iets gelost en flink hoeken met de trailer. Wiel kwam met een harde knal los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je trommelremmen hebt kunnen de schoenen in de trommel ingesleten zijn en blijft hij daarop hangen.

Ik verwacht echter geen trommelremmen op een ZJ :P.

Ik heb dus wel trommelremmen, alleen die zitten toch niet aan de velg?

Dus daar zal je geen last van hebben....

Ik zit nu weer met een kapot contactslot, net ff 2 draden naar binnen getrokken, zodat je hem in ieder geval kan starten.

De wielen zijn dus even op de lange baan geschoven.

Je blijft altijd lekker bezig aan een oudere auto, maar alles is simpel te verhelpen:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag eindelijk de achterwielen losgekregen. Eerst de naaf heet gestookt met een brander van Campingaz gekocht bij de Fixet.

Daarna kwamen ze nog niet los, toen de wielbouten half erop gezet en een paar keer over een betonnen blok heen gereden.

Gelukkig kwamen ze daarna wel los. Wiel had zich lekker in de naaf gevreten, blijft een geweldige combinatie staal en alu....

Toen alles schoongemaakt met een staalborstel en lekker in het vet gezet en alles weer gemonteerd.

Banden komen uit 2003, dus ik ga er vanuit dat de wielen al 7 jaar niet los geweest waren. Mede dankzij de trommelremmen denk, die hebben toch minder aandacht nodig dan schijfremmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...