Spring naar bijdragen

versnellingsbak moeilijk in 2 te krijgen


black4x4
 Share

Recommended Posts

YJ uit '92

bij het schakelen van 1 naar 2 lukt het bijna niet om de actie zonder te knarsen voor elkaar te krijgen, het vreemde is als de jeep wat langer gereden heeft het steeds soepeler gaat tot zelfs er niets meer aan de hand lijkt,

wat zou dit kunnen zijn?

ik heb de jeep nog niet zolang en de vorige eigenaar heeft nog geen 2 maanden geleden een revisie op de bak laten doen. er zit ook een nieuwe bescherm/stof kap om de pook die ook niet erg soepel waardoor je wat steviger naar links moet drukken om naar z'n 2 te schakelen, maar daar zal het niet aan te wijten zijn.

groet

bewerkt door black4x4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

YJ uit '92

bij het schakelen van 1 naar 2 lukt het bijna niet om de actie zonder te knarsen voor elkaar te krijgen, het vreemde is als de jeep wat langer gereden heeft het steeds soepeler gaat tot zelfs er niets meer aan de hand lijkt,

wat zou dit kunnen zijn?

ik heb de jeep nog niet zolang en de vorige eigenaar heeft nog geen 2 maanden geleden een revisie op de bak laten doen. er zit ook een nieuwe bescherm/stof kap om de pook die ook niet erg soepel waardoor je wat steviger naar links moet drukken om naar z'n 2 te schakelen, maar daar zal het niet aan te wijten zijn.

groet

Haal die bescherm/stofkap eens los en probeer het dan eens te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan idd aan het rubber liggen, heb die van mij 3 inch verhoogd en de tussenbak pook wel verlengd maar de schakelpook niet. Sprong de bak met koud weer uit 2 en 4, heb post geplaats - hier de link YJ bak springt uit 2 en 4 - en goede tips gekregen, rubber losgemaakt, 2 cm naar achteren gezet en probleem is opgelost en schakelt met deze kou ook zonder problemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan idd aan het rubber liggen, heb die van mij 3 inch verhoogd en de tussenbak pook wel verlengd maar de schakelpook niet. Sprong de bak met koud weer uit 2 en 4, heb post geplaats - hier de link YJ bak springt uit 2 en 4 - en goede tips gekregen, rubber losgemaakt, 2 cm naar achteren gezet en probleem is opgelost en schakelt met deze kou ook zonder problemen.

Ik had hetzelfde probleem na verhoging en toen het kouder begon te worden, en heb dus de hoes zoals vermeld 2 centimeter naar achteren geplaatst. Alles schakelt nu weer soepel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het knarsen is is geen kwestie van de hoes naar achteren plaatsen want als het aan de hoes zou liggen zou hij ook makkelijk uit zijn 4 moeten springen en dat doet hij niet.

hij knarst namelijk alleen in zijn 2 neem ik aan

ik heb het knarsen ook van 1 naar 2 en als hij echt heel goed warm gereden is dat de bak warm is dan gaat hij er makkelijk in zonder al te veel tot zonder knarsen. bij mij is ligt het aan de synchromesh voor me zelf weet ik dat het 100% die synchromesh ring is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...