johan0031 Geplaatst January 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2010 Hallo, ik heb een GC 4,7 van 1999, valt me op dat hij veel cremekleurige sludge heeft in de vuldop en opening. Ik rij elke dag 20km snelwegverkeer heen en terug(40km/dag) komt netjes op temperatuur. Iemand zelfde ervaring ? ik zag dat een CJ eigenaar zelfde had... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
robbie1 Geplaatst January 4, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 4, 2010 Hallo Johan, Ja heb ik ook .Heb de vuldop eens schoongemaakt en kijken hoe lang het duurt tot het weer terug is.Ik rijd op gas met flash-lube. Iemand een idee? groetjes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeep gc remie Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 cremekleurige sludge??? wilt dat niet zegen dat je water of koelvloeistof bij de olie hebt?? volgens mij krijg je dan idd zo'n smurie in je olie. hoe zit het met je koelvloeistof nivo? blijft die goed? of moet je die vaak bij vulen?? heb je ook smurie in je radiatuur dop?? anders kon je je kop pakking wel eens kapot heben. in t ergste geval ergens een scheurtje in de kop.:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 Je hoeft niet meteen het ergste te denken. Veelvuldig korte ritjes maken kan ook tot sludge leiden. Doordat de motor dan niet volledig op temperatuur komt blijven er waterstof-dampen in het blok hangen en bij condensatie wordt dat water. Veelvuldig korte ritten maken leidt er toe, dat ogenschijnlijk geen olie wordt verbruikt, maar dan kan na een lange rit (paar uur) plotseling het peil behoorlijk zijn gedaald. De vorming van de condens zorgt er voor dat de olie op peil blijft en na goed doorwarmen verdampt het alsnog. Een en ander verklaart ook waarom bijv. taxi- en bestelwagenchauffeurs hun motor zoveel mogelijk laten draaien, ook als ze stil staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 Je hoeft niet meteen het ergste te denken. Veelvuldig korte ritjes maken kan ook tot sludge leiden.Doordat de motor dan niet volledig op temperatuur komt blijven er waterstof-dampen in het blok hangen en bij condensatie wordt dat water. Veelvuldig korte ritten maken leidt er toe, dat ogenschijnlijk geen olie wordt verbruikt, maar dan kan na een lange rit (paar uur) plotseling het peil behoorlijk zijn gedaald. De vorming van de condens zorgt er voor dat de olie op peil blijft en na goed doorwarmen verdampt het alsnog. Een en ander verklaart ook waarom bijv. taxi- en bestelwagenchauffeurs hun motor zoveel mogelijk laten draaien, ook als ze stil staan. Sommige ZJ rijders gebruiken hun auto als duikboot; als de peilstok onderwater is komen te staan kan er ook water bij komen. En voorlezend uit eigen werk: Als je water in je brandstoftank hebt gehad... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 (bewerkt) Als je water in je brandstoftank hebt gehad... ......kan de sludge bij de patat? Ja ja. Ik weet het. Ben offtopic. Maar gezien de antwoorden moet ie oorzaak/oplossing al een heel kunnen vinden. Hoop ik. January 5, 2010 bewerkt door Utah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
loek Geplaatst January 5, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 5, 2010 ik heb dezelfde ervaring, bij mij zat er ook wat aangekoekte olie (geel bruin) aan de binnezijde van de vuldop,lijkt een beetje op slugde, maar was niet nat. Ik heb alles schoongemaakt:P, en nu 3000 km verder zie je weer wat sporen, maar bij mij zeker geen kapotte kop oid. af en toe eens kijken en met een doekie erdoor doet wonderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eeeeeek Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Dit komt volgens mij door korte afstanden rijden of door verkeerde motor olie. Je zou de motor kunnen spoelen met spoelolie en daarna hoge kwaliteit motorolie in kunnen gooien... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruward Geplaatst January 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 11, 2010 Bij mij het zelfde verschijnsel, is elk jaar weer zodra ik korte stukjes rijd, vooral in de winter, zolang mijn koelvloeistof op nivo blijft maak ik me geen zorgen. Ik rijd op dit moment niet veel met de Jeep, 2 keer in de week rijd ik hem goed warm. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.