Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Ik zou ook zeggen Simca matra bageera :lol:

untitled.jpg

Verder terug kijken naar de opdracht, dat plaatje van die baghera was om te laten zien dat die het niet is...

Had altijd al graag een Baghera willen hebben....

Die wagen uit de opdracht komt me zoooooo bekend voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder terug kijken naar de opdracht, dat plaatje van die baghera was om te laten zien dat die het niet is...

Had altijd al graag een Baghera willen hebben....

Die wagen uit de opdracht komt me zoooooo bekend voor...

oops.gif

ongeschikt.jpg

bewerkt door Dutchdaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder terug kijken naar de opdracht, dat plaatje van die baghera was om te laten zien dat die het niet is...

Had altijd al graag een Baghera willen hebben....

Die wagen uit de opdracht komt me zoooooo bekend voor...

Heeft veel weg van een De Tomaso Mangusta. Zitten we nog in de prototypes en is dit er één van? Zo niet, dan zou ik zeker in de hoek van Giugiaro zoeken als ik tijd had :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft veel weg van een De Tomaso Mangusta. Zitten we nog in de prototypes en is dit er één van? Zo niet, dan zou ik zeker in de hoek van Giugiaro zoeken als ik tijd had :)

Ok....ik dacht ook ff een makkie te plaatsen:unsure:...maar blijkbaar toch niet.

Deze kom ik altijd tegen.....ook als ik er niet naar zoek.:blink:

Het is een concept gebleven ook al was dit absoluut niet de bedoeling.

Het is onstaan uit min of meer een nood situatie voor een Italiaan in Amerika die in die jaren hoofd importeur was van een Italiaans merk waarin hij zelf een Le Mans overwinnig op zijn naam schreef.

Een coureur dus die met een rare combinatie van ontwerper, leverancier van de gebruikte onderdelen ( zoals het chassis en motor ) en carrossier uit de verschillende twee werelddelen tot deze mislukte poging kwam, om maar aan de vraag van snelle auto's te kunnen blijven voldoen.

Hij deed dit onder de naam van een race assocatie waar hij zelf vanaf het begin bij betrokken was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Cadillac NART

NART.jpg

Luigi Chinetti was famously the original American distributor of Ferrari automobiles and honcho of the company's North American Racing Team. In the late 1960s and early '70s Chinetti was worried about impending emissions regulations possibly strangling his Ferrari business, so he turned around a front-drive Eldorado powertrain and stuffed it in the back of a four-seat coupe designed by his son, Luigi, Jr. and had Zagato whip up an example. The result was somewhat horrifying, and despite the fact that it's a one-of-one vehicle comissioned by a legend in the realm of motoring and constructed by a fabled coachbuilder, it's still, shall we say charitably, two-bag ugly. No wonder it sold for tuppence ha'penny (read: $52,500) at the RM auction in Monterey.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...