Spring naar bijdragen

modder en sneeuwbanden


Recommended Posts

wat zijn in jouw beleving 'modder- en sneeuwbanden'? Mijn banden bijvoorbeeld (General Grabber UHP) hebben ook de toevoeging M+S (Mud and Snow). Als het echte winterbanden zijn is het rubber zachter en dat merk je enigszins aan wat zompiger weggedrag en een hogere slijtage bij warm weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aanduiding M+S heeft eigenlijk meer met het profiel te maken en niet met de hardheid van het rubber.

Echte winterbanden moeten het sneeuwvlokje plus bergje hebben,van deze banden is het rubber inderdaad zachter en zullen dus bij temperaturen boven de 10gr harder slijten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde alleen maar weten of dit een negatief effect heeft op het dagelijkse woon werk verkeer met deze banden en of het negative schade kan opbrengen voor oa de dif, assen, lagers, en wat al niet meer,

Er liggen nu 2 all weatherbanden op voor en 2 zomerbanden achter.

Jaja ik weet het is niet de beste combi maar moest uit noodzaak effe zo.Nu dus iets anders erop en dit leek me een optie maar alleen las de experts hier zeggen dat het geen neve schade kan veroorzaken.Jullie hebben er meer verstand van dan ik (nog wel haha) ik leer snel:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb 17" Toyo Proxes banden met M/S vermelding, prima wegligging, gewoon standaard straatbanden, geen enkel bij-effect op harde wegen. En in het terrein, bijvoorbeeld op het strand banden tot 1 bar leeg laten lopen en je komt een heel eind. Het zijn uiteraard geen terreinbanden maar hebben een prima wegligging. Ook in het terrein kan ik een eind komen. Ik heb ook gereden met echte terreinbanden maar dat is een wezenlijk verschil. De vraag blijft, ga je veel het terrein in of af en toe. Dan kun je met bijvoorbeeld de Toyo banden prima volstaan. En als je heel luxe wilt, kun je volstaan met een aparte set banden met terreinbanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wilde alleen maar weten of dit een negatief effect heeft op het dagelijkse woon werk verkeer met deze banden en of het negative schade kan opbrengen voor oa de dif, assen, lagers, en wat al niet meer,

Er liggen nu 2 all weatherbanden op voor en 2 zomerbanden achter.

Jaja ik weet het is niet de beste combi maar moest uit noodzaak effe zo.Nu dus iets anders erop en dit leek me een optie maar alleen las de experts hier zeggen dat het geen neve schade kan veroorzaken.Jullie hebben er meer verstand van dan ik (nog wel haha) ik leer snel:blush:

Als je je nu niet druk maakt om rijgedrag en diffs e.d. met verschillende soorten banden hoef je dat al helemaal niet te doen als je 4 dezelfde conti's met goed profiel onder de GC gaat leggen (mits de maat klopt natuurlijk). Het verschil tussen de soorten banden en het eventuele verschil in rijgedrag staat hierboven al beschreven en, als ik het goed heb, is het voor een ZJ vooral belangrijk dat de banden in omtrek even groot zijn. Dus een sterk afgesleten paar voor en nieuwe banden achter is niet zo'n goed plan, laat staan verschillende maten. Overigens is besparen op goede banden knap stom maar dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk besparen op banden met dit soort auto,s is om moeilijkheden vragen.maar toen ik hem half dit jaar kocht moest ik hem uit den helder halen mar zowat versleten achterbanden dus onderweg bij een banden boer gauw effe 2 iets betere eronder laten leggen.nu ga ik in januari naar de ardennen en wil investeren in een goed set banden waar ik nog minimaal 1 of 2 jaar mee kan sturen.jeep rijden is al duur genoeg toch?

Maar zou niks anders meer willen rijden.Ik ga eens bij toyo kijken lijkt me een goede keuze anders worden het waarschijnlijk all weater banden.Ik denk dat puur modder en sneeuw banden met noppen van 12 mm niet echt fijn op de weg rijd en in de blubber rij ik nooit want ik ben nogal een poetser at dat betreft.maar hartelijk bedankt voor alle info

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het beste van 2 werelden is voor mij de BFG AT/K. Hebben het sneeuwvlokje, maar ik rij het hele jaar door op die banden. Na 50.000 km. zien ze er nog prima uit en over de wegligging heb ik niets te klagen.

Onder mijn XJ heb ik Coopers ATR (zijn geen banden met *), heb er nog niet zo veel mee gereden, maar ik kan er goed mee uit de voeten en ze zijn wat goedkoper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk besparen op banden met dit soort auto,s is om moeilijkheden vragen.maar toen ik hem half dit jaar kocht moest ik hem uit den helder halen mar zowat versleten achterbanden dus onderweg bij een banden boer gauw effe 2 iets betere eronder laten leggen.nu ga ik in januari naar de ardennen en wil investeren in een goed set banden waar ik nog minimaal 1 of 2 jaar mee kan sturen.jeep rijden is al duur genoeg toch?

Maar zou niks anders meer willen rijden.Ik ga eens bij toyo kijken lijkt me een goede keuze anders worden het waarschijnlijk all weater banden.Ik denk dat puur modder en sneeuw banden met noppen van 12 mm niet echt fijn op de weg rijd en in de blubber rij ik nooit want ik ben nogal een poetser at dat betreft.maar hartelijk bedankt voor alle info

Kijk anders eens op autobandenmarkt.nl, heb ik nu een aantal keer besteld en goede ervaringen ermee. Na veel lezen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Grabber UHP (245-70-16), waren daar geloof ik €110,- p/st en dat zijn inderdaad fijne banden. De Toyo's heb ik onder een andere auto gehad, ook fijne banden maar slijten wel snel en hebben nogal eens de neiging om te 'cuppen'. Men is hier erg gecharmeerd van de BF Goodridge A/T, naar mijn mening iets teveel van het goede als je vrijwel altijd op verharde weg rijdt maar ga je af en toe ook het terrein in dan is dat misschien wel een goede keuze.

Hoe dan ook, succes met je keuze. Doe jezelf (en je auto) een plezier en koop een paar goede banden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...