Aad V. Geplaatst July 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2009 Reed vandaag lekker rond met de ramen open, totdat ik een rammelend geluid onder de auto vandaan hoorde komen. Thuis gekomen effe onder de auto gekeken en tot mijn grote verbazing zag ik dat de stabilisatorstangbeugel op de achteras er finaal afgescheurd was. GEWOON DE HELE STEUN IN TWEE!!!!! Hele steun van de as afgescheurd. Na de stang te hebben gedemonteerd en de schade is effe goed te hebben bekeken , blijkt dat deze steun volgens mij al een tijdje heeft liggen wrikken en raggen aan de breuk te zien. Kan je zonder deze stang blijven rijden en ongestraft het terrein in zonder dat je achteras er scheef onder gaat staan? Je hebt volgens mij wel meer flex op de as. Das dan wel weer gunstig. Rij er volgens mij al een tijdje mee in het rond en merkte er eigenlijk weinig van dat hij niet meer vast zat. Iemand ervaring met het rijden zonder stabilisatorstang op de achteras? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 14, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 14, 2009 Gewoon doorrijden. Het kan makkelijk zonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 eerste wat ik eronder uitsloopte voor merk je wel zonder met remmen als je een rotonde oprijd en remt en bocht neemt. Let er wel op dat door dat je meer flex hebt de banden eerder de achterste hoeken van je wielkasten achter raken. Bij inveren gaat je as naar achteren. Hoekjes weg slijpen lost een hoop op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst July 15, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 Heb jullie raad opgevolgd en de restanten eronder vandaan geslepen. Inderdaad Hans, je hebt helemaal gelijk met de spatbordhoeken. Maar daar hoef ik niets meer aan te doen, omdat de hele boel al naar binnen zit gevouwen door de banden. Voor netjes zou het wel een keer moeten gebeuren, maar het zit zo netjes naar binnen gevouwen dat ik het maar laat zitten denk ik. Nu blijkt dus wel dat het sinds het laatste terreinritje de boel is afgeknapt. Bedankt voor de tips en de info jongens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bonanza Geplaatst July 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 Ben het gedeeltelijk met jullie eens. in het terrein wel voordeel maar niet op de weg. Af fabriek zit hij er niet voor de lol onder. Gr Erik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 Bij mijn weten heeft een YJ alleen een stabilisatorstang voor. Er zal wel een trackbar bedoeld worden, denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 jajaja trackbar maar achter mis je em niet dus/ Heb er 40.000 km off road en on road mee gereden. of eigenlijk zonder en geen gemis. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 15, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 15, 2009 Ben het gedeeltelijk met jullie eens.in het terrein wel voordeel maar niet op de weg. Af fabriek zit hij er niet voor de lol onder. Gr Erik Wat is het nadeel zonder dan?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst July 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2009 Het ding houdt de as zijdelings op z'n plaats. Weghalen zorgt dus voor grotere belasting van de bushings in de bladveren. Bij een auto met schroefveren merk je pas goed hoeveel zo'n stang doet... Voor de flex in het terrein zijn het echter ondingen. De terreincapaciteiten gaan met sprongen vooruit na het weghalen van het spul. Overigens is de trackbar bij grijs-kenteken voertuigen verplicht. Een alerte APK-keurmeester kan ion dat geval dus afkeuren op de afwezigheid van de trackbar. Ik heb 'm er ook onderuit, en nog nooit opmerkingen over gehad, maar toch.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roland Geplaatst July 16, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2009 Heb vandaag de trackbar er ook uit gehaald, (As gewisseld, dus moest toch los) heb er nog niet veel mee gereden, maar merk tot nu toe geen verschil. Ga het wel zien, als het niet bevalt gaat tie er weer onder . :bye1:Roland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aad V. Geplaatst July 16, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2009 Het ding houdt de as zijdelings op z'n plaats. Weghalen zorgt dus voor grotere belasting van de bushings in de bladveren.Maar als hij eronder zit gaat de as toch ook zijdelings bewegen. Als ik hem op de brug zet en de auto komt uit zijn vering gaan de bladveren er ook helemaal scheef onder staan, omdat die handige stang de hele boel scheef trekt bij het uitveren.En dan krijgen de bussen er ook van langs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Utah Geplaatst July 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2009 Er niet mee rijden is het beste voor de bushings. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Red Wrangler Geplaatst July 17, 2009 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2009 En komen wrangler niet meer door de apk,maar ja ik heb mijn auto al 5 keer laten apk keuren Waarvan 2 keer een steekproef en je merkt er niets van. Ik heb 2 wrangler een met trackbar en een zonder. Zo,n trackbar is alleen voor boulevaard auto,s liefs vergroomd Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.