Spring naar bijdragen

Slick 50


marco
 Share

Recommended Posts

Niets meer laten horen van me vandaar een kleine update over mijn XJtje:yes:

Inmiddels de nodige km verder in mijn cherokee.

Ik kan melden dat hij prima bevalt, het is gewoon een geweldige jeep.

Wel ben ik inmiddels toch een paar kleinigheden tegen gekomen maar oké mag best met een wagen van bijna 9 jaar en bijna 140k op de klok.

Ook heb ik een prins vsi gasinstalatie laten inbouwen, loopt keurig op gas.

1e = labdasonde vervangen (mil lampje brand nog af en toe code 138 2e censor ook maar vervangen binnen kort)

2e = ontluchting voorste def. (slang was stuk, vervangen en nieuwe olie)

3e = Radiator lekte een beetje. Hier zit nu en pil in, probleem voorlopig opgelost. Alleen als ik de motor uit zet hoor ik de vloeistof ff borrelen alsof er lucht in zit.

Er zit nog het volgende aan te komen,

1e = remklauwen voor reviseren, remmen blijven soms een beetje hangen.

2e = bladveren vervangen lijken iets doorgezakt, ok wil ik graag hoger;)

Binnen kort wil ik voor het eerst zelf een beurt gaan geven.

Nu mijn vraag. Ik wilden slick 50 gaan toevoegen is dit verstandig of denken jullie ervaren jeepers er anders over?

Iedere mening is welkom, liefts ook ervaringen met het spul. Ben benieuwd.;)

Alvast bedankt,

mvg Marco

edit (was de radiator vergeten)

bewerkt door marco
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Ik heb in het verre verleden eens slick 50 in een vw golf gti gegooid met de hoop revisie uit te kunnen stellen. Mijn ervaring was:

Hij liep in eerste instantie wel netter. Olietemp. bleef lager, je merkte dat hij rustiger/stiller liep.

Maar na een paar maanden stond ineens mijn luchtfilterbak vol olie.

Oorzaak gat in de zuiger.

Lag natuurlijk niet aan de slick 50 maar ik wil er mee zeggen dat het geen wonder middel is. VW dealer adviseerde toen om dit spul nooit ineens volledig toe te voegen.

Blok en lagers krijgen ineens een hartverzakking van al die soeplesse. Hij adviseerde het te verspreiden over 2 á 3 olieverversingsbeurten. Zou volgens hem beter zijn.

Maar gezien jouw km-stand zou ik er ook nog niet aan beginnen.

groeten coen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,

Bedankt voor de reakties.

Het is me duidelijk ik doe het niet. Mijn gedachtegang was eigenlijk vanwegen de LPG.

Die lubtub (hoe dat geval ook mag heten) heb ik ook niet gedaan vanwegen afraden van mijn gasboer. Zijn conclusie was na 30jaar gas inbouw dat die spullen puur uit comersie doeleinde tot stand komen.

Zijn ervaring leerde dat juist een 4liter van jeep zonder die onzin probleemloos zal lopen, zeker met de huidige gas instalaties. Daar vertrouw ik dan maar op:B:whistle:

@black moose, dat is een hele gerust steling dat de jeep ff na borrelt na het uitzetten. Weer iets uitgesloten. :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff een vraagje:B

Wie of hoe kan ik er achterkomen of ik een lo of een HO blok heb?

Naar mijn weten hebben alle Cherokees volgens het RDW 135KW volgens de boekjes is dat 127KW.

Nog een vraag over de full4x4. Volgens het boekje brand het groene 4x4lampje alleen in partime 4x4, echter bij mij brand het ook in de fulltime mode?? Ik hoor dan op de gewone weg geen raregeluiden bij een bocht of zo dus dan lijkt het mij sterk dat hij in de partime blijft hangen. Toch????:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou de Slick 50 zeker niet doen,heb een erg nare ervaring met dat spul gehad.

Ik heb het gebruikt bij mijn toenmalige Pontiac Firebird en na wat km.rijden kon hij (na zo'n 3 jaar probleemloos rijden) niet harder meer dan 100.Volgens de deskundigen is er door dat spulletje wat los gekomen.Want als het wil hechten moet de "troep" er eerst af.Die losse troep is tussen een klep blijven steken en daardoor de problemen.Ik heb daarna het geluk gehad dat een schoonmaakmiddeltje de troep weg heeft gekregen tussen de klep anders had ik een dure reparatie gehad.

