jaap Geplaatst February 21, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2005 ik rij in een xj 4ltr aut van 89 ,nu slaat deze af en toe af ,bv tijdens stationair draaien ,maar ook als ik rij stopt de motor even ik denk zelf dat de vliegwiel sensor storing geeft hebben jullie een idee en heeft iemand er nog een liggen ,er schijnen wel 2 soorten te zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mercury Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 Waarom denk je aan je vliegwiel sensor? Misschien kun je de computer uitlezen en kijken of hij komt met fout meldingen. Het kan vanalles zijn, maar zo glorieus falen zegt een slecht contact. Loop alle stekkers langs en kijk of ze 100% zijn. Even geen contact met de bobine is geen vonk, b.v. Loopt hij verder wel goed, zo niet vervang alles van de ontsteking (nummer 1 oorzaak van auto problemen). succes, Adam Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big-John Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 Hoi Mijn motor bokte en sloeg ook af. Na een schoonmaakbeurt met contactspray van de kabelconnectoren en relaisvoeten is het niet meer voor gekomen. Ook rotte bougie en bobinekabels kunnen deze klacht geven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 De 4.0i uit '89 is een "non-HO", en daar moet je dan ook de sensor voor hebben. Heb je de foutcode's al eens uitgelezen? Als de motor afslaat door een defecte sensor, moet er een foutcode opgeslagen zijn! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 Bij een non HO kun je toch geen foutcode's uitlezen? Volgens mij kan dit pas bij de HO blokken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 Hmm... er zit wel een diag aansluiting... maar misschien alleen "live" signaal? DIAGNOSTICSThe engine control system has diagnostic capabilities. Using System Tester (M.S. 1700), diagnostics can be performed on the system to more accurately determine faulty components. The diagnostic connectors are located in the engine compartment at the right shock tower (or under left side of instrument panel). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 22, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2005 Je kan hem wel uit laten lezen geloof ik, maar niet zelf de foutcode's uitlezen zoals in een HO. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst February 25, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2005 ik denkdat ik het gevonden heb ,het afslaan van de motor er was een draad een de bobine gesoldeerd door de vorige eigenaar ,deze zat niet helemaal goed maar ik had nog een onsteking van een renault 19 liggen ,deze is volgens mij het zelfde als een van een xj deze er in gezet ,er bijna 400km meegereden ,en niet meer afgeslagen dus duimen maar dat het goed blijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
barry32 Geplaatst February 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2005 tja het hoort niet natuurlijk een andere bobine, maar als het werkt en hij slaat niet meer af toppie hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jaap Geplaatst February 26, 2005 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2005 de 4ltr is volgens mij ook een renault blok ,met een ford verdeelkap en rotor dus een bobine uit een 19 ,is volgens mij ook mogelijk ,ik denk zelf dat de dynamo ook het zelfde is ,dus waarom veel geld uitgeven bij de jeep dealer ,als het ook zo kan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst February 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2005 Originally posted by jaap@Feb 26 2005, 15:27 de 4ltr is volgens mij ook een renault blok ,met een ford verdeelkap en rotor dus een bobine uit een 19 ,is volgens mij ook mogelijk ,ik denk zelf dat de dynamo ook het zelfde is ,dus waarom veel geld uitgeven bij de jeep dealer ,als het ook zo kan <div align="right">← Ik vindt de elektronica van Renault wel ver genoeg gaan, het blok zelf komt gelukkig niet van Renault Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 26, 2005 Rapporteren Share Geplaatst February 26, 2005 Nee, het blok is een doorontwikkeling van het AMC 258 (4.2L) blok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst April 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2005 hallo ff off topic.hoe en met welk aparaat lees je foutcpodes van een motor.ik lees vel over dat je de codes moet uitlezen maar vraag me af hoe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 15, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2005 Zet je contact aan, uit, aan, uit en weer aan, daan die je het motorstoringslampje de code afgeven. Dit geldt overigens alleen voor HO motoren, de oudere motoren heben geen geheugen in hun management. Kijk hier voor de codes: KLIK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
parbopower Geplaatst April 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2005 als er niks tevoorschijn komt dan is het goed cker.wat ik krijg geen codes.betekent het dat er nils aan de hand is met mijn jeepie.maak me blij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2005 Je moet wel een code krijgen.... ehmm....: 55- End of code. Trouble codes finished or none recorded. Dus de lamp moet 2x 5 maal oplichten...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst April 16, 2005 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2005 Dat lampje moet op zijn minst de code 55 geven. Die van mij doet dat ook, maar ik moet wel 5 keer draaien en geen 3 keer. I meen ergens te hebben gezien dat 4 keer ook tot de mogelijkheden behoort. De laatste keer moet het contact wel aan blijven dus. Eerst eventueel een keer contact aan en de startonderbreker uitschakelen. Het kan een 20 sec. duren voordat de eerste code wordt weergegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.