Spring naar bijdragen

alles wat geen jeep is maar jeep genoemd wordt


just-a-jeeper
 Share

Recommended Posts

  • Reacties 89
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 year later...

# 22 Nekaf "Jeep"

Is tenslotte ook in licentie gebouwd, net als Mahindra en Korando :blush:

nekaf_zittend_op_de_kap.jpg

bij mij op mijn type plaatje staat toch echt het woord jeep om pressies te zijn willys jeep m38a1 MD dat hij hier in Nederland (Rotterdam waalhaven) in de NEderlandse KAiser Frazer fabriek (kaiser frazer was toen eigenaar van willys) in elkaar is geschroefd en aan wat specifieke eisen van het ministerie van oorlog moest voldoen maakt niet uit het is gewoon een jeep

bewerkt door martijn nekaf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij mij op mijn type plaatje staat toch echt het woord jeep om pressies te zijn willys jeep m38a1 MD dat hij hier in Nederland (Rotterdam waalhaven) in de NEderlandse KAiser Frazer fabriek (kaiser frazer was toen eigenaar van willys) in elkaar is geschroefd en aan wat specifieke eisen van het ministerie van oorlog moest voldoen maakt niet uit het is gewoon een jeep

Daar was ik ondertussen ook achter gekomen :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar ik heb er weer een

Land_Rover_Center_Steer_Prototype_3.jpgLand_Rover_Center_Steer_Prototype_4.jpg

de land rover center-steer (prototy

maar hier komt het leuke

beter goed gejat dan slecht bedacht

twee broers, Maurice en Spencer Wilks runde na de 2e wereld oorlog de rover fabriek, en hadden na de oorlog een berg aluminium en onderdelen over (werd een hoop militaire goederen gemaakt in hun fabriek) en bedachten in 1945 het plan om( in hun ogen) de willys jeep te verbeteren en geschikt te maken voor landbouw doeleinden en zo werd de Land Rover geboren. dus hier komt het: de center steer was op gebouwd op een willys chassis de difs versnellingsbak tussen bak enz werden ook gebruikt de motor volgens mij ook (maar hang mij er niet aan op als ik het fout heb) en nog wat meer onderdelen die over waren na de oorlog . leuk detail op de foto de voorruit de (split)velgen en de hood hooks zijn van de willys en als je goed naar de foto kijkt zal je denk nog wat meer tegen komen.

dus de eerste landrover fanaat die je jeep afzeikt kun je de center steer onder zijn neus schuiven ha ha

bewerkt door martijn nekaf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...