Spring naar bijdragen

Geen bougie vonk


JDGADE
 Share

Recommended Posts

Geachte lezer, hier het volgende:

Ik krijg geen vonk van mijn bougies.

De plus en de min zijn aangesloten zoals het moet.

Eerst vonkte hij wel en hebben we alles erin gedraaid. Maar vervolgens toch de bougies vervangen en nu komt er geen 1 vonk af.

Wat we ook proberen, bougie los wel aansluiten en op de min vd accu maar nog steeds niks.

Wie weet waar het probleem zit?

JeepD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat voor motor?? ( ook wel makkelijk om te weten natuurlijk)

6 of 8 cilinder??

Met de oude 4.2 zou ik de onstekingsmodule ff omruilen met een andere.

Als het een 4.0 is kan het de nokkenas sensor zijn..

Wat doet ie wel en wat doet ie niet?

Gr.Karel.

AMC 258, dus 4.2 L

Heb geen originele ontsteking maar een HEI, dit is nogal een verschil, aangezien je een groot deel van de originele spullen niet meer nodig hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je wel massa aan de ontsteking anders gaat de module eraan geen poedercoating of iets dergelijks

Voor de laatste keer, ik heb geen losse module, dit zit IN de HEI zelf.....en nee geen poedercoating. Zit 1 aansluitingspunt aan dat is de plus, die zit aan de accu(via t contactslot wordt deze in en uitgeschakeld) . De min zit aan het motorblok zelf vast. de verf die er op zat is verwijderd zodat het een kaal contactpunt voor de min is.

Verder niet....:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een Hei heeft nog steeds een bobine, hij zit boven in de verdeler cap.

Als je genoeg voltage hebt naar de verdeler cap krijg je een flikkerend signaal aan de tach terminal als hem probeert te starten? Je test dat met een 12 volts spanning zoekertje, of als je een toerenteller hebt en die is op de tach terminal van de verdeler aan gesloten zie je ongeveer 200 to 300 rpm op de toerenteller als je start? Als dat allemaal werkt en je hebt geen vonk bij de bougies dan is het of de bobine, de rotor of de verdeler kap is weg gebrand rond de bobine en de kool stift is weg. Maar dan krijg je meestal toch nog wel een vonk.

Alos ke test lichie niet flikkert no pun intended, dan is het tijd om naar je ignition module en de pickup coil te kijken dat of het pennetje dat het verdeler tandwiel op zijn plaats houd is gebroken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
hoe lang heb je de hei onsteking al er zijn afgelopen jaar een partij hei ontstekingen terug geroepen naar de fabriek USA zat een fout in ??

misschien heb je iets aan deze info ????????

heb het gehoord via arnes hoek den haag

gr mars ;)

Was helemaal vergeten te reageren op deze. Het was idd de HEI. Hier zat een fout in waardoor ik geen vonk kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...