theo-cj7 Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 (bewerkt) Nadat er afgelopen herfst een 4 inch verenlift onder de cj7 is gekomen kwam de trekhaak wel erg hoog te zitten(bovenkant kogel 64 cm). Toen maar besloten om een nieuwe bumper/tirecarrier te lassen onder het motto beter goed nagemaakt dan slecht verzonnen. Met de trekhaak liep ik tegen het probleem dat de amerikaanse trekhaken maximaal 7 inch verlaging hebben en ik had er een 25 cm nodig. Uiteindelijk is het dit allemaal geworden Bumper 6 mm materiaaldikte Kokerprofiel waar trekhaak in schuift 50x50x5 Trekhaak 40x40 massief Stekkerdoos boven op de body komt zo niet in de modder met terrein rijden 1 meter kabel met sterkkers aan trekhaak zodat de kabels van de aanhangers niet verlengt hoeven te worden Kogel (in 2 hoogte verstelbaar) gekeurd tot 3500 kg January 22, 2010 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cannonball Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Vakmanschap:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Nadat er afgelopen herfst een 4 inch verenlift onder de cj7 is gekomen kwam de trekhaak wel erg hoog te zitten(bovenkant kogel 64 cm).Toen maar besloten om een nieuwe bumper/tirecarrier te lassen onder het motto beter goed nagemaakt dan slecht verzonnen. Met de trekhaak liep ik tegen het probleem dat de amerikaanse trekhaken maximaal 7 inch verlaging hebben en ik had er een 25 cm nodig. Uiteindelijk is het dit allemaal geworden Bumper 6 mm materiaaldikte Kokerprofiel tbv trekhaak 50x50x5 Trekhaak 40x40 massief Stekkerdoos boven op de body komt zo niet in de modder met terrein rijden 1 meter kabel met sterkkers aan trekhaak zodat de kabels van de aanhangers niet verlengt hoeven te worden Kogel (in 2 hoogte verstelbaar) gekeurd tot 3500 kg Mooi! nog effe en je moet ook een bijnaam gaan verzinnen.. banaan is al bezet heb ik gehoord.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Mooi werk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Ziet er mooi uit Theo Hoe heb je die gebogen koker gemaakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Ziet er idd mooi uit. Vakwerk Is het een kokerprofiel of is het massief ijzer? Een koker is denk ik niet sterk genoeg. Ik wil als mijn CJ klaar is ook een soort gelijke achterbumper maken. Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 22, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Dank voor alle goede reacties:yes: @ Ab, de gebogen koker is een massief 40x40, minimale lengte was een meter om hem onder een buigbank gebogen te krijgen. tijdens het buigen vervormt hij wel wat, de binnenbocht wordt door materiaal overschot bijna 43 mm breed, de buitenbocht 37 mm. is overigens gewoon koud gebogen. Van 1 van de "afval"stukken heb ik vervolgens de pen gemaakt waar de harp door zit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Ah...... dat stelt me gerust. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nico 4x4 Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 Ah...... dat stelt me gerust. Idd Ab dat had ik ook. Altijd lullig om zoiets te moeten zeggen maar er zou maar iets gebeuren als er een aanhanger achter hangt. Maar Theo echt vakwerk. Gr Nico Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 hee theo dat ziet er heel mooi uit, maar hoe krijg je daar een keuring op??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 hee theo dat ziet er heel mooi uit,maar hoe krijg je daar een keuring op??? Niet...... tot 750kg is vrij/eigen verantwoording. Daarboven moet er type goedkeuring op de constructie worden afgegeven. De losse boutbare kogelkop is wss gekeurd op 3500kg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 ja okee is net hoe je het leest, ik las het als gekeurd tot 3500 kg. de hele constructie is dus niet gekeurd, alleen een gekeurde kogel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Klopt inderdaad, alleen de kogel is gekeurd. Ik had in eerste instantie onder de 40/40 een horizontale plaat waar een rechte kogel met aan de onderkant een moer doorheen stak en in de zoektocht naar "een" plaatje kwam ik deze kogel tegen, wat ik er toch een tikkeltje profesioneler uit vind zien. Dus het gaat alleen om het idee:whistle: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst January 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 Ziet er mooi uit de bumper, Heb je hem ook vast zitten aan je chassis ?? of alleen aan de achterbalk Er komt namelijk een enorm moment aan de bumper met een arm van 25 cm als je met iets afremt of gasgeeft. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst January 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 23, 2010 (bewerkt) Bumper zit met 8 m12 bouten aan de achterbalk en aan elke kant een strip van 60 x 10 die 20 cm onder het chassis loopt welke met 4 bouten 7/16 aan het chassis zijn bevestigd De afstand van hart koppeling(in de onderste stand) tot bevestiging aan chassis is nu 14 cm(arm) January 23, 2010 bewerkt door theo-cj7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.