Spring naar bijdragen

motor slaat steeds af bij stationair toerental


Recommended Posts

hallo ik heb een gc uit 94 die slaat steeds af als je moet stoppen of te lang stil staat bv in een file of voor een stoplicht motor begint dan onregelmatig te lopen en slaat daarna af ,dit alles bij een warme motor is de motor koud dan geen heb ik geen probleem.

Wie kent dit probleem en wat kan ik er aan doen om het te verhelpen

groeten ernst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by daffieduck@Feb 22 2005, 23:02

hallo ik heb een gc uit 94 die slaat steeds af als je moet stoppen of te lang stil staat bv in een file of voor een stoplicht motor begint dan onregelmatig te lopen en slaat daarna af ,dit alles bij een warme motor is de motor koud dan geen heb ik geen probleem.

Wie kent dit probleem en wat kan ik er aan doen om het te verhelpen

groeten ernst

<div align="right">

Hallo Daffie,

Waarschijnlijk is het je toerental luchtomloop regelaar, of gaskleppen vuil, teveel koolaanslag, kwestie van schoonmaken. Gasklephuis los halen, 4 bouten. gaskabels en bakkabel loshalen, luchttoevoer loshalen, sensoren loshalen, vacuumslangetjes, doe dit alles wel binnen ivm met kou, kunststof slangentjes en klemmetjes breken met dit weer zo af, en dan ben je verder van huis.kijk ook uit voor poreus gasklephuispakking, en laat niets in het blok/injectie vallen.

Groeten Q cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de reactie dit was het eerste wat ik gedaan heb allse goed schoon maken want het was zo vet als bagger van het op gas rijden mocht helaas niet baten.

Ik ben nu tijdens het rijden overal op aan het letten wanneer de motor afslaat hij doet het dus alleen maar als de motor warm is ik denk nu zelf dat het in de elektronica zit of zo want als de voltmeter 14 volt aanwijst heb ik geen problemen maar zodra deze zakt naar plus minus 12 a 12,5 volt dan beginnen de problemen,stil staan voor het stoplicht en hij slaat weer af tijdens het rijden geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn vorige auto, een Voyager, ook op gas.

De garage en heel veel andere mensen hebben ernaar gekeken, alles schoon gemaakt, gaskamer enz enz enz en het heeft maanden geduurd voordat iemand op het idee kwam om de bougie kabels na te kijken frusty.gif

In 1 van de kabels zat inderdaad een kleine breuk. Kabels vervangen: probleem weg smile.gif

Wie weet huh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by BUFFALO@Feb 26 2005, 20:43

Hoi, ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn vorige auto, een Voyager, ook op gas.

De garage en heel veel andere mensen hebben ernaar gekeken, alles schoon gemaakt, gaskamer enz enz enz en het heeft maanden geduurd voordat iemand op het idee kwam om de bougie kabels na te kijken frusty.gif

In 1 van de kabels zat inderdaad een kleine breuk. Kabels vervangen: probleem weg smile.gif

Wie weet huh.gif <div align="right">

bedankt dat alles is dus al gedaan bougiekabels,bougies,verdeelkap,rotor,en een gedeelte van de ontsteking zijn vervangen.

Hij heeft wel op gas gereden maar de bedrading en de elektronica zitten er nog in en aangesloten misschien dat als dat er allemaal uit is en de bedrading weer orgineel dat het dan over is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik het zo lees als je spanning zakt stop de motor er mee

,dan moet er volgens mij een weerstand in de bedrading zitten

dus alle stekkers van de onsteking even loshalen en inspuiten met contact reiniger en de massa draden na lopen

de massa draad naar het chasis wil ook nog wel eens rottig zijn

en de oude draden van de lpg installatie zou ik zeker allemaal weg halen ,als je deze niet meer gebruik

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

want als de voltmeter 14 volt aanwijst heb ik geen problemen maar zodra deze zakt naar plus minus 12 a 12,5 volt dan beginnen de problemen

Blijft de vraag, waardoor zakt de spanning? Als je motortoerental onder de normale waarde zakt, zal de laadspanning namelijk ook snel inzakken. Het is dus heel goed mogelijk dat het zakken van de spanning naar 12V al een gevolg is van het "dreigen af te slaan"...

Wat doet je toerental, zakt dat eerst onder de voorgeschreven waarde? Zakt eerst de spanning en daarna het toerental? Indien eerst je toerental zakt, en daarna je spanning, is dat dus eigenlijk normaal!

Eerlijk gezegd denk ook ik aan een probleem in je ontsteking, vooral ook omdat je zegt dat de motor eerst onregelmatig gaat draaien! Zitter er wel de originele bougie's in, het wil nog wel eens dat er voor gasgebruik een ander type gemonteerd wordt! En... natuurlijk moet je eerst de Gas-zooi volledig uitbouwen!( gas is om op te koken, weet je nog wink.gif )

Succes maar weer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi de bougies en de kabels en zo zijn pas allemaal bij de garage vervangen daar daar voor liep de motor nog veel slechter want wat bleek later hij had een backfire gehad in het inlaatspruitstuk waar door de pakking eruit lag zodat er valse lucht aangezogen werd dit alles is toen verholpen en hij liep meteen een stuk beter .

De gas installatie is geheel verwijderd dus verdamper,tank en de leidingen een de elektronica zit er nog in .

De motor slaat ook alleen maar af als ie warm is verder rijdt ie perfect.

Of de motor nu eerst slecht gaat lopen en dat dan de spanning zakt of dat de spanning eerst zakt en dan de motor slecht gaat lopen moet ik nog uitzoeken .

Die bedrading verwijderen moet helaas effe wachten het is mij te koud buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Originally posted by BUFFALO@Feb 27 2005, 20:40

'kblijvdenke!

<div align="right">

he he nou ik ben er eindelijk uit wat de oorzaak van alle ellende is geweest ben gaan snoeien in de bedrading onder de motorkap en heb alles wat te maken had met de reeds verwijderde gasinstallatie weggehaalt uit de kabelboom en dergelijke.

Resultaat een berg draad en diverse relais en kastjes minder onder de kap, en nu een perfect lopende niet afslaande V8 die beduidend beter reageert op het gaspedaal en ook niet meer pingelt als er vermogen gevraagt wordt en beter overschakelt.

Dus mensen let op als je je gasinstallatie verwijdert haal ook al die elektronica enzo er allemaal uit dat scheelt een heleboel ergenis en irritatie wat niet nodig is.

Het is even wat werk maar als je logisch nadenkt is dat geen enkel probleem vergeet alleen niet de voeding van de injectors door te verbinden want anders loopt ie voor geen meter

groeten Daffieduck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...