Spring naar bijdragen

Welke 4.0's passen er allemaal in een WJ


LENZ
 Share

Recommended Posts

Mechanisch is het bijna een direct bolt-in.

De electronica eromheen echter, is een uitdaging. NIETS is gelijk!

4.0 uit een WJ is dus het beste. Of één uit een XJ/TJ van 2000, dat zal waarschijnlijk ook gewoon passen.

Ik zou haast zeggen: Vergeet de rest... Of je moet van flinke uitdagingen houden.

Of, zoals Kameel reeds schreef, een revisie overwegen. Kost waarschijnlijk meer, maar je blok is dan wel weer nieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De WJ 4.0 is een latere achterneef van de originele 4.2 AMC en de daaruit ontwikkelde 4.0.

Maar ieder jaartje hebben ze er wel iets aan veranderd, vandaar dat je XJ blok wel zal passen, maar je gaat een aantal dingen moeten zelf 'engineeren' vrees is.

Motormanagement zal niet happy zijn met het oude blok en de sturing van automaatbak enz... kan ook fout lopen.

Maar vertel eens: wat hapert er aan die kapotte WJ motor ? Misschien valt het nog mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de eigenaar ratelt de motor heel erg, hij vermoed de drijfstanglagers.

Het zou juist zo mooi zijn als ik de 4.0 uit mijn XJ zou kunnen nemen.

Die is goed en de XJ zal nu toch niet veel meer dan 1000 euro opleveren.

Verkoop van wat losse onderdelen maakt het dan nog extra interessant.

Op marktplaats staan ook een 4.0 uit een grand cherokee uit 94.

Ombouwen en elektronica is niet zo'n probleem, heb hier veel ervaring alleen met een ander merk, maar zou graag weten of mensen dit eerder gedaan hebben en of er veel afwijkt wat motoren betreft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt mij een beetje een zinloos project, tenzij je het leuk vindt natuurlijk. De combinatie die je wil gaan maken gaat zeer waarschijnlijk problemen geven gezien de bovenstaande reacties en dat lijkt me niet echt wenselijk in je 'gezinsauto voor dagelijks gebruik'. Je koopt een WJ met een beetje zoeken voor heel wat minder dan die € 10.000,- waar je het over had en anders is misschien een ZJ ook wel een optie? Waarom kon je XJ trouwens geen ambulance trekken, moet die normaal gesproken toch ook gewoon kunnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een WJ met kapotte 4.0 en ik heb een XJ motor die perfect loopt, gaat dit passen?

beste Lenz

ik volg het niet even niet meer

in het GC forum zeg je dat je de WJ nog niet heb aangeschaft en in hier in het motoren forum zeg je dat je hem al heb.?:P

Heb je die WJ met kapotte motor al gekocht of niet?

Ook zeg je dat je geen 10.000 Euro heb voor een WJ maar je zie ze ook staan voor 5.000 Euro die ze niet kwijt raken.?

Als die wel gewoon lopen zou ik daar over gaan onderhandelen ipv de hart-transplantatie die je nu in gedachten heb.:blush:

Gr Joost:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ligt eraan hoe je het leest;), maar de XJ heb ik en de WJ nog niet, hangt sterk af van de antwoorden op de topic vraag.

Ik verdien mijn boterham min of meer met het schroeven aan auto's, vandaar dat ik liever een auto koop met technische schade.

De Jeep die ik kan kopen kost minder dan de helft van de goedkoopste cherokee die ik op internet tegenkom. Ik begrijp dat daar een risico aanzit, maar daarentegen heb je dat denk ik met elke jeep en het budget is niet toereikend genoeg om een dealer auto met garantie te kopen.

Deze wj zou ik nu al kunnen kopen, als ik in de hogere prijsklasse ga shoppen zal ik eerst mijn huidige gezinsauto moeten verkopen.

De WJ leek me een goede deal, als de 4.0 in de basis gelijk is aan die in de andere jeep modellen.

bewerkt door LENZ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, motor is het probleem niet.

De jeep doet het prima voor mijn dagelijkse woon werk verkeer, maar met de ambulance is het niet ideaal, bladveren zijn flink doorgezakt en heb al een paar minder prettige momenten meegemaakt doordat de combinatie oncontroleerbaar ging slingeren, zal vast wel goed te krijgen zijn, maar wil die investering eigenlijk niet maken.

Van de motor uit mijn XJ weet ik precies wat ik heb, loopt heel mooi, is sterk, gebruikt geen olie en kan voor mijn gevoel nog heel wat km's draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...