Spring naar bijdragen

Snaar


Recommended Posts

Hij is inmiddels ook olie gaan lekken onder de carterpan:no::P

Het is mij dagelijkse auto, maar iedere keer als ik offroad ben geweest(Modder) dan is er wel weer iets anders mis:) niet al te vaak meer doen dus

donderdag gaat hij op de brug dus dan zien we wel:P

ps: Kan ik aan mijn oliedrukmeter zien of er genoeg olie op het blok zit, i.v.m het lekken(Tijdens het rijden) en wat zijn goede peil momenten voor het blok en de automaatbak, warm koud enz.

Alvast bedankt

bewerkt door (Rob)(Brabant)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Er zijn verschillende plaatsen waar motorolie kan lekken.

De pakking van carterpan aftapbout. De o ringen van het oliefilterhuis.De oliedrukzender.

De pakking van het kleppendeksel. De achterkrukas seal.

Allen gemakkelijk op te lossen, alleen misschien de laatste wat moelijker.

Alles goed schoon maken en kijken waar het lekt na een rit. Oliedrukmeter niet gebruiken of er genoeg olie in het carter zit! :P

wim

bewerkt door wim hoppenbrouwers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hooi

even een tussenstand:P

Remmen was foute boel, komen 2 nieuwen remschijven en blokken op:huh:

multiriem hielt plots op met piepen tijdens stationair lopen dacht jes opgelost, maar begon de volgende dag helaas weer:blink:

En nog een vraagje: Charlie zij dat de oliedrukmeter niet veel zegt over de hoeveelheid olie in je blok, Normaal gesproken als ik het gas loslaat dan zakt de oliedrukmeter ook iets weg. maar nu hij gevult is blijft hij een gelijke waarden geven, stabiel dus ook met gas loslaten blijft hij op druk:unsure:.

Betekend dit dat je toch een klein beetje van je drukmeter kan uitgaan of in ieder geval een ruwe indicatie krijgt, of is dit onzin:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken als ik het gas loslaat dan zakt de oliedrukmeter ook iets weg. maar nu hij gevult is blijft hij een gelijke waarden geven, stabiel dus ook met gas loslaten blijft hij op druk:unsure:.

Betekend dit dat je toch een klein beetje van je drukmeter kan uitgaan of in ieder geval een ruwe indicatie krijgt, of is dit onzin:rolleyes:

Heb een xj en een zj met een oliedrukmeter, zit bij mij altijd verschil in druk tussen stationair en < toeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...