Veeneen Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Nee, dat kun je niet zien bij de ZJ. In principe is het full-time 4WD, maar de viscose-koppeling zorgt er voor dat praktisch alle vermogen naar de achterwielen gaat. Zodra die hun grip verliezen wordt een steeds groter deel van het vermogen naar voren gebracht. Hoef je helemaal niets voor te doen. Het enige nadeel van de viscose-koppeling is het gegeven dat hij niet zo lang leeft als de Jeep, en als je niet goed zoekt wie het gaat repareren kost het een heel beetje uit de oude sok:wacko: Ik heb mijn XJ ook eens in FT 4WD gezet op een besneeuwde weg en veel gas gegeven: de achterwielen spinnen, maar voor gebeurt er niks! Dat lijkt me niet OK!!?? Is mijn viscose koppeling kapot? Zoja, graag een tip waar ik moet zoeken voor een niet al te groot gat uit mijn oude sok ;-) Dank Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Volgens mij is het 100% niet waarschijnlijk dat de viscose-koppeling stuk zou zijn. Kennelijk is er iets anders aan de hand, mogelijk met de tussenbak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 *Ik heb hier een nieuw onderwerp van gemaakt, past niet echt bij de vraag welke stand je zou moeten kiezen.* Om antwoord te geven, een XJ heeft geen visco dus dat scheelt alweer. Wel is het handig om eens te kijken wat hij doet in part-time 4wd, één van de voorwielen moeten dan altijd meedraaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Veeneen Geplaatst December 28, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 Tnx, ik zal eens uit mijn raam gaan hangen ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ratteplaag (Dave) Geplaatst December 28, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 28, 2009 doe het met zijn tweeen het kan ook de bijrijderskant zijn of je moet een hele lange nek hebben:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kees Geplaatst December 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 30, 2009 als je hem idd op ft 4wd hebt staan, groene lampje dan kan het idd gebeuren dat de vooras niets doet. In Parttime rode lampje dan is het midden differentieel gelocked en dan moet er aan de vooras wel iets gebeuren, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeepie M Geplaatst January 1, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 1, 2010 Als je de hendel in de 4WD FT zet heb je niet direct 4WD, je moet hiervoor een klein stukje rijden voordat de voorwielen "gekoppeld" worden. Wanneer je weer terugschakeld moet je ok weer een stukje rijden om de voorwielen te "ontkoppelen". Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.