Spring naar bijdragen

Zoemen in de voor as


Recommended Posts

Hoi, hier istie weer! heb de vooras olie dmv deksel eraf remmen reiniger enz.vervangen + mopar toevoeging er in gedaan echter mijn zoemende geluid blijft!

APK was goed, geen lagerspeling, kan van alles zijn ik kom er niet uit. Weet iemand een vertrouwd-( liefst geen stealer)adres in de buurt van middelharnis die wat langer aan zn JEEP sleuteld en eens kan luisteren waar het vandaan komt??

:bye1:

Alvast bedankt, gr.Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, hier istie weer! heb de vooras olie dmv deksel eraf remmen reiniger enz.vervangen + mopar toevoeging er in gedaan echter mijn zoemende geluid blijft!

APK was goed, geen lagerspeling, kan van alles zijn ik kom er niet uit. Weet iemand een vertrouwd-( liefst geen stealer)adres in de buurt van middelharnis die wat langer aan zn JEEP sleuteld en eens kan luisteren waar het vandaan komt??

:bye1:

Alvast bedankt, gr.Henk.

Probeer Jeep-Ed eens? Vind je hier op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....de vooras olie dmv deksel eraf remmen reiniger enz.vervangen + mopar toevoeging er in gedaan ............Weet iemand een vertrouwd-( liefst geen stealer)adres in de buurt van middelharnis die wat langer aan zn JEEP sleuteld en....

Wat voor toevoeging heb je in je vooras gekiept?? Ik ken alleen LS toevoeging maar das voor de achteras.

En in Klundert zit inderdaad JeepEd, is zeker te vertrouwen en sleutelt al wel een tijdje.... :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb goede ervaringen met André Neet in Zevenhuizen (http://www.garageneet.nl). Daar heb ik mijn vooras laten reviseren (alle lagers vervangen, alle keerringen vervangen, opnieuw afstellen etc.) en heeft mijn problemen verholpen.

Sleutelen doe ik graag, maar op de een of andere manier blijf ik met mijn handen van de diffs af :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ff je oude post erbij gepakt Henk.

Hoi, ik ben Henk, net 2 weken geleden een GC van '98 gekocht, fijn ding mooi komlpeet! Ben er weer trots op!:bye1:

Altijd wel wat te veranderen / verbeteren natuurlijk.Heb vorig weekend in alle diff. en tussenbak olie ververst en mopar toevoeging gebruikt.

Links voor blijft echter tussen de 50 en 130 kmh. een brom zoemen, alleen als je gas erop houd, bij gas loslaten is het weg.

Zijn dat de homokineten?

Ik hoop dat ik dit bericht in de goede rubriek heb gezet!?

Groeten Henk.:D

Kan het niet gewoon je lager zijn? Lijkt me veel meer voor de hand liggen als het zo specifiek linksvoor vandaan komt.

Inderdaad gewoon even naar Jeeped gaan als je toch in die hoek van NL zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ramon,

Bedankt voor de tips, ga vandaag rondje bellen!

Ik heb goede ervaring met de toevoeging http://www.tristarlube.eu/ motor toerental loopt meestal tijdelijk, mangament herstelt dit zelf meestal. op met zo´n 300 toeren, dus minder wrijving!

Ik had voor en achter mopar gedaan op aanraden van de stealer, heb alles voor gereinigd en dit middel erbij gedaan 5%, zie site.

Lost het geluidprobleem niet op, wel goed spul hoor, ze geven ook demo´s kijk maar op de site, leuk om te zien!

Kan overal in behalve de automaat natuurlijk, hiervoor 2 chevy´s gehad deden het voortreffelijk met de toevoging in de moteor, werden best stiller, ook de klepjes!

Groeten, Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips en telefoonnr. ben vandaag bij Ed langs geweest.

Bleek de visco-koppeling te zijn, tussenas er af gehaald, maakt nu geen bijgeluiden meer!

Koppeling nog ergens bestellen, monteren en dan moet het weer goed komen!

Zit nu te zoeken op E-Bay, suggesties??

Groeten, Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tis even geleden heb zitten wachten op de viscosekoppeling uit de USA, eindelijk binnen en gemonteerd, 2 uurtjes bij Ed! datviel weer mee dan!

Nou nog van dat zoemende geluid af zien te komen.

Ook al teflon in het voordiff gedaan, hielp ook niet.

Zaterdag de homokineten eens bekeken, passagierskant ( lange as) vond ik een minimaal staaldeeltje, en had speling radiaal.Vet zag er "baggerig"uit, ook de as is geroest.

Links alles keurig.Nieuwe-Ruil- as gehaald, als ik tijd heb monteren met de "How to",in de hand,ziet er niet te moeilijk uit!Hoop dat alles losgaat!

Ik hoop dat dan die zoem weg is,, iemand nog andere suggesties?

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren homokineet vervangen, gekraak helemaal weg!!

Jammer van het gezoem, is er nog steeds, laat de teflon een week de tijd om te wennen, dan maar weer eens naar Ed, hoe we verder moeten.

Stuurt heel strak nu, perfect!

Doei, Henk.

bewerkt door Hendrik
taalfout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg, henk,

dat gezoem, hoe is dat dan in feite ?

