Spring naar bijdragen

auto start niet meer


Arthur623
 Share

Recommended Posts

Nadat hij een weekje stil had gestaan omdat ik een week van huis was, wilde ik hem net onder de sneeuw vandaan halen om een stukje te gaan rijden. Wil echter niet starten. Startmotor gaat wel gewoon goed rond...maar motor slaat niet aan. Heb het iets van 4x voor maximaal 15 seconden geprobeerd....is dit een bekende cherokee kwaal als het echt goed gevroren heeftl? En wat kan ik er aan doen? Motor startte altijd bijna direct zonder problemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn XJ had er vanochtend ook geen zin in. Ik heb G3 en start altijd op de LPG stand. Toen die vanochtend niet wilde starten op de benzinestand gezet en hij sloeg in één keer aan.

Ik heb daarna een stukje op benzine gereden en toen de temperatuur op liep overgeschakeld op LPG. Daarna geen problemen meer gehad met starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn XJ had er vanochtend ook geen zin in. Ik heb G3 en start altijd op de LPG stand. Toen die vanochtend niet wilde starten op de benzinestand gezet en hij sloeg in één keer aan.

Ik heb daarna een stukje op benzine gereden en toen de temperatuur op liep overgeschakeld op LPG. Daarna geen problemen meer gehad met starten.

Dan klopt er toch iets niet bij je auto..

op stand van gas (g3) start hij namelijk eerst automatisch op benz om daarna automatisch op lpg over te gaan, is wel normaal tenzij er aan gesleuteld is :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan klopt er toch iets niet bij je auto..

op stand van gas (g3) start hij namelijk eerst automatisch op benz om daarna automatisch op lpg over te gaan, is wel normaal tenzij er aan gesleuteld is :blush:

Sleutelen? Ik? Aan een XJ? Ik zou niet durven. :whistle::D:D

Wat je zegt klopt inderdaad. Hij start op benzine, maar schakeld heel snel daarna over op LPG. Vanochtend startte hij weer als uit het boekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sleutelen? Ik? Aan een XJ? Ik zou niet durven. :blush::D:D

Wat je zegt klopt inderdaad. Hij start op benzine, maar schakeld heel snel daarna over op LPG. Vanochtend startte hij weer als uit het boekje.

heeft em ff wat dwaars gezeten zullen we maar zeggen he :blush:

:whistle::lol: hier idem , heb ook G3 vandaar ,maar soms wil men wel de benzine functie uitschakelen , vind het goed zoals het hoort,af en toe op benz is wel goed denk,.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net voor het eerst met 4-wheel drive gereden. Je kan hem bij elke snelheid in part-time en fulltime 4W zetten toch?

Fulltime wordt geadviseeerd in te schakelen maximaal bij "redelijke" snelheid.

Parttime gebruik je alleen op een zachte ondergrond en schakel je in bij een snelheid van "stapvoets".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Even ter informatie voor jullie: op nieuwjaarsdag had ik weer startproblemen, dit maal was hij helemaal dood, de startmotor verroerde ook geen vin meer. Toch maar de accu vervangen....en wat een verschil. Hij start nu veel sneller dan voorheen, de centrale vergrendeling werkt beter en vanaf een grotere afstand, de verwarming blaast harder, de ramen gaan sneller omlaag en omhoog. Wou dat ik die accu eerder had vervangen, wereld van verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...