Spring naar bijdragen

Verbruik WJ 1999 4.7-8V LPG


Recommended Posts

Hallo,

Ik zou graat willen weten wat het gemiddelde verbruik ongeveer is van een

WJ 1999 op LPG.

Mijn eerste meting is 237 km op met 59 liter (1 op 4). Daarbij heb ik wel veel korte stukjes gereden. Momenteel rij ik meer woon-werkverkeer 2 x40km per dag. Zodra ik de nieuwe meting heb, post ik hem hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op benzine in de standaard uitvoering met netjes 100-110 en lange ritten ongeveer 1 : 7,25

Met de Vialle LPI installatie werd dat ongeveer 1 : 6,5

Inmiddels is er een 3 inch lift kit onder gekomen, plus banden 265/70-17 en 1,5 inch spacers, dus het beetje stroomlijn wat er was is nu helemaal foetsie en nu kom ik met lange ritten op ongeveer 1 : 5,5 en dan heb ik de 10% correctie voor de grotere wielen ingecalculeerd.

Met een koud blok is het verbruik 1 op veel te weinig en ik kom met veel korte ritjes op 1 : 4 uit.

Verder helpt een cherry bomb ook niet echt, die V8 roffel :lol: die er dan uitkomt zorgt dat je automatisch een zwaardere rechtervoet gaat krijgen...:)

Ach, je hebt een auto van bijna 2 ton, een V8 met automaat, een stroomlijn als een koelkast, dan kun je geen Pri-dinges cijfers verwachten:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben nu met de WJ in Italië en na zo'n 3500 km gereden te hebben is het gemiddelde verbruik 12.6ltr/100 km (op benzine that is). Heb hierbij geen kunstjes toegepast om het verbruik te drukken als 100 km/h te gaan rijden al je 130 mag e.d. Valt me niet tegen eerlijk gezegd, zeker omdat meer dan de helft van die km's op 'berg'wegen gereden is wat volgens mij net zo zuinig is als stadsverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wat hij aangeeft op de bc maar gezien de afstand en de tankbeurten klopt dat redelijk. Er zitten natuurlijk lange stukken snelweg tussen die goed zijn voor het gemiddelde en het voordeel van een berg is meestal dat je naar boven wel wat meer verbruikt maar naar beneden vrijwel niets (vooruit, behalve remblokjes evt ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt bij mij op de BC nog steeds een -vrij realistisch- verbruik aangegeven, weliswaar met een bepaalde overdrijving, maar dat deed ie op benzine ook, zij het wat minder.

Vermoedelijk komt dit omdat de LPI installatie gebruik maakt van de on-board hard- en software.

Het komt er dus op neer dat je voor LPG gebruik zo'n 10% bij het benzine verbruik kunt optellen, en dat modificaties dat behoorlijk negatief beinvloeden.

Ik heb overigens zonder mods en op benzine nooit die mooie cijfers kunnen halen, maar dat zal wel aan mijn rechtervoetje liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Ik rijd nu 1 op 4.7 woonwerk verkeer.

Mijn motor loopt niet goed stationair en misschien is een hoog verbruik een aanwijzing dat 1 of 2 cilinders niet goed lopen. Ik heb alle bougies al vervangen. Misschien bobiene(s) niet goed/stuk/versleten...!??!

Maar als ik nu zo de reacties zie dan is 4.7 aardig goed, voor een V8... toch!?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt bij mij op de BC nog steeds een -vrij realistisch- verbruik aangegeven, weliswaar met een bepaalde overdrijving, maar dat deed ie op benzine ook, zij het wat minder.

Vermoedelijk komt dit omdat de LPI installatie gebruik maakt van de on-board hard- en software.

Het komt er dus op neer dat je voor LPG gebruik zo'n 10% bij het benzine verbruik kunt optellen, en dat modificaties dat behoorlijk negatief beinvloeden.

Ik heb overigens zonder mods en op benzine nooit die mooie cijfers kunnen halen, maar dat zal wel aan mijn rechtervoetje liggen.

misschien, normaal gesproken haal ik dat meestal ook niet hoor maar kennelijk bevalt deze manier van rijden hem wel. Heb in NL ook wel het verbruik van 1:5/1:6 gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...