Spring naar bijdragen

Gas inbouw wagoneer


cbo
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeep fanaten...

Na heel lang hebben zitten watertanden heb ik toch geen wagoneer uit 84 gekocht. De auto is vanuit de VS onderweg en zal als alles volgens planning gaat in maart "lopen" in ons landje. Hopelijk krijgen we niet te veel problemen bij de rdw....

Ik ben voornemens gas te laten inbouwen maar natuurlijk zijn er de volgende vragen;

wat is mogelijk qua inhoud ? welk merk? prijsindicatie? welke plaats is het beste voor de tank (voorkeur voor onderbouw)...goede ervaringen....

graag jullie adviezen/ ervaringen

alvast bedankt

cor:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd voor IMPCO gaan, de enige echte goede installatie voor een amerikaan. Onderbouw (dus op de plek vh reservewiel) kun je max 90 a 100L kwijt. Qua prijs moet je denken aan € 2000/2500. Natuurlijk kan het altijd goedkoper maar besparen op je LPG installatie is vragen om problemen. Daarnaast wil je geen lelijke knoppen of fratsen op je originele dashboard. Zoiets mag vooral niet opvallen (vind ik dan).

Succes

Cas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rijd zelf met een Wagoneer en had eerst een normale installatie en zog goed moeten zijn zeiden ze.

Ik heb alleen maar gezeik gehad.

Nu heb ik een Revor in zitten , dat is een Imco maar verbeterd door Roberto Verleg (zit nu in Helmond), ik ben nu alleen maar lof over de installatie , auto rijd met gemak 150 nu (vroeger met moeite 120).

Ik heb toen ook naar alternatieven gezocht , echter heeft Roberto volgens nij de enigste die bij een Wagoneer goed onder de motorkap past (gasstuk). He hebt nl. maar weinig hoogte bij de carburateur en de motorkap.

Prijs weet ik zo niet maar zal wel zo rond 2500,-- zitten denk ik.

Ik heb 2* 50-liters onderbouw en het reserverwiel met een speciale drager achterop. (ook 8mm gas leiding)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

hallo, heb een IMPCO ringtank ipv mijn reservewiel. Netto bevat die zo'n 70 liter. Je kan groter, dan moet je naar twee losse tanks (onderbouw), maar dan krijgt je Jeep echt "kloten". Soms is dat leuk, maar twee gastanken die eronderuit steken vind ik persoonlijk niet mooi. Klein schakelaartje onder het dashboard met vulindicatie, da's alles.

Ik heb inbouw laten doen bij Willem van Autobedrijf R.S. Wouda, Wormerveer. Netjes ingebouwd, met de grote leidingen (grotere capaciteit), anti-roest, echt goede prijs, top service, etc.

Heb reeds 30.000km hiermee gereden (Spanje op en neer, Oostenrijk op en neer), geen enkel probleem met starten, stationair etc. Wel merk je dat lpg gewoon minder kracht geeft, dus moet je je gaspedaal verder induwen om zelfde vermogen/snelheid als met benzine te krijgen (= dus iets hoger verbruik, maar ja, daar hoef je je met een oude V8 geen illusies over te maken..). Nooit meer teruggeweest voor problemen e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

IMPCO ringtank eronder bij onze Wago van 90 liter, netto gaat er 85 liter in.

laten doen in Arkel bij http://www.garage.aca-lpg.nl/index.php.

kosten waren toen (2008) ca €1800

Had de installatie binnen een jaar "terugverdiend"..... verder kost een Jeep gelukkig "bijna" geen geld.......

Greetz Wagoneer Only of gewoon Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi, ik heb een OMVL instalatie erin zitten en in 5 jaar tijd nog nooit

een probleem gehad, hele jaar 1/2 keer draaien en starten.

Mooie van de instalatie is dat de menger in het luchtfilter zit, maar

altijd oppassen for backfire, daarom kan een IMCO beter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...