Masis Geplaatst February 24, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2010 DEFINITIEF: GM laat HUMMER ten onder gaan Het is over en sluiten voor de Amerikaanse bouwer van GigaAuto’s. Het is moederbedrijf GM niet gelukt om HUMMER aan de Chinezen te slijten. De regering in Peking heeft namelijk volmondig NEE gezegd tegen de overnameplannen. Vaarwel, ooit zo populaire mastodont van de autoindustrie… Ze waren al een tijd in onderhandeling met Tengzhong en even leek het erop dat de deal rond was. Er werden zelfs weer H3’s gemaakt. Maar de productie werd daarna weer eens stilgelegd. Voor goed, blijkt nu. Officiële details rondom het afblazen van de deal zijn niet bekend, maar volgens diverse bronnen zit de Chinese overheid helemaal niet te wachten op die milieuvervuilers uit het westen.Het zou niet passen in de overheidsplannen om de luchtkwaliteit te verbeteren. GM gaat nog wel even door met onderdelen leveren en garantieclaims worden ook nog afgehandeld. Maar daarna is het voorgoed gedaan. Voor de liefhebbers hierrr nog een Top10 van lelijke Hummers. Foto’s van de welbekende HUMMER-limo’s op Autojunk. In de comments is er gelegenheid tot afscheid nemen. Alwood staat bij de cake. Robbie komt langs met koffie en thee. R.I.P. Autoblog.nl.Een wat serieuzere versie van Autoblog.com: Although it has been evident for some time that General Motors' sale of its Hummer brand to Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machines Co., Ltd., we didn't expect for word to come down today that the negotiations are dead and the brand will be wound down. Unfortunately, judging by a press release just issued by GM, that's exactly what will be happening. According to John Smith, GM's vice president of corporate planning and alliances, "One year ago, General Motors announced that we were going to divest Hummer, as part of focusing our efforts on Chevrolet, Buick, GMC and Cadillac going forward. We have since considered a number of possibilities for Hummer along the way, and we are disappointed that the deal with Tengzhong could not be completed." As we learned from the Saab sale saga, GM announcing that the brand will be wound down does not completely extinguish hope for another buyer to slip in in the 11th hour, but it does seem highly improbable that a new party will pick up where the negotiations with China's Tengzhong left off. In the statement available after the jump, GM does not specify what killed the planned sale of the brand, but rumors in recent months suggested that the Chinese government was not keen to sign off on the deal. At the moment, it is unclear what will happen to Hummer's H2 and H3/H3T models, but it is likely that the tooling and manufacturing rights will be sold off to other companies. It is also unclear how many employees will be out of work as a result of the closure. As with the wind-down of its Saturn and Pontiac brands, GM has pledged to honor Hummer warranties and continue to supply service and parts. Zonde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
paulv Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 kan ik prima mee leven, de enige mooie hummer blijft de H1 in ceviele uitvoering, alle andere (incl. bestuurder) blijven natuurlijk plastic wannabee's.. maar dat is mijn mening.. ik vind het einde van pontiac 1000 x erger, dat was in de jaren 60 de 3e grootste auto fabrikant van de usa !! met historische achtergrond en grote achterban.. groeten paul:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Helemaal mee eens... Het merk was eigenlijk allang dood. GM heeft er in ieder geval weinig goeds mee gedaan en ik ben er ook niet rouwig om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reservoir Dogs Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 iets voor Victor Muller? Beter stoppen, dan verkopen en verhuizen naar China. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Border Patrol Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 toen de eerste civiele model(Persoonlijk h2 h1 is militair en voor civiel een leuk kleurtje gegeven en ietsje aangepast) werd geproduceerd wist ik al dat het niks zou worden en terrecht ook want het is totaal niet pakkend en het is te exclusief Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 Het merk komt nog wel een keer terug, netzoals Spyker. Zou me nix verbazen als het dan een model wordt voor de hele rijke medemens die al wat sportwagens heeft en eens iets anders wil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst February 25, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2010 GM kan niet anders dan Hummer op te geven. Als ze vast zouden blijven houden aan het merk Hummer komt heel GM in gevaar. GM moest overleven en met het opgeven van Hummer hebben ze weer wat meer mogelijkheden tot hun beschikking. De chinezen mogen het niet kopen omdat de regering in China het verbied. En alle andere automerken denken er niet aan om Hummer over te nemen daar het een te duur project zou worden om de Hummer aan te passen aan de toekomst eisen die de regeringen onderling met elkaar hebben afgesproken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.