Spring naar bijdragen

Steek assen voor.


Recommended Posts

Keer op keer als ik die auto aan het tepellen erger ik me kapot dat de kruisjes op de voor assen geen nippels hebben. nu weet ik dat het standaard assen waarop de kruisjes geperst zijn maar er zijn dus ook assen die wel kruisjes hebben die vervangen kunnen worden en getepelt kunnen worden!!!! alleen nu heb ik ze niet gezien!! dus ik denk dat het een kwestie van tijd is wanneer ze het opgeven en ik toch het spulletje moet vervangen.

in december geef ik hem toch een grote onderhoudsbeurt en nu is mijn vraag zijn er heren demonteurs of andere heren die ze wel hebben liggen?

grtz yorn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat ze geen smeer nippels hebben is nog niet zo erg maar vervangen kan ik ook niet want ze zitten erop geperst dus vandaar de vraag hoe en wat de beschikbaarheid is met kruisjes die wel demontabel zijn en evt te smeren en €€

dus mochten ze het toch een keer opgeven kan ik zowiezo die as eruit trekken en als slag ijzer gebruiken lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat er aan de binnenkant van de kruisjes een borgring/veer zit is me tot zo verre nog niet opgevallen maar om ze via de buitenkant naar buiten te tikken zie ik nog niet zitten omdat ze bij mij wat ik zie vanaf de buitenkant erop geperst zijn letterlijk! dat er aan alle kanten een rand is ontstaan die het spul bij elkaar houd.

ik zal even een foto ervan maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat hoort ook zo.

Aan de binnenkant zit een borgveer.

Deze zal je moeilijk kunnen zien, als het nog de originele zijn (veel vet en vuil). Veer eruit, dan in de bankschroef zetten en dan kan je 1 kant los tikken.

edit , Utah was me weer voor, maar die link geeft alles aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja er zullen altijd mensen zijn die het nóg beter weten:blush:

en die nu gaan reageren

Hoezo?

Diegene die het altijd denkt alles het beste weet heeft boven dit bericht al gereageerd.;)

Maar how to's zijn toch heerlijk voor mensen die het tenminste zelf willen doen en niet alles door een andere laten doen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb pas de kruisjes vervangen van een wrangler. Zowel de kruisjes op de steekas als de kruisjes op de aandrijfassen hebben wij vervangen.

Nadat wij de borgveer eraf gehaald hadden , hebben wij het via persen geprobeerd om de kruisjes los te krijgen. Zelfs met onze luchtpers was het niet goed te doen.

De slijptol was toen de makkelijkste en snelste methode zoals Utah al aangaf. Binnen 10 minuten tijd waren de kruisjes van de steekassen en aandrijfassen doorgeslepen en konden wij ze met 1 klap van de hamer eruit slaan. Daar kan geen pers tegen op en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Let wel goed op dat je niet uitschiet met het slijpen. Hou ook wat extra slijpschijven bij de hand. Kruisjes zijn behoorlijk taai en dan kan het wel eens snel gaan met je slijpschijven.

Kruisjes met smeernippels zijn er wel degelijk. Deze hebben wij ook geplaatst. Onthou wel dat je een kruisje neemt die zwakker blijft als je steekassen. Je moet altijd iets zwak houden en een gemiddeld kruisje kost beduidend minder als steekassen. Ik had op mijn XJ ook CTM kruisjes. Deze zijn super sterk maar op een gegevens momen bleven de kruisjes heel en braken mijn steekassen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...