Spring naar bijdragen

leeg trekken accu


Recommended Posts

Durf niet te zeggen hoeveel amp die weg mag trekken als ie uit staat. Wat ik altijd doe als ik denk dat er stroom word weg getrokken, is de minpool er afhalen en dan er voorzichtig tegen aan drukken als ie dan een mega vonk trekt tussen de accupool en accuklem dan lekt ie te veel stroom weg. En dan is het zoeken geblazen wat het kan wezen.

Nu is natuurlijk alleen de vraag wat is een mega vonk of niet. Als je hem er tegen aan doet moet je eigenlijks niks tot een heel klein vonkje zien. Hoe groter de vonk die overslaat des te meer stroom word er weg getrokken.

Succes in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de antwoorden

ik heb de radio er nu helemaal uit gehaald moet ik kijken of hij morgenvroeg wel start

wat betreft die zoemer ik weet niet eens waar hij voor dient

vreemde is wel als ik die schakelaar cq schuif van de dashbord verlichting helemaal naar rechts schuif is de zoemer uit

blijven wel de lampen continu branden vd binnenverlichting

vreemd

weet iemand waar die zoemer voor dient

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er vanuit gaande dat we allemaal over één en de zelfde zoemer praten (links onder het dash) dan dient deze zoemer voor allerlei meldingen, vaak in combinatie met een melding op het VIC, dat grote scherm achter je bak hendel. Er gaat trouwens ook een zoemer als je contact uitzet, sleutel in contact laat zitten en de deur open doet. Nu twijfel ik alleen een beetje of dit ook nog diezelfde zoemer is die je dan hoort.

Overigens is het normaal als je die dimschuif helemaal rechts zet dat dan alle binnenverlichting gaat branden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

men heeft mij gezegd rond de 500 mil ampere

klopt dit

Nee !

Dit is veel te veel. Een halve ampère sluipstroom als de auto stil staat, geeft gegarandeerd problemen. Dit wil dus zeggen dat een standaard batterij van 60 Ah na 120 uren leeg is, dus na 5 dagen sta je daar dan met een onklare auto.

Met de huidige electronica in onze moderne auto's is een sluipverbruik tussen 70 mA en 150 mA eerder normaal. Dit dan als het alarm op staat en de deuren op slot. Met de deuren open is dit al wat minder.

Grote verdachten in sluipverbruik zijn defecte alarmmodules, radio's met lekstroom via de 'memory' stroomdraad, en natuurlijk ook kijken naar gare kabelbomen en slechte massaverbindingen.

Beste systeem is een ampèremeter (multimeter) tussen de +pool van de batterij zetten en kijken hoeveel het verbruik is. Dan één per één de zekeringen uittrekken en kijken wanneer het plots verminderd.

Zo heb ik 's een rotte radio uit mijn vorige auto ontdekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tips

ik heb eerder het idee dat dit geen zoemer is die er origineel inzit

daar alarmen geven die gong geluiden

ik zelf denk eerder aan een relais van de binnenverlichting wat genereerd

want als ik de schuifregelaar op vol (rechts) zet dan houd het op

je zou zeggen dat de binnenverlichting te weinig stroom krijgt

ik word er gek van

zou het kunnen dat er een relais loszit

het geluid komt van achter het daschbord kastje

als iemand nog iets weet graag

bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me handig als je eerst eens exact de locatie van de herkomst van het brommen vaststelt. Eerst zat het rechts naast de aansteker, nu achter het dashboardkastje.

Luister ook even of je het onder de motorkap kunt horen, wellicht is het een relais van de airco dat blijft hangen, of .......

Controleer ook eens of de airco goed afvoert. Als het waterpeil daar erg hoog komt wordt er ook elektronica geraakt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je contactslot staat niet toevallig in ACC stand? Mijn contactslot is gaar en ik kan de sleutel er vrij makkelijk in alle standen uithalen. Ik heb toen ik de GC net had ook een paar keer zonder stroom gestaan, bleek dat ik de sleutel er in de ACC stand uit had weten te krijgen. Dan blijft je radio aan bijv (ook al staat hij uit blijft het klokje wel branden) en dan is de accu na 24-36 uur echt wel leeg. Nu is het even opletten dat ik de goede stand te pakken heb en is er geen probleem meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...