Spring naar bijdragen

27mc Mini Stinger Antenne


Ramon2
 Share

Recommended Posts

:wacko: je hebt gelijk

Zit zelf te denken aan een fire stick , Herman en Hans hebben er beiden 1.

Heb nu een conrad ding , maar Hans en Herman hoor ik er altijd boven uit.

Twijfel nu alleen of het aan de antenne ligt. :D

Geeft nix, ik help je wel ;):P

Ik hoor veel tegenstrijdige berichten over de firestick, maar dat zijn denk ik weer die vele factoren die meespelen.

der heb nog nooit iemand tegen me gepraat :(

Verstaan ze je wel?? :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

firestick 2 gekocht op internet Jacobs Breda antenne vast achter boven achterlicht , blijft onder je sportbar

LET OP toen die antenne gejat was in Inort was alleen de antenne eruit gedraaid de voet met veer en kabel had ik nog

toen ik een nieuwe besteld zat er geen kabel en voet bij,

Ik had de eerste gekocht van RedWrangler HERMAN die kan er goed aan komen.Compleet niet te duur.

staande golfmeter heb ik nu inmiddels zelf. ( van Kollee)

mn bak kocht ik op Marktplaats hele handel zit in de Mike

dus geen kastje onder je dashboard en je kunt hem zo eruithalen 1 schoef los

cobracbradio5556481.jpg

bewerkt door dezperado
Link naar opmerking
Deel via andere websites

firestick 2 gekocht op internet Jacobs Breda antenne vast achter boven achterlicht , blijft onder je sportbar

mn bak kocht ik op Marktplaats hele handel zit in de Mike

dus geen kastje onder je dashboard en je kunt hem zo eruithalen 1 schoef los

cobracbradio5556481.jpg

Kastjes, lampjes, knopjes zijn cool....!! :wacko:

Maar dit is zeker ook een mooi apparaat! :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Hans de Fire-sticks hadden we ook op voorraad gehad.

De 27mc is/was een beetje de specialiteit van mijn electronica winkel.

Ik heb zelf ook de beste ervaring met de Fire-stick de FS-2 (60cm).

Echter let op met uitdippen , dit moet je doen met de rode erop , de SWR verloopt namelijk enorm als je de dop er na het uitdippen op doet.

Trouwens Hans ik had je gemist in Holzen !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet negatief doen over de cobra-set.

Maar wij hebben hier zeer slechte ervaring mee :

En zijn 1 jaar geleden zelf gestopt met de verkoop er van

- Modulatie te hard en te dof

- Kabel gaat vaak kapot

- Ontvangst niet lekker duidelijk (dit komt omdat het eigenlijk een

omgebouwde AM-ontvanger is naar FM)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niets, het is nog steeds dezelfde. Maar toen we hem teste zondag bij Ed, konden Ollie B en Moto mij wel verstaan, maar zij mij niet... iets met squelsh?? ;)

ollie en moto konden je wel verstaan maar ook weer niet? Dat klopt niet...

Zij konden jou wel verstaan maar jij hen niet?

Dan kan squelsh zijn: er wordt teveel onderdrukt? Krijg je wel ruis?

Kan zijn dat er een torretje kaduuk is...Kan Boris hem doormeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ollie en moto konden je wel verstaan maar ook weer niet? Dat klopt niet...

Zij konden jou wel verstaan maar jij hen niet?

Dan kan squelsh zijn: er wordt teveel onderdrukt? Krijg je wel ruis?

Kan zijn dat er een torretje kaduuk is...Kan Boris hem doormeten?

Zij konden mij luid en duidelijk verstaan. Ik hoorde hen niet. Als ik aan de squelsh knop draaide kreeg ik ruis... is dat juist goed of niet? Werkt een squealsh knop hetzelfde als die van volume, hoe verder draaien hoe harder? torretje?? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zij konden mij luid en duidelijk verstaan. Ik hoorde hen niet. Als ik aan de squelsh knop draaide kreeg ik ruis... is dat juist goed of niet? Werkt een squealsh knop hetzelfde als die van volume, hoe verder draaien hoe harder? torretje?? ;)

Squelsh is ruisonderdrukker; normaal dan krijg je ruis en stemgeluid: om ruis eruit te krijgen draai je de squelsh op.

Dus je begint eerst met veel ruis en pas het volume aan, dan draai je de squelsh dat de ruis net weg is.

Torretje: onderdeel op printplaat.

Ik begrijp dat Boris een reparatiewerkplaats heeft: zij kunnen vast vertellen wat er kapot is en wat het gaat kosten om te repareren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Squelsh is ruisonderdrukker; normaal dan krijg je ruis en stemgeluid: om ruis eruit te krijgen draai je de squelsh op.

Dus je begint eerst met veel ruis en pas het volume aan, dan draai je de squelsh dat de ruis net weg is.

Torretje: onderdeel op printplaat.

Ik begrijp dat Boris een reparatiewerkplaats heeft: zij kunnen vast vertellen wat er kapot is en wat het gaat kosten om te repareren.

Hmm, torretje?! Kan het niet wat anders wezen, ik heb um net overgenomen van iemand en toen werkte die nog prima....?! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en tor komt van Transistor:lol:

als je een bakkie aanzet en mike inknijpt zonder antenne

kan hij zijn warmte niet kwijt en komt vermogen terug en blaas je je eindtrap op en Boris >>>>>>>>>>>> je wilt niet negatief doen over de Cobra maar ............brand hem helemaal af344934411.gif

Heb er al een paar jaar veel plezier van en ontvangst is luid en duidelijk

Ik kom inderdaad hard binnen maar moet de mike wat verder van mn mond vandaan houden dan is het OK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen als je ruis hebt , dan schakelt de microfoon dus goed over van RX (ontvangen) naar TX (zenden).

Je zou hem op kunnen sturen , we hebben een T.D. en repareren ook 27mc bakkies ( www.boris.nl)

De antenne die ik nu heb, zou af-fabriek ingesteld zijn. Nu heb ik begrepen dat je dat met een korrel zout moeten nemen. Antenne is nog niet afgesteld. Of heeft dit verder niets te maken met wel gehoord worden maar zelf niets (behalve ruis) horen...?

en tor komt van Transistor:lol:

als je een bakkie aanzet en mike inknijpt zonder antenne

kan hij zijn warmte niet kwijt en komt vermogen terug en blaas je je eindtrap op

Duidelijk Hans! Ook al had ik het bakkie al ingebouwd zonder antenne, dit wist ik, dus ik heb de mike nooit ingeknepen zonder antenne aansluiting!! :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond mijn antenne op Eucalypta's bakkie gemonteerd; perfect ontvangst en verzending. Antenne is dus goed. Mijn antenne weer op mijn bakkie: verzenden okay, ontvangst niets. Antenne van Eucalypta op mijn bakkie, verzenden okay, ontvangst okay. Conclusie: bakkie heeft een defect. Bakkie open geschroefd, was al e.e.a. gerepareerd zo te zien.

Erg jammer, nog geen 2 weken geleden gekocht, 0,0 plezier van gehad en kan de vuilnisbak in. Aanschaf €25,- dus ook niet rendabel deze te laten repareren....

Ben dus weer op zoek naar een ander bakkie..... :lol:. Iemand nog iets liggen wat werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg jammer, nog geen 2 weken geleden gekocht, 0,0 plezier van gehad en kan de vuilnisbak in. Aanschaf €25,- dus ook niet rendabel deze te laten repareren....

Ben dus weer op zoek naar een ander bakkie..... :lol:. Iemand nog iets liggen wat werkt?

bespaar jezelf geld en koop een nieuwe..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...