Spring naar bijdragen

Bumper/tirecarrier/uitneembare trekhaak


theo-cj7
 Share

Recommended Posts

Nadat er afgelopen herfst een 4 inch verenlift onder de cj7 is gekomen kwam de trekhaak wel erg hoog te zitten(bovenkant kogel 64 cm).

Toen maar besloten om een nieuwe bumper/tirecarrier te lassen onder het motto beter goed nagemaakt dan slecht verzonnen.

Met de trekhaak liep ik tegen het probleem dat de amerikaanse trekhaken maximaal 7 inch verlaging hebben en ik had er een 25 cm nodig.

Uiteindelijk is het dit allemaal geworden

GroteFoto-BLMWBXEL.jpg

GroteFoto-QNEK8T8N.jpg

GroteFoto-BL3NB6DY.jpg

GroteFoto-W683N6WS.jpg

GroteFoto-4I78EMAE.jpg

Bumper 6 mm materiaaldikte

Kokerprofiel waar trekhaak in schuift 50x50x5

Trekhaak 40x40 massief

Stekkerdoos boven op de body komt zo niet in de modder met terrein rijden

1 meter kabel met sterkkers aan trekhaak zodat de kabels van de aanhangers niet verlengt hoeven te worden

Kogel (in 2 hoogte verstelbaar) gekeurd tot 3500 kg

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat er afgelopen herfst een 4 inch verenlift onder de cj7 is gekomen kwam de trekhaak wel erg hoog te zitten(bovenkant kogel 64 cm).

Toen maar besloten om een nieuwe bumper/tirecarrier te lassen onder het motto beter goed nagemaakt dan slecht verzonnen.

Met de trekhaak liep ik tegen het probleem dat de amerikaanse trekhaken maximaal 7 inch verlaging hebben en ik had er een 25 cm nodig.

Uiteindelijk is het dit allemaal geworden

GroteFoto-BLMWBXEL.jpg

GroteFoto-QNEK8T8N.jpg

GroteFoto-BL3NB6DY.jpg

GroteFoto-W683N6WS.jpg

GroteFoto-4I78EMAE.jpg

Bumper 6 mm materiaaldikte

Kokerprofiel tbv trekhaak 50x50x5

Trekhaak 40x40 massief

Stekkerdoos boven op de body komt zo niet in de modder met terrein rijden

1 meter kabel met sterkkers aan trekhaak zodat de kabels van de aanhangers niet verlengt hoeven te worden

Kogel (in 2 hoogte verstelbaar) gekeurd tot 3500 kg

Mooi! nog effe en je moet ook een bijnaam gaan verzinnen.. banaan is al bezet heb ik gehoord..:wacko::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor alle goede reacties:yes:

@ Ab, de gebogen koker is een massief 40x40, minimale lengte was een meter om hem onder een buigbank gebogen te krijgen. tijdens het buigen vervormt hij wel wat, de binnenbocht wordt door materiaal overschot bijna 43 mm breed, de buitenbocht 37 mm. is overigens gewoon koud gebogen.

Van 1 van de "afval"stukken heb ik vervolgens de pen gemaakt waar de harp door zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt inderdaad, alleen de kogel is gekeurd.

Ik had in eerste instantie onder de 40/40 een horizontale plaat waar een rechte kogel met aan de onderkant een moer doorheen stak en in de zoektocht naar "een" plaatje kwam ik deze kogel tegen, wat ik er toch een tikkeltje profesioneler uit vind zien.

Dus het gaat alleen om het idee:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bumper zit met 8 m12 bouten aan de achterbalk en aan elke kant een strip van 60 x 10 die 20 cm onder het chassis loopt welke met 4 bouten 7/16 aan het chassis zijn bevestigd

De afstand van hart koppeling(in de onderste stand) tot bevestiging aan chassis is nu 14 cm(arm)

bewerkt door theo-cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...