Spring naar bijdragen

Sludge in olievuldop en kanaal


Recommended Posts

cremekleurige sludge???:lol::unsure:

wilt dat niet zegen dat je water of koelvloeistof bij de olie hebt??;)

volgens mij krijg je dan idd zo'n smurie in je olie.

hoe zit het met je koelvloeistof nivo?

blijft die goed?

of moet je die vaak bij vulen??

heb je ook smurie in je radiatuur dop??

anders kon je je kop pakking wel eens kapot heben.

in t ergste geval ergens een scheurtje in de kop.:wacko::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet meteen het ergste te denken. Veelvuldig korte ritjes maken kan ook tot sludge leiden.

Doordat de motor dan niet volledig op temperatuur komt blijven er waterstof-dampen in het blok hangen en bij condensatie wordt dat water.

Veelvuldig korte ritten maken leidt er toe, dat ogenschijnlijk geen olie wordt verbruikt, maar dan kan na een lange rit (paar uur) plotseling het peil behoorlijk zijn gedaald. De vorming van de condens zorgt er voor dat de olie op peil blijft en na goed doorwarmen verdampt het alsnog. Een en ander verklaart ook waarom bijv. taxi- en bestelwagenchauffeurs hun motor zoveel mogelijk laten draaien, ook als ze stil staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft niet meteen het ergste te denken. Veelvuldig korte ritjes maken kan ook tot sludge leiden.

Doordat de motor dan niet volledig op temperatuur komt blijven er waterstof-dampen in het blok hangen en bij condensatie wordt dat water.

Veelvuldig korte ritten maken leidt er toe, dat ogenschijnlijk geen olie wordt verbruikt, maar dan kan na een lange rit (paar uur) plotseling het peil behoorlijk zijn gedaald. De vorming van de condens zorgt er voor dat de olie op peil blijft en na goed doorwarmen verdampt het alsnog. Een en ander verklaart ook waarom bijv. taxi- en bestelwagenchauffeurs hun motor zoveel mogelijk laten draaien, ook als ze stil staan.

Sommige ZJ rijders gebruiken hun auto als duikboot; als de peilstok onderwater is komen te staan kan er ook water bij komen.

En voorlezend uit eigen werk: Als je water in je brandstoftank hebt gehad...:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je water in je brandstoftank hebt gehad...:lol:

......kan de sludge bij de patat?:unsure:

Ja ja. Ik weet het. Ben offtopic.

Maar gezien de antwoorden moet ie oorzaak/oplossing al een heel kunnen vinden.

Hoop ik.;)

bewerkt door Utah
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb dezelfde ervaring, bij mij zat er ook wat aangekoekte olie (geel bruin) aan de binnezijde van de vuldop,lijkt een beetje op slugde, maar was niet nat. Ik heb alles schoongemaakt:P, en nu 3000 km verder zie je weer wat sporen, maar bij mij zeker geen kapotte kop oid. af en toe eens kijken en met een doekie erdoor doet wonderen.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...