Spring naar bijdragen

Oliedruk meter geeft volle waarde


de jeeper
 Share

Recommended Posts

Ik heb ook een tijd zitten rommelen met oliedruk meter problemen, wisselende waarde heel erg schommelen geen druk volle druk. Heb uiteindelijk olie ververst en nieuw filter en sensor vervangen. Toen was bij mij het probleem weg. het kan natuurlijk ook aan de klok en of dashboard stekker aansluiting liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit met het probleem dat mijn oliedrukmeter de volle waarde aan geeft wat is hier het probleem dan van en hoe kan ik dat oplossen

Hoi,

Ik zou de meters er is uithalen en kijken of de kontakten niet geoxideerd zijn is dat het geval ff schoonpoetsen. Mocht dat niet het geval zijn dan is kijken of je oliedruk sensor kaduuk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Toch fijn, dat mensen ook vertellen waar het aan lag zodat anderen ook wat aan de oplossingen hebben... :huh:;)

Helemaal mee eens want ik was best nieuwsgierig omdat mijn meter ook enkel vol aangeeft :P;)

Ik hoop nog te horen hoe de anderen het hebben opgelost.

Groeten,

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier ook last van.

Als ik start staat de meter goed, maar als ik onderweg ben met de kachel hoog op en de temperatuur van het interieur wordt behaaglijk, dan slaat mijn oliedrukmeter opeens vol naar rechts uit.

De spanningsmeter doet dan ook raar en slaat soms helemaal naar links uit.

Ik heb de laadspanning op de accu gemeten, met draaiende motor, en deze is normaal (ong. 14,7 volt)

Ik denk zelf dat er een connectie is met de de hoge temp. van het dashboard.

Zal als de buitentemp. wat comfortabeler is de meters is loshalen. Zit denk ik een breuk in de print achter de meters, die bij een bepaalde temperatuur uitzet en dan het kontakt verbreekt.

Er van uitgaande dat het probleem in de meters zit blijf ik wel gewoon met de Jeep rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sorrie dat ik de oorzaak er niet bij had gezet :frusty::mellow: zal de volgende keer beter op letten

bij dus olie druk sensor was kaduk heb er een nieuwe er op gezet alles werkt weer normaal zoals het moet

Dank voor je reactie , ik weet nu dat het dus in de draad van de sensor naar de meter kan zitten ( breuk ).

Of de sensor is overleden.

Ik denk dat het dus niet aan de meter kan liggen want anders zou deze niets doen en dus ook niet vol uitslaan.

Groeten,

Marco

En ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen toewensen en een top-jeep 2011. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je reactie , ik weet nu dat het dus in de draad van de sensor naar de meter kan zitten ( breuk ).

Of de sensor is overleden.

Ik denk dat het dus niet aan de meter kan liggen want anders zou deze niets doen en dus ook niet vol uitslaan.

Groeten,

Marco

En ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen toewensen en een top-jeep 2011. ;)

Marco,

Als ik jou was zou ik toch maar is naar de stekkers op de klokken kijken en die is goed schoonmaken en je massa checken omdat je in een ander topic ook aan geeft dat je benzine meter erg schommelt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem bij mij is opgelost , volgens de onderstaande test was de sensor kapot.

Als je meter net als bij mij enkel vol aangeeft dan kun je de sensor controleren door de stekker die op de sensor zit los te halen en deze te verbinden met de massa of de - op de accu.

Als je dan het contact aanzet en de meter stijgt tot de 0 bar waarde op de meter dan is de meter OK en is de sensor kapot.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben , mij heeft het in ieder geval geholpen. :thumbsup:

De sensor is inmiddels besteld.

Groeten, :bye1:

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Het probleem bij mij is opgelost , volgens de onderstaande test was de sensor kapot.

Als je meter net als bij mij enkel vol aangeeft dan kun je de sensor controleren door de stekker die op de sensor zit los te halen en deze te verbinden met de massa of de - op de accu.

Als je dan het contact aanzet en de meter stijgt tot de 0 bar waarde op de meter dan is de meter OK en is de sensor kapot.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben , mij heeft het in ieder geval geholpen. :thumbsup:

De sensor is inmiddels besteld.

Groeten, :bye1:

Marco

Neem aan dat dit voor een cj7 uit 1980 ook geld, want nadat mijn meter continu voluit sloeg tijdens het rijden ligt ie nu na enkele week ineens dood in de hoek, verder kan ik geen enkel verschil aan de motor vernemen loopt als een zonnetje.

Dus deze week maar eens even deze raad opvolgen en checken, handig zo'n forum.thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...