Of het technische verhaal helemaal klopte heb ik geen bewijs van maar het is wel heel toevallig dat dit gebeurt na het ingieten van de Slick-50.....

Dus voor mij nooit meer Slick-50!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een BMW 735i en een BMW 728 en diverse Mercedesen gehad en allemaal slick50 erin. Vooral die olieverslindende BMW gingen veel minder verbruiken.

In mn Wrangler zit het ook en moet er binnen kort weer eens een bus in storten.

Het bestaat al een jaar of 25

Olie eruit. nieuw filter. olie erin slick erbij en minimaal 100 km rijden zodat de motor en olie goed op temperatuur komen.

en klopt. het repareerde een auto niet die al ver heen is.

Het maakt de bewegende delen gladder = minder weerstand= gaat harder stationair lopen. Vooral bij Diesel wordt de herrie minder. Hoewel de tegenwoordige diesels niet veel lawaai maken .

Niet in nieuwe motoren doen.

tja zoveel mensen zoveel meningen:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff een vraagje:B

Wie of hoe kan ik er achterkomen of ik een lo of een HO blok heb?

Naar mijn weten hebben alle Cherokees volgens het RDW 135KW volgens de boekjes is dat 127KW.

Nog een vraag over de full4x4. Volgens het boekje brand het groene 4x4lampje alleen in partime 4x4, echter bij mij brand het ook in de fulltime mode?? Ik hoor dan op de gewone weg geen raregeluiden bij een bocht of zo dus dan lijkt het mij sterk dat hij in de partime blijft hangen. Toch????:D

Een 2001 4.0 is een HO.

Schakelaar op de tussenbak wil wel eens blijven hangen. Al een keertje alle standen door geschakeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb een BMW 735i en een BMW 728 en diverse Mercedesen gehad en allemaal slick50 erin. Vooral die olieverslindende BMW gingen veel minder verbruiken.

In mn Wrangler zit het ook en moet er binnen kort weer eens een bus in storten.

Het bestaat al een jaar of 25

Olie eruit. nieuw filter. olie erin slick erbij en minimaal 100 km rijden zodat de motor en olie goed op temperatuur komen.

en klopt. het repareerde een auto niet die al ver heen is.

Het maakt de bewegende delen gladder = minder weerstand= gaat harder stationair lopen. Vooral bij Diesel wordt de herrie minder. Hoewel de tegenwoordige diesels niet veel lawaai maken .

Niet in nieuwe motoren doen.

tja zoveel mensen zoveel meningen:bye1:

Het is geen mening,maar een feit.

En ook zeker geen toeval.

En nu heb je weer Motor-Up,weer zo'n wondermiddel.....

Fijn dat het bij jou werkte,maar ik probeer mensen te waarschuwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 2001 4.0 is een HO.

Schakelaar op de tussenbak wil wel eens blijven hangen. Al een keertje alle standen door geschakeld?

Oké bedankt, dan weet ik dat iig als ik eens iets moet bestellen of zo.

Ja ik heb alle standen van de 4x4 eens geprobeerd.

En in zowel 4x4 partime als fultime brand het groene lampje?

Dus volgens jou moet het dus echt uit zijn bij de fulltime?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowiezo in 2wd..... je kan even de stekker van de tussenbak schakelaar losmaken en de schakelaar nameten.

Bedenk me het, ik heb twee lampjes in de XJ, part time-oranje en fulltime-groen.

Ja je hebt gelijk, alleen het oranje lampje is voor de lagegiering.

Dus bij 2wd brand geen lampje.

bij 4wd partime brand het groene.

bij 4wd brand ook het groene, en volgens het boekje hoort niets te branden.

bij 4wd laag brand oranje.

Ik zal binnen kort eens zoeken waar die schakkelaar ergens zit. Dan iemand zoeken die hem door meet voor me, mechanisch gaat bij mij prima maar zodra iemand over volt ampere of ohm begint gaan mijn haren rechtop staan:B:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...