Spring naar bijdragen

Auto rijdt voor geen meter na vervanging vooras


Recommended Posts

Beste mensen, iemand idee wat er aan de hand kan zijn ?

Al langere tijd lekte mijn vooras (lekke keerring) van mijn 2,7 crd, laatste dagen zo erg dat ik er niet meer mee kon rijden. Ik kreeg een complete vooras aangeboden van een sloperij. Het betrof een identieke Jeep GC wagen behalve dat er een 3,1 TD in zat. Volgens hun paste die en dat deed ie inderdaad. De garage heeft hem vandaag omgezet, maar ik schrok me een hoed na een testrit. Het leek wel of de wielen blokkeerden, sturen ging nauwelijks, totaal geen stabiliteit en als ik een beetje gas gaf dan schokte die naar voren. Als ik mn voet van de pedaal haalde stond de auto bij wijze meteen stil. Ik kan er helemaal niks mee. Die garage jongens begrepen er niks van....

Kan iemand mij een tip geven wat dit kan zijn en hoe op te lossen.

Morgen gaan ze er namelijk naar kijken, maar ik kan mn auto eigenlijk niet lang missen..

Alvast bedankt,

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor snelle adviezen..

Betekent het : as eraf en andere erop ? Of zou ik evt ook zonder vooraandrijf as kunnen rijden, al was het maar even om naar mijn werk te gaan tot ik een andere heb ?

Als je de voorste aandrijfas demonteerd, kan je terug rijden.

Waarom heb je een andere as gemonteerd? Een lekke dichting vervangen lijkt me toch minder werk. Waar was het lek?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probleem was dat die differentieel door tekort aan olie helemaal droog had gelopen en ontzettend aan liep en zelfs stonk in de wagen... dus helaas moest er echt een nieuwe as onder.

ik had nog zo gevraagd aan die garage gasten om te checken of die as eronder kon of niet omdat ie van een sloperij kwam.. hebben zij nou een fout gemaakt door niet even die plaatjes te checken en dat ding er zomaar onder te zetten ? of moet ik gewoon betalen voor vervanging van de as, terwijl het niet de goede is en hij er nu weer onder vandaan moet...? wat is jullie mening ? morgen komt dit zeker ter sprake..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ligt er een beetje aan hoe ze hem verkocht hebben denk ik. als ze hem verkocht hebben als een as zijnde voor een 2.7 zou de fout bij hun liggen.

wist je van te voren dat de as onder een 3.1 vandaan kwam?

bewerkt door Pullie
haalde motor inhoud door elkaar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Howdy, ik zou niet akkoord gaan met dit prutswerk. Rooie Ben ken ik toevallig ook. Heeft die tegen je gezegd dat ie pastte? of was dat de garage zelf? Als de garage dat heeft gezegd, moet je zeker je beklag doen. Als je zelf met een vooras van Rooie Ben bent aan komen zetten, dan kun je op zijn best bij hem gaan klagen. Maar dan kun je de garage niet veel verwijten dunkt me(hoogstens dat ze blijkbaar geen bal van JGC weten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, ik ga zo naar de garage, reuze bedankt voor alle laatste tips (zag ze net pas op volgende pagina staan) ... enne mocht iemand nog een vooras weten die wel op een 2,7 crd past... of eventueel voor ommenabij bovengenoemd bedrag een plek weet om de oude differentieel / as te repareren dan hoor ik het heel graag.

grtjs

maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ken ik is normaal wel redelijk te vertrouwen

al vind ik 600 euro wel veel geld

Howdy, ik zou niet akkoord gaan met dit prutswerk. Rooie Ben ken ik toevallig ook. Heeft die tegen je gezegd dat ie pastte? of was dat de garage zelf? Als de garage dat heeft gezegd, moet je zeker je beklag doen. Als je zelf met een vooras van Rooie Ben bent aan komen zetten, dan kun je op zijn best bij hem gaan klagen. Maar dan kun je de garage niet veel verwijten dunkt me(hoogstens dat ze blijkbaar geen bal van JGC weten).

ff ter info! Rooie Ben zelf leeft al jaren niet meer en sinds zijn overlijden is het nooit meer zo geweest als dat het was!

Het ging sindsdien alleen bergafwaarts met de kwaliteit van deze sloop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...