de jeeper Geplaatst January 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 18, 2010 ik zit met het probleem dat mijn oliedrukmeter de volle waarde aan geeft wat is hier het probleem dan van en hoe kan ik dat oplossen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Hoi, heb even je bericht in een nieuw topic geplaatst om het een beetje overzichtelijk te houden. je kan kijken of je oliedruk sensor op het blok nog goed is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SEGER Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 (bewerkt) Stekker is misschien los op het blok dan geeft hij ook de hoogste waarde aan. January 19, 2010 bewerkt door SEGER Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Kijk ook eens naar de draad zelf. In geval van draadbreuk is er geen massa en slaat de meter volledig uit. Draad kun je doormeten vanaf dashboard tot aan blok. Indien weerstand oneindig --> vervangen. Kan ook sensor zelf zijn die overleden is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst January 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 19, 2010 Ik heb ook een tijd zitten rommelen met oliedruk meter problemen, wisselende waarde heel erg schommelen geen druk volle druk. Heb uiteindelijk olie ververst en nieuw filter en sensor vervangen. Toen was bij mij het probleem weg. het kan natuurlijk ook aan de klok en of dashboard stekker aansluiting liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gonzo Geplaatst January 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 21, 2010 Bij mij geeft het metertje bij gas geven volle druk aan, en bij geen gas op het streepje eronder. Is dat zoals het hoort te zijn? (YJ 2.5 van 1990) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Boefske Geplaatst January 22, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 22, 2010 ik zit met het probleem dat mijn oliedrukmeter de volle waarde aan geeft wat is hier het probleem dan van en hoe kan ik dat oplossen Hoi, Ik zou de meters er is uithalen en kijken of de kontakten niet geoxideerd zijn is dat het geval ff schoonpoetsen. Mocht dat niet het geval zijn dan is kijken of je oliedruk sensor kaduuk is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 19, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2010 hier kan slotje op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2010 hier kan slotje op Toch fijn, dat mensen ook vertellen waar het aan lag zodat anderen ook wat aan de oplossingen hebben... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2010 Toch fijn, dat mensen ook vertellen waar het aan lag zodat anderen ook wat aan de oplossingen hebben... Helemaal mee eens want ik was best nieuwsgierig omdat mijn meter ook enkel vol aangeeft Ik hoop nog te horen hoe de anderen het hebben opgelost. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst December 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 19, 2010 Ik weet wat het probleem was bij de jeeper,zijn sensor was kapot en deze is nu dus vervangen. Maar hij had het er idd wel ff bij moeten zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
simplyred Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 Ik heb hier ook last van. Als ik start staat de meter goed, maar als ik onderweg ben met de kachel hoog op en de temperatuur van het interieur wordt behaaglijk, dan slaat mijn oliedrukmeter opeens vol naar rechts uit. De spanningsmeter doet dan ook raar en slaat soms helemaal naar links uit. Ik heb de laadspanning op de accu gemeten, met draaiende motor, en deze is normaal (ong. 14,7 volt) Ik denk zelf dat er een connectie is met de de hoge temp. van het dashboard. Zal als de buitentemp. wat comfortabeler is de meters is loshalen. Zit denk ik een breuk in de print achter de meters, die bij een bepaalde temperatuur uitzet en dan het kontakt verbreekt. Er van uitgaande dat het probleem in de meters zit blijf ik wel gewoon met de Jeep rijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
de jeeper Geplaatst December 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 sorrie dat ik de oorzaak er niet bij had gezet zal de volgende keer beter op letten bij dus olie druk sensor was kaduk heb er een nieuwe er op gezet alles werkt weer normaal zoals het moet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 20, 2010 sorrie dat ik de oorzaak er niet bij had gezet zal de volgende keer beter op letten bij dus olie druk sensor was kaduk heb er een nieuwe er op gezet alles werkt weer normaal zoals het moet Dank voor je reactie , ik weet nu dat het dus in de draad van de sensor naar de meter kan zitten ( breuk ). Of de sensor is overleden. Ik denk dat het dus niet aan de meter kan liggen want anders zou deze niets doen en dus ook niet vol uitslaan. Groeten, Marco En ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen toewensen en een top-jeep 2011. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marcel79 Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Dank voor je reactie , ik weet nu dat het dus in de draad van de sensor naar de meter kan zitten ( breuk ). Of de sensor is overleden. Ik denk dat het dus niet aan de meter kan liggen want anders zou deze niets doen en dus ook niet vol uitslaan. Groeten, Marco En ik wil iedereen alvast fijne kerstdagen toewensen en een top-jeep 2011. Marco, Als ik jou was zou ik toch maar is naar de stekkers op de klokken kijken en die is goed schoonmaken en je massa checken omdat je in een ander topic ook aan geeft dat je benzine meter erg schommelt...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Marcel, Bedankt voor de tip , ik zal er eens naar kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aitze Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Een ferme beuk op het dashbord wil ook nog wel eens de grap doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 21, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 21, 2010 Een ferme beuk op het dashbord wil ook nog wel eens de grap doen Bij vorst slaan op een kunststof dashbord.........................ik wacht wel even tot het dooi is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marco leunk Geplaatst December 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2010 Het probleem bij mij is opgelost , volgens de onderstaande test was de sensor kapot. Als je meter net als bij mij enkel vol aangeeft dan kun je de sensor controleren door de stekker die op de sensor zit los te halen en deze te verbinden met de massa of de - op de accu. Als je dan het contact aanzet en de meter stijgt tot de 0 bar waarde op de meter dan is de meter OK en is de sensor kapot. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben , mij heeft het in ieder geval geholpen. De sensor is inmiddels besteld. Groeten, Marco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bert Mulderij Geplaatst April 3, 2011 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2011 Het probleem bij mij is opgelost , volgens de onderstaande test was de sensor kapot. Als je meter net als bij mij enkel vol aangeeft dan kun je de sensor controleren door de stekker die op de sensor zit los te halen en deze te verbinden met de massa of de - op de accu. Als je dan het contact aanzet en de meter stijgt tot de 0 bar waarde op de meter dan is de meter OK en is de sensor kapot. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben , mij heeft het in ieder geval geholpen. De sensor is inmiddels besteld. Groeten, Marco Neem aan dat dit voor een cj7 uit 1980 ook geld, want nadat mijn meter continu voluit sloeg tijdens het rijden ligt ie nu na enkele week ineens dood in de hoek, verder kan ik geen enkel verschil aan de motor vernemen loopt als een zonnetje. Dus deze week maar eens even deze raad opvolgen en checken, handig zo'n forum. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.