shrek Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 (bewerkt) vraagje wat gooi ik in de jeep.4 .0 liter 6 cyl.'96 dus de transmissie , welke olie gaat er in?waar kan ik dat kopen,en de stuurbekrachtiging? rem olie gewoon dot 4? de dealer waar we niet meer heen gaan, zei dat er alleen chrysler sapjes in mogen, maar tja, ik geloof hem niet meer zo, dus vraag ik me af of dat zo is. oja,weet iemand nog een echte garage met eerlijke vakmannen in de buurt van alkmaar, waar de auto een apktje en eventueel reparaties en beurtjes kan ondergaan? alvast bedankt . October 1, 2009 bewerkt door shrek verheten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ruudvd Geplaatst October 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2009 Voor de vette zooi: http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/?category=1&make=158&model=1545&type=16713 Mijn ervaring is dat je beter dot4 kunt gebruiken dan de voorgeschreven dot3. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst October 2, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2009 Hallo. Voor de remmen gebruik ik Dot 4. Voor de stuurbekrachtiging gewoon de orginele Jeep/Chrysler. (niet zo duur) En voor de Transmissie en de T-case: Dexron III. Oudere types DII. p.s. leuke foto. wim:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shrek Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 T-case bedoel je daar het klokkenspel mee? en waar haal ik die goedkope chrysler spulletjes? (ik ga niet naar de dealer terug...) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 (bewerkt) T-case = tussenbak (transfer-case). Dat klokkenspel in de voor en achteras noemen we gewoonlijk diff(erentieel). Ga maar naar Brezan of nog beter Cartal, die heeft laatste alles van Kroon-oil. October 3, 2009 bewerkt door Newbe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shrek Geplaatst October 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 T-case = tussenbak (transfer-case). Dat klokkenspel in de voor en achteras noemen we gewoonlijk diff(erentieel).Ga maar naar Brezan of nog beter Cartal, die heeft laatste alles van Kroon-oil. mooi duidelijk. o,en nog 1 vraagje bougies en de rest van de ontsteking.verdeel kapje en zo, ik heb nog niet echt onder de kap gekeken, maar ik denk dat dat ook wel gebeuren moet:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst October 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 3, 2009 mooi duidelijk.o,en nog 1 vraagje bougies en de rest van de ontsteking.verdeel kapje en zo, ik heb nog niet echt onder de kap gekeken, maar ik denk dat dat ook wel gebeuren moet:wacko: Kort samen gevat uit de FSM: Voor de XJ 4.0 motor '86 t/m '01 Elke 12.000km -motorolie -oliefilter Elke 48.000km -luchtfilter -bougies -automaat olie en filter -tussenbak olie -olie diffs voor en achter -koelvloeistof Elke 96.000km -bougie kabels -verdelerkap en rotor De laatste doe ik altijd gelijk met de tweede, ontsteking is een gevoelig puntje bij de 4.0. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
shrek Geplaatst October 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 5, 2009 tja wat kan ik zeggen, erg voledig, dank je wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.