Spring naar bijdragen

Import, invoerrechten???????? liftkit 3,5 inch!!!! iemand ervaring met import


invader
 Share

Recommended Posts

goede morgen Jeepers, ik heb op internet een 3,5 inch liftkit van RE gevonden, dit is de super flex 3,5 inch!

deze was ik al van plan om te gaan aanschaffen!

deze meneer biedt zijn setje INCL. shokbrekers aan voor 900$. is dus het zelfde bedrag wat je normaal zou betalen voor de set zonder schokbrekers.

deze liftkit verkeerd trouwens in nieuw staat, hij heeft deze set besteld en heeft de lat qwa verhogen toch op en een hoger level gelegd, en een andere set gekocht!

deze 3,5 set is dus overbedig geworden voor hem.

nou is mijn vraag, weet iemand waar of bij wie ik goedkoop kan verschepen en wat de invoerrechten blablabla allemaal zijn?

graag zo snel mogenlijk reacties!!

bijvoorbaat dank.

groet Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik bestel altijd alles in de US. invoerrechten zijn 4% en je moet uiteraard 19% btw betalen (dit geld alleen als je het laat verzenden, als je het zelf meeneemt in het vliegtuig dan is 475 euro vrij van invoerrechten en btw). Reken dus 24% extra. Maar vaak loont dit alsnog.

net mijn lier binnen, ook uit de US laten komen.

wat betreft vrachtkosten, dat verschilt met palletzending etc. je kunt daar waar je de spullen wilt kopen vragen wat het kost als hun het versturen maar als je afm+gewicht opvraagd kan je hier ook TNT of DHL of UPS bv vragen wat ze rekenen als zij het ophalen. Ik bel altijd ff een rondje en de goedkoopste neem ik dan.

succes!:worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

allebei heel erg bedankt, dat is pas snel reageren.

ik moet dus ongeveer 24% erbij tellen als ik het goed begrijp.

groet Sander.

yep!

ik haal alles uit de USA, als je geduld hebt is het erg goedkoop in vergelijk met Ned. Net lier binnen uit de US, zie "wat heb je vandaag gedaan aan je Jeep"

:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat klopt, maar ik heb ook wel eens mazzel gehad en hoefde ik bij aflevering niks bij te betalen.

Het waren dan wel kleinere onderdelen in niet commerciele verpakking en daar ze bij de douane slechts 10% van de reguliere pakketten controleren en kan het zonder naheffing worden doorgelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet niet simpel 24% bijtellen

de aankoopprijs dus usd 900 + transport usd 250 (schat ik)

= usd 1150 koers 1,50= eur 766,66 + 4.5% = € 801

+ btw 19% = € 953

Indien verstuurd met ups moet je het verdelen in 2 paketten anders doet ups het niet en moet je het met normale luchtvracht versturen en betaal je de expediteur waar het aan komt6 in Amsdterdam nog een € 200 extra aan inklaren etc.

denk dat je het beter nieuw kunt kopen bij 4wd en die het laten versturen

stuur een email naar j.hiner@4wd.com en vraag wat het kost

de artikelnummers kun je op de RE site vinden en de shocks ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet niet simpel 24% bijtellen

de aankoopprijs dus usd 900 + transport usd 250 (schat ik)

= usd 1150 koers 1,50= eur 766,66 + 4.5% = € 801

+ btw 19% = € 953

Indien verstuurd met ups moet je het verdelen in 2 paketten anders doet ups het niet en moet je het met normale luchtvracht versturen en betaal je de expediteur waar het aan komt6 in Amsdterdam nog een € 200 extra aan inklaren etc.

denk dat je het beter nieuw kunt kopen bij 4wd en die het laten versturen

stuur een email naar j.hiner@4wd.com en vraag wat het kost

de artikelnummers kun je op de RE site vinden en de shocks ook

als het in een doos kan dan tel ik er wel 23% erbij. en anders ook wel hoor. en meestal zit ik dan toch bij het bedrag wat ik in mijn hoofd heb wat ik later erbij moet afrekenen

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je moet niet simpel 24% bijtellen

de aankoopprijs dus usd 900 + transport usd 250 (schat ik)

= usd 1150 koers 1,50= eur 766,66 + 4.5% = € 801

+ btw 19% = € 953

Indien verstuurd met ups moet je het verdelen in 2 paketten anders doet ups het niet en moet je het met normale luchtvracht versturen en betaal je de expediteur waar het aan komt6 in Amsdterdam nog een € 200 extra aan inklaren etc.

denk dat je het beter nieuw kunt kopen bij 4wd en die het laten versturen

stuur een email naar j.hiner@4wd.com en vraag wat het kost

de artikelnummers kun je op de RE site vinden en de shocks ook

Ik heb begin deze week een prijs opgevraagd bij Quadratec voor een 4.5 inch rubicon heavy duty set voor de cj8. Ik zou 398 dollar aan vrachtkosten kwijt zijn. Bij 4WD heb ik het nog niet opgevraagd. Dat ga ik gelijk ook eens doen. Dan kan ik mooi gaan vergelijken. Geen idee of de vrachtkosten tussen deze 2 goede bedrijven zal verschillen.

Goed dat je 4WD even noemde. Ik had niet aan hun gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb begin deze week een prijs opgevraagd bij Quadratec voor een 4.5 inch rubicon heavy duty set voor de cj8. Ik zou 398 dollar aan vrachtkosten kwijt zijn. Bij 4WD heb ik het nog niet opgevraagd. Dat ga ik gelijk ook eens doen. Dan kan ik mooi gaan vergelijken. Geen idee of de vrachtkosten tussen deze 2 goede bedrijven zal verschillen.

Goed dat je 4WD even noemde. Ik had niet aan hun gedacht.

Je kunt het ook eens rechtstreeks bij RE vragen, zij verzenden met Fedex......

Ik heb er goede ervaring mee, bij 4WD duurde het 3 weken langer omdat ze dit niet op voorraad hadden en ze het dus eerst bij RE moesten bestellen.

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het ook eens rechtstreeks bij RE vragen, zij verzenden met Fedex......

Ik heb er goede ervaring mee, bij 4WD duurde het 3 weken langer omdat ze dit niet op voorraad hadden en ze het dus eerst bij RE moesten bestellen.

Mijn laatste ervaring was dat 4WD helemaal geen RE spullen meer op voorraad heeft en dat ook die eerst bestellen bij RE.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het ook eens rechtstreeks bij RE vragen, zij verzenden met Fedex......

Ik heb er goede ervaring mee, bij 4WD duurde het 3 weken langer omdat ze dit niet op voorraad hadden en ze het dus eerst bij RE moesten bestellen.

Dit zijn de tarieven die ik van RE kreeg. Is niet echt een optie in verhouding tot de tarieven van o.a. Quadratec.

Fedex Intl Economy - $990.03

Fedex Intl Priority - $1,556.81

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bestel regelmatig RE producten bij 4wd en als het niet op voorraad is duurt het 7 tot 10 werkdagen voordat het bij 4wd is en dan 3-4 dagen tot ik het in huis heb.

verhogingskit in delen verschepen met ups als gewicht boven de 150 lbs is

totale kosten in 2 delen rond usd 450,00

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam ook ongeveer op dat bedrag uit, ga er dit weekend nog eens voor zitten brain stormen!

het voornaamste is dat de shocks er al bij zitten! dat scheelt 319 USD!

groet Sander.

laat het commentaar maar vloeien, meer info des te beter!

je moet niet simpel 24% bijtellen

de aankoopprijs dus usd 900 + transport usd 250 (schat ik)

= usd 1150 koers 1,50= eur 766,66 + 4.5% = € 801

+ btw 19% = € 953

Indien verstuurd met ups moet je het verdelen in 2 paketten anders doet ups het niet en moet je het met normale luchtvracht versturen en betaal je de expediteur waar het aan komt6 in Amsdterdam nog een € 200 extra aan inklaren etc.

denk dat je het beter nieuw kunt kopen bij 4wd en die het laten versturen

stuur een email naar j.hiner@4wd.com en vraag wat het kost

de artikelnummers kun je op de RE site vinden en de shocks ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...