Spring naar bijdragen

pakking vervangen


Recommended Posts

Ik wil bij zo'n dhz garage een pakking vervangen, maar.....wat heb ik hiervoor nodig (pakking, of vloeibare pakking, olie?) en wat is dit uberhaupt voor ding :-) ?? Het ziet er wel makkelijk uit, dus dit gaat mij wel lukken (denk ik)... De foto is genomen aan de voorkant van mijn JEEP

jeep.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is je differentieeldeksel, erachter zit je kroon en pignonwiel.

Kan gewoon met vloeibare pakking.

Deksel moet eigenlijk wel op moment worden vastgezet.

Ook zul je de olie moeten vervangen die erin zit met eventueel een toevoeging (dope voor limited slip)

Is goed te doen, wel even iets vinden om de vuldop erin en eruit te krijgen, is een vierkante aansluiting waar de kop van een 3/4" ratel inpast.

Suc6!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, ik had al zon vermoeden. Ik heb twee nieuwe tubes pakking en nieuwe olie liggen (ooit gekocht voor mijn achter diff). Ook de toevoeging heb ik nog, moet ik dat erbij doen of is dit alleen voor de achter diff? Ik heb namelijk ergens gelezen dat het in de deksel moet staan (LS=toevoeging).

Ik ben geen professionele monteur, maar vind het gewoon leuk :-) Ik heb een momentsleutel, op welke stand moet ik die zetten, ik heb dat ding nog nooit gebruikt :-)))) ?

En ehh, de bouten "tegenover elkaar" indraaien lijkt mij?

Die vuldop, is dat geen rubber dopje. Nah ja, daar kom ik wel uit. En tot slot...vullen tot 1cm onder het vulpunt, is dat oke ??

bewerkt door ralph
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ehh, de bouten "tegenover elkaar" indraaien lijkt mij?

Die vuldop, is dat geen rubber dopje. Nah ja, daar kom ik wel uit. En tot slot...vullen tot 1cm onder het vulpunt, is dat oke ??

de bouten normaal vast zetten dan is er niks aan de hand

en vullen tot de vulopening

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorzijde heeft idd geen LS toevoeging nodig. Een vloeibare pakking is afdoende. Ik gebruik zelf vloeibare van PM, de rode, die is bestand tegen hoge temperaturen en in elke automaterialen zaak te koop. Koop een fijn mesje om de restanten pakking van zowel deksel als diff huis eraf te krabben. Met remmen reiniger er ff flink doorheen blazen en laten uitllekken. Kleine schuurpapiertje doet de rest. Bouten stevig handvast draaien dan is er niets aan de hand. Koop voor het gemak een cardan pompje, kost iets van €13,50 bij dezelfde automaterialen zaak. De olie is nmlk van een dikke soort en dan is zo'n pompje erg makkelijk. Afvullen tot het net iets eruit loopt.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top allemaal !!! Ik ben er nu psychisch klaar voor :-) Ik ga een afspraak maken bij die dhz-garage (gaat toch wel een stuk makkelijker als ie op de brug staat). Ik heb alles in huis en die tube pakking is van mopar bij de jeep dealer vandaan, dat zal dus wel goed zijn (olie is trouwens ook van mopar van de dealer)....even wachten is inderdaad een goede tip, ben namelijk nogal ongeduldig en dat had ik zeker niet gedaan... :blink::D

Nou, ik laat het jullie weten, heel erg bedankt voor alles iedergeval !!!

(ook namens mijn garagepad die nu onder de diff olie zit)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top allemaal !!! Ik ben er nu psychisch klaar voor :-) Ik ga een afspraak maken bij die dhz-garage (gaat toch wel een stuk makkelijker als ie op de brug staat). Ik heb alles in huis en die tube pakking is van mopar bij de jeep dealer vandaan, dat zal dus wel goed zijn (olie is trouwens ook van mopar van de dealer)....even wachten is inderdaad een goede tip, ben namelijk nogal ongeduldig en dat had ik zeker niet gedaan... :blink::D

Nou, ik laat het jullie weten, heel erg bedankt voor alles iedergeval !!!

(ook namens mijn garagepad die nu onder de diff olie zit)

je kan hem ook goed verhogen

dan heb je geen brug of krik nodig om

je dif olie te vervangen:D

en je garagepad kan je gewoon vervangen

voor twee rijen grindtegels met gras in het midden

dan zie je geen olie meer ligen:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja, ik had alles al in huis (bij de dealer vandaan, die hebben de gegevens van mijn auto, dus dat geloof ik wel....

Ik heb vandaag bij een dhz garage op de brug (toevallig bij mij in de straat, ;) wist ik niet !) mijn diff pakking vervangen. Met de tips en het advies van deze topic was ik in een 3 kwartier klaar.

Lekkage is nu opgelost :) en ik wil iedereen bedanken voor de hulp !!!!

Groet,

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...