Spring naar bijdragen

Droelo

Forum member
  • Aantal bijdragen

    34
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Droelo

  • Verjaardag 02/05/1977

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Grand Cherokee
  • Bouwjaar
    1993

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Droelo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. relais zit bij de normale zekeringen onder de motorkap. Uit mijn hoofd een zwarte met 4 pinnen. Ik had een lekke benzineleiding, door middel van het lostrekken van het brandstofrelais kon ik veilig op LPG thuis komen Ook als je LPG rijdt blijft de benzinepomp draaien, bij mij zat er een scheur van 2 cm in de brandstofleiding waardoor de benzine er uit spoot.
  2. Even een vraagje tussen door. Als ik lange stukken heb gereden wil mijn GC nog wel eens gaan springen bij zeer kort genomen bochten, terwijl ik bij relatief korte stukken <20km nooit last heb van het fenomeen. Wat zorgt er voor dat de auto gaat springen en dan met name in warme toestand het liefst in Jip en Janneketaal? NB: Ik heb vorig jaar circa 14000km de olie vervangen van de tussenbak. Alvast bedankt.
  3. Net 20 km gereden blijft op peil. Morgen het water eruit en KVS erin. Hopen dat het vanavond niet tehard gaat vriezen, denk het niet hier in Noord-Holland.
  4. Net 20 km gereden blijft op peil. Morgen het water eruit en KVS erin. Hopen dat het vanavond niet tehard gaat vriezen, denk het niet hier in Noord-Holland.
  5. Zie net dat ik sinds vandaag een jaar op dit fantastische forum zit.
  6. Net een ritje van 7 kilometer gemaakt, water blijft nu wel op peil. Wordt vervolgd.
  7. Ben net even de garage in gereden om rustig te kijken Olievuldop is brandschoon. Oliepeil is ok en er zit geen water aan zoals ik dacht. Auto vertoont geen lekkages, garagevloer blijft droog. Uitlaat is ook droog en geeft bij verhoogd toerental geen witte rook. Ik ben echt benieuwd wat de oorzaak is. Ik heb net weer 3 liter in het koelwaterreservoir moeten toevoegen na een ritje van 3 kilometer. Kan zijn dat het systeem nog niet geheel vol was, maar ik doe het ergste vrezen helaas.
  8. Vandaag iets bizars meegemaakt, na een probleemloze rit van Bloemendaal naar Egmond-Binnen en zelfs nog even naaar Egmond aan Zee geweest was het raak. Ik wilde van Egmond naar huis rijden en opeens kwam de waarschuwing Coolant Low op het display. Kachel werd ook niet meer warm en het rare was ook dat de accuspanning bij stationair naar 9 volt daalde. Gaat om een ZJ 4.0l 6cil. Gelukkig was het een zeer kort ritje naar huis, dus kon gelukkig met dit gure weer thuis komen zonder verdere problemen. Meteen gekeken naar het koelwaterreservoir, die stond volkomen droog. Na dit bijgevuld te hebben gekeken of de motor nog steeds warmliep en dat deed ie. Toen de radiateur bijgevuld, daar ging vervolgen ook een liter of 2 in. Ik denk dat ik in totaal 3 a 4 liter bijgevuld heb. Omdat ik eerder al het vermoeden had dat ie koelwater gebruikte heb ik dit tot vorige week een week of 2 gecontroleerd of het niveau in het reservoir daalde. Dit was niet het geval. Het rare is dat de auto geen witte rook geeft, maar de oliepeilstok is wel wat nattig, het lijkt mij sterk dat er 3 liter koelwater n het oliecarter zit maar goed. Ik had vorige maand al in de gaten dat er water aan de oliepeilstok hing, maar dat leek opgelost te zijn nadat ik de carterventilatieslangetjes correct had gemonteerd. De achterste was losgescheurd van de dop die op kleppendeksel zit. Ik moet morgen te werk met deze auto, maar zit erg te twijfelen. Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt, groet Tim
  9. Bleek inderdaad aan het achterste slangetje van de carterventilatie te liggen. Olie is weer vrij van water...
  10. Carterventilatie was open, er lag alleen wel wat drab op het luchtfilter, beetje sludge-achtig maar zeker niet schokkend veel. Ik weet dat het luchtfilterhuis een maand of maand of 4 geledenbrandschoon was... Ik wilde het slangetje dat achter de olievuldop zit loshalen en kwam tot de ontdekking dat het slangetje afgescheurd was ter plaatse van de dop die in de kleppendeksel zit.Het geheel losgehaald en goed schoongemaakt en het slangetje vastgekit in het de dop. Ik hoop dat dit de oplossing is, scheelt een hoop gedoe. Ik raak naar mijn inziens geen of heel weinig koelwater kwijt. Ik heb het reservoir maandag bijvult tot de markering Full en het lijkt na 300km nog steeds op hetzelfde niveau te zitten. Verder heb vanavond de linkerkoplampunit vervangen omdat daar het glas uitgevallen was , schijnt een ZJ-kwaaltje te zijn
  11. Ik heb laatste week last van olielekkage.... Hij gooit het via de olievuldop eruit en aan de onderkant. Bij de onderkant kan ik niet herleiden waar het vandaan komt, ik heb gisteravond de hele onderkant van de auto olievrij gemaakt met remmenreiniger. Vanavond gekeken maar de olie zit weer overal, zie foto. Wat is dat rubberen harmonicagevalletje die tussen de 2 leidingen zit? Ik heb het idee dat er ook water in de olie komt, maar heb geen last van koelvloeistofverlies. Ik denk wel dat de 2 zaken met elkaar te maken hebben. Heeft iemand een suggestie??? Ik denk zelf een lekke koppakking via een oliekanaal, waardoor er overdruk komt in het blok, kan dat? Alvast bedankt voor het meedenken. Groet, Tim
  12. Ik hoor sinds gister een ratel uit vermoedelijk de aandrijflijn. Het begon eerst met alleen gas los, sinds vandaag ook bij constante snelheid. Het geluid is het ergst bij file rijden plus/minus 20km/u en klinkt echt als een ratel. Heeft iemand een idee wat er loos kan zijn. Mijn dank is groot, ik heb vandaag geen tijd om te kijken omdat ik zo te condoleren moet. Morgen heb ik wel tijd en het zou fijn zijn als er een paar suggesties gegeven worden. Groet, Tim.
  13. Wat is makkelijker? Van bovenaf of van onderaf?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...