Spring naar bijdragen

Geluid motor


kenzo
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik weet niet goed waar ik dit moet vragen dus doe het maar hier.

Ik heb die 4.0L cherokee gekocht voor de motor etc...

nu klinkt hij erg zoemig (niet dat diepe geluid als de CJ5 4.2L van pap.

Waar ligt dat aan? (alleen aan de uitlaat), of aan de motor.

Kan ik het geluid een beetje ruiger maken door iets aan te passen?

Vriendelijk bedankt!

Kenzo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, mooi..

heb het op internet gehoord via youtube... klinkt echt super

Hi..

is wel een beetje werk, maar dan heb je wel wat cools...

Als je een 6-in-2 manifold inbouwt met dan twee cherrybombs heb je een bijna V8-geluid. Dus twee aparte uitlaatsystemen van voor naar achter, waarop elk 3 cylinders aangesloten zijn.... Dan krijg je geblubber...

Groetjes

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt er zo veel verschillende merken en maten in als je wil.

Ik rijd met een volledige lijn van Borla. Heb je ook een levenslange garantie op en is uit inox gemaakt.

ik heb er nog altijd geen spijt van dat ie eronder ligt.

Ge moet maar eens horen bij b en s in Tiel die hebben meestal ook wel aanbiedingen liggen.

Pas op Borla is best prijzig maar geeft wel een mooi geluidje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie er twee staan op mp:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-amerikaanse-merken/286304684-nieuwe-cherry-bomb-incl-klemmen.html%3Freturn%3DeJwtjMsOgjAURP%252BFBJbQFmVR0hiMK%252F%252BilGobKL3pLfEV%252F91rdHfmzGS05PLlJetR8q6TBVqdjOtdziCbZo5g1zroNGdYtM5Yr0vzm9Tg4HBfFK8mVDmW7cDL9rhkgqcHQrxM%252BLfwtYwgUDGsW7DJG4rzjaJxNqVHKfaCjTGMpCN68qLyV3oH2BSrIGI2cbKqEzt%252BOhf9%252BwPMSTqy%26fta%3DeNotj0FuwyAQRe%252BCVK8BOyke5F1XXfQK1sRgBxUH5MEJTZS7B6Ku5s%252Fiv6eP8AkPAgVs3%252Fx4RU9ME%252FQSWPaDaAwNKYDQPsHdRU2zofLFBFyvES77ajc36d8bTGe7bX8fkp%252FCetKBHMjGLYUQ4z7wJgZKUzB2OMpOfH1XRwcs4mKZdoVI0AJz5i3vShRCcOxxyuVKhbLPgveHVh1UDS0%252FosmztbMyba2IUkkhoqHR28uSzpXK6xBgK%252BaxigrbvE1lG96Y%252FvmPV6YRODyezxdpYFKq%26fta_ind%3D1%26fs%3D1

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-amerikaanse-merken/278070957-cherry-bomb.html%3Freturn%3DeJwtjMsOgjAURP%252BFBJbQFmVR0hiMK%252F%252BilGobKL3pLfEV%252F91rdHfmzGS05PLlJetR8q6TBVqdjOtdziCbZo5g1zroNGdYtM5Yr0vzm9Tg4HBfFK8mVDmW7cDL9rhkgqcHQrxM%252BLfwtYwgUDGsW7DJG4rzjaJxNqVHKfaCjTGMpCN68qLyV3oH2BSrIGI2cbKqEzt%252BOhf9%252BwPMSTqy%26fta%3DeNotj0FuwyAQRe%252BCVK8BOyke5F1XXfQK1sRgBxUH5MEJTZS7B6Ku5s%252Fiv6eP8AkPAgVs3%252Fx4RU9ME%252FQSWPaDaAwNKYDQPsHdRU2zofLFBFyvES77ajc36d8bTGe7bX8fkp%252FCetKBHMjGLYUQ4z7wJgZKUzB2OMpOfH1XRwcs4mKZdoVI0AJz5i3vShRCcOxxyuVKhbLPgveHVh1UDS0%252FosmztbMyba2IUkkhoqHR28uSzpXK6xBgK%252BaxigrbvE1lG96Y%252FvmPV6YRODyezxdpYFKq%26fta_ind%3D4%26fs%3D1

De zwarte is bij mij in de buurt... ik heb eens gemaild, hoop dat ze passen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, heb eentje gekocht, nu de volgende vraag...

waar moet ik hem plaatsen?

Moet een demper weg, of moet ik hem achter de uitlaat zetten?

Dat is nu net de keus; in principe zet je deze op de plaats van je achterste demper. Voor wat extra (hard) geluid, kun je deze plaatsen op de plaats waar je je kat. hebt zitten. Je kentekenbewijs laat zien of er een kat. onder hoort of niet; E2 of U9 achter de handelsnaam van je jeep bepaalt dat. Bij APK word daar nmlk op gecontroleerd!! Heb je die aanduiding, en zit je kat. er niet; afkeur! Ander probleem (welke ik zelf ook heb) is; auto's vanaf eind 1992 dienen een goed emissie systeem te hebben met een kat. en een lambdasensor, welke af te leiden is van je kentekenbewijs. In mijn geval: ik zou met mijn bouwjaar (1993) een kat+lambda moeten hebben, echter deze staat niet op kenteken. Dus als mijn CO% ok is, dan geen probleem, anders wel! (lambda heb ik wel)

Ofwel, wil je geen problemen, gewoon plaatsen daar waar je achterste demper zit!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou hem wel pas eronder zetten als je het andere blok erin hebt...

Ik had bij mijn YJ ook eronder... is een 2,5L... en dat was echt niet om aan te horen... Net een race auto... maar bij de zwaardere blokken klinkt het inderdaad wel mooi...

ja, komt ook pas dan eronder. Hoop dat het een beetje klinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi..

is wel een beetje werk, maar dan heb je wel wat cools...

Als je een 6-in-2 manifold inbouwt met dan twee cherrybombs heb je een bijna V8-geluid. Dus twee aparte uitlaatsystemen van voor naar achter, waarop elk 3 cylinders aangesloten zijn.... Dan krijg je geblubber...

Groetjes

Rob

Yep heb ik ook gedaan en het klinkt vet :B

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...