De meeste aandrijflijnen maken toch wel een soort whining sound, en de jeeps zijn daarbij niet van de stilste...

Is dat bij jou echt heel erg, of is het gewoon op de achtergrond het whinen van de vele tandwielen die je hoort ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

zoemt niet op de achtergrond hoor, is best erg, als de as van tussenbak naar vooras er af is is het weg!

Dinsdag ga ik naar Pieterse rotterdam, voor een tube antizoem (de teflon hielp niet) ze geven er hoog van op daar, nieuwe olie ook maar weer dan!

Ik hoor bij kort sturen gekraak, dacht dat dit uit de homokineten kwam, maar als je rondjes draait en iemand kijkt in het midden, dan zie je dat het binnenste achterwiel harder wil dan buitenste!

Zeker teveel LS in het achter diff.?

Gr. Henk.

bewerkt door Hendrik
spelvout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hendrik,

Dat gezoem treedt dat altijd op of zoals bij mij rond de 80 km/u bij loslaten van gaspedaal.

Bij mij komt het uit het lager van het voor-differentieel en zou eigenlijk een keer moeten worden vervangen.

Bij mijn XJ had ik het zelfde bij het lager van het achter-differentieel.

Na het vervangen van het lager was het gezoem verdwenen.

Heb ik laten doen bij JeeBees in Tilburg.

Ik ben erg tevreden over deze twee heren.

Groetjes,

Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Ik las dat jij ook dit probleem in augustus vorig jaar hebt gehad, Jou omschrijving lijkt erg op mijn probleem!

Hoe is dit toen opgelost, was het toch een lager?

Gr. Henk.

Ik heb het lager van het linkervoorwiel vervangen. Het lawaai is nu veel minder.

Maar het voorste diff is bij mij ook niet echt meer stil, alhoewel het niet enorm stoort.

220.000 km heeft dit ding, dus zal wel het schouderlager zijn die wat grolt...

Maar ik ben benieuwd hoe het afloopt met die tube antizoem...

wat is dat precies ?

Heb er al een Marly additief ingedaan, maar dat helpt geen ruk hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die antizoom is een LS maar met een toevoeging om tandwielgeluiden te verminderen, is van Delco.

Achter doe ik van de week verversen met LS, ook van Delco.

Heb nu 80 km gereden, geluid is nog niet echt minder, misschien nog te ongeduldig!

Linker lager is ook bij mij een verdachte hoor!

Groeten Henk.

PS deze staat op 265000!op gas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt zoiets als van Marly...

Ik denk dat die antizoem niet echt het zoemen gaat verminderen hoor. Als er echt slijtage is op de schouderlagers dan is die speling te groot om te worden opgelost door een dun teflon laagje...

nu, ben 's benieuwd, hoop echt dat het werkt voor jou....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt zoiets als van Marly...

Ik denk dat die antizoem niet echt het zoemen gaat verminderen hoor. Als er echt slijtage is op de schouderlagers dan is die speling te groot om te worden opgelost door een dun teflon laagje...

nu, ben 's benieuwd, hoop echt dat het werkt voor jou....

Hoi, hier istie weer! heb de vooras olie dmv deksel eraf remmen reiniger enz.vervangen + mopar toevoeging er in gedaan echter mijn zoemende geluid blijft!

APK was goed, geen lagerspeling, kan van alles zijn ik kom er niet uit. Weet iemand een vertrouwd-( liefst geen stealer)adres in de buurt van middelharnis die wat langer aan zn JEEP sleuteld en eens kan luisteren waar het vandaan komt??

:yes:

Alvast bedankt, gr.Henk.

Beste Henk,

Ook ik ben slachtoffer van herrie onder uit mn auto!

Ben er al wat maanden zoet mee...begonnen met remschijven, wiellagers, remblokken klauwen. Smeerseltjes, toevoegingen, nieuwe olie... 2 e hands as, alle maanden verder en nog steeds hetzelfde verhaal.

Ik denk dat revisie van de as nu het allerlaatste redmiddel is, dus ('we') zullen in de buidel moeten tasten, want als het geluid echt goed waarneembaar is dan gaan we het hoogstwaarschijnlijk niet halen met 'goedjes' erin.

Er zijn al mensen in het gekkenhuis beland voor dergelijke problemen..die zitten onder het bordje 'ook jeepgeluiden'...in het huis.

Maar goed, het houdt je ook wel weer bezig.

Wil je gewoon een hart onder de riem steken dat het met de juiste inspanning een keer zal verdwijnen, hopelijk bij mij ook :lol:

Danny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik werd er na verloop van tijd ook gek van.

dan weer een schurend geluid in de achteras ,en dan weer gierende geluiden

Na van alles vervangen te hebben bleef het geluid , nu ben ik onderhand al een poosje zover dat ik het wel goed vind zo .!!

ik heb met deze geluiden onderhand al 20,000 km gereden en het word niet erger. ik heb het maar geaccepteerd!

anders word het een bodemloze put en gaat het je veel te veel geld kosten

Ik denk ook dat elke 4 wiel aangedreven auto wel wat herrie maakt

1 tip maak een demper op je uitlaat die lekker veel herrie maakt(cherrybomb,flowmaster) dan hoor je die geluiden ook niet zo:lol::lol::lol:

serieus bij werkte het ik let er niet meer zo op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...