Spring naar bijdragen

4WD werkt niet?


Veeneen
 Share

Recommended Posts

Nee, dat kun je niet zien bij de ZJ. In principe is het full-time 4WD, maar de viscose-koppeling zorgt er voor dat praktisch alle vermogen naar de achterwielen gaat. Zodra die hun grip verliezen wordt een steeds groter deel van het vermogen naar voren gebracht. Hoef je helemaal niets voor te doen.

Het enige nadeel van de viscose-koppeling is het gegeven dat hij niet zo lang leeft als de Jeep, en als je niet goed zoekt wie het gaat repareren kost het een heel beetje uit de oude sok:wacko:

Ik heb mijn XJ ook eens in FT 4WD gezet op een besneeuwde weg en veel gas gegeven: de achterwielen spinnen, maar voor gebeurt er niks! Dat lijkt me niet OK!!?? Is mijn viscose koppeling kapot? Zoja, graag een tip waar ik moet zoeken voor een niet al te groot gat uit mijn oude sok ;-)

Dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Ik heb hier een nieuw onderwerp van gemaakt, past niet echt bij de vraag welke stand je zou moeten kiezen.*

Om antwoord te geven, een XJ heeft geen visco dus dat scheelt alweer.

Wel is het handig om eens te kijken wat hij doet in part-time 4wd, één van de voorwielen moeten dan altijd meedraaